24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
@Caluwe schreef:Welke ondersteuning ben je kwijt dan?
Ik zou ook graag deze router hebben. maar wil zeker weten of de tv-boxen correct zullen werken.
Ik lees hier van alles waardoor ik enorm twijfel...
Om het kort nogmaals te herhalen:
Ik hoop dat dit duidelijk is ...
@morpheus schreef:@StefaanH @Caluwe Is het niet zo dat als je opnames bekijkt, dit dan meetelt in je maandelijkse datapot als je de tv box achter je eigen router hangt?
Goh, ja, daar zeg je zoiets. Dat zou best eens kunnen zo zijn.
Het heeft al eens ergens gestaan, maar dat vind ik zo meteen niet terug. Het klinkt wel logisch, aangezien dat die stream niet als dusdanig herkend wordt indien hij vanuit een eigen medium opgevraagd wordt, onbekend voor Telenet.
Het is alleszins een goeie opmerking en even @Suzy mentionen om het te checken.
Beste, mijn TV Boxen hangen achter mijn eigen router en worden NIET meegeteld met de data uit de pot. De datapakketjes die van en naar de TV boxen gestuurd worden zijn verschillend als de gewone internet data pakketen en zo herkent Telenet wat naar en van de TV Boxen komt en de rest.
Die vragen zijn hier al meermaals gesteld en beantwoord, dus ik pleit nogmaals voor een door Telenet beheerde Wiki.
Voor de volledigheid: een TV-Box achter een eigen router en een modem-only werkt technisch gezien evenzeer als met een eigen router achter de E-router, met dit verschil dat je gewoonweg geen TV-Box gaat krijgen als je een modem-only hebt.
Hallo,
ik heb een time capsule 4th gen. die ik graag als router wil gebruiken achter mijn telenet modem docsis 3.1 e-router, welke een MAC Pass Through functie heeft. Enige manier om te 'bridgen' bij Telenet...
Ik zie in Mijn Telenet echter nergens een optie om die in te stellen.
Verschillende keren ingebeld naar Telenet, maar ze wimpelen me steeds af.
Maar nu blijkt volgens de laatste medewerker dat deze optie enkel zou verschijnen als de router die erachter staat Unicasting ondersteunt. Ik kan hierover niets vinden op het internet.
Kan iemand uitsluitsel geven of dit inderdaad zo is en indien ja, of de Time Capsule dan geschikt is, aub?
Ik heb intussen een 192.168.1.1 opgezet via de TC maar heb dus nu dubbele NAT, wat ik wil vermijden.
Het grootste probleem is dat ik nu welgeteld 0 poorten kan openen.
Foto niet doorgekomen...
@vossie de foto is goedgekeurd dan zie je hem staan als het goed is.
je kan verder klikken dan dat je gedaan hebt , dus je klikt modem details - geavanceerde instellingen . Dan ben je daar waar je zijn moet.
Ik lig van die TV box niet wakker den ouwe ad2100 doet het nog goed.
Voor hetgeen ik TV kijk.NPO1 en NPO2 is voor mij ruim voldoende.
Via pc kan ik de rest nog volgen.
Bedankt, maar die optie heb ik niet. Ik kan enkel Modem herstarten af de speed test doen.
Geavanceerde instellingen verschijnt niet...
Hier op het forum is dit nog al eens ter sprake gekomen, dus er zijn nog mensen die dit voor hebben.
Het is gewoon dat ik afgewimpeld wordt met een verhaal over Unicasting, zoals in mijn eerste post beschreven, en daar weet ik niets van. Het is al een paar (hele) dagen aan de gang en ik word er een beetje moedeloos van omdat ik niets kan zien van buitenaf momenteel.
Die uitleg lijkt me heel straf dat de geavanceerde instellingen-optie pas zou verschijnen in de Mijn Telenet als Telenet een geschikte router detecteert. Of heb ik het hier toch mis?
@StefaanH schreef:Voor de volledigheid: een TV-Box achter een eigen router en een modem-only werkt technisch gezien evenzeer als met een eigen router achter de E-router, met dit verschil dat je gewoonweg geen TV-Box gaat krijgen als je een modem-only hebt.
Inderdaad, daarvan heeft Telenet duidelijk gezegd dat ze dit niet willen.
@vossie nee hoor daar is niks van waar. Ik heb toen de modem geinstalleerd en binnen de 24 uur zijn dan de optie's actief in 'mijn Telenet '. Hoelang heb je deze modem nu staan ?
Want anders zou ik echt terug bellen naar de klantendienst en dan zal er door middel van een case naar de backoffice gekeken moeten worden. Je instellingen staan dan niet juist en de backoffice kan dat oplossen. En daar kan je op aandringen hoor want iedereen heeft dezelfde instellingen en de zelfde functie's tot zijn beschikking.
Ok, bedankt!
Precies wat ik dacht. Ga ik straks terug inbellen. Ik heb reeds verschillende keren naar de klantendienst gebeld en telkens vinden ze het leuker om met nonsens af te komen en het probleem te laten aanslepen ipv even de instellingen na te kijken. Jammer.
Deze modem is actief sinds gisterochtend, na een beetje gedoe met een andere vorige week, maar dit terzijde.
Los hiervan, ondersteunt een Apple Time Capsule unicasting?