24760
netweters
|
152487
antwoorden
|
20713
vragen
|
Ik heb sinds enkele maanden OneUp. Dit zou downloadsnelheden van 1Gb/s moeten behalen. Als ik dit test, haal ik slechts 375Mb/s... Op gelijk welk uur, met cat 6 kabel...
Iemand een oplossing?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Downloadsnelheid OneUp
Opgelost! Ga naar oplossing.
CH7465LG-TN
dat is niet de juiste modem om de 1Gb te halen die worden namelijk gekapt op 400 Mbps. Je zal dus naar een Telenet center dienen te gaan en deze om te ruilen naar een Docsis 3.1 wifi modem. Koppel dus alles af en ga als je tijd hebt daar heen en je probleem is opgelost.
@Baste schreef:CH7465LG-TN
Deze wordt beperkt tot 400 Mbps. Je dient deze om te ruilen voor een docsis 3.1 model. Dit kan gewoon (zonder kosten) in een telenet center.
Je kunt eventueel ook de Telenet klantendienst contacteren. ZIj kunnen er ook één laten toesturen.
Dat hadden ze me dan wel eens kunnen melden bij het bestellen van OneUp :D.
Dank u wel beiden voor de snelle reactie!
@Baste schreef:Dat hadden ze me dan wel eens kunnen melden bij het bestellen van OneUp :D.
Dank u wel beiden voor de snelle reactie!
Ik raad je aan van steeds zelf je huiswerk te maken want als je (te) veel op anderen rekent dan ga je nog dikwijls bedrogen uitkomen.
Begrijp ik wel niet goed. Bij de omschakeling van Wigo naar One Up kreeg ik 's anderendaags reeds een nieuwe modem bezorgd via Bpost. Plaatste mijn bestelling wel via de Telenetsite en niet via een Telenetcenter. Misschien maakt dat het verschil.
@Ex-Netweter schreef:Ik raad je aan van steeds zelf je huiswerk te maken want als je (te) veel op anderen rekent dan ga je nog dikwijls bedrogen uitkomen.
Huiswerk maken???
Dus de klant is hier weer de schuld 🙄?
Als je naar een hoger abonnement gaat, dan is het de taak van Telenet om de klant te informeren dat zijn modem niet geschikt is, niet omgekeerd!
Op de Telenet website is er weinig info over het feit dat de Docsis 3.0 modems "gecapt" worden...
Hoe kan je aan een doorsnee klant uitleggen, dat zijn modem perfect gigabit aankan met zijn oud abonnement (met Giga Speedboost optie), maar dan gecapt wordt op 400mbps als hij/zij naar OneUp gaat 🤔 ???
Huiswerk maken??
het is hún job om míj́ te informeren, daar betaal ik immers 125€ per maand voor…
huiswerk maken, wat een grap…
Jullie hebben het beide duidelijk een beetje verkeerd begrepen.
In mijn korte berichtje lezen jullie veel meer dan ik schreef.
Neen, het is niet Baste zijn schuld!
Ja, Telenet moet je (juist) informeren!
Trek hier nu een les uit.
Hoe Telenet werkt kan je niet (veel) veranderen.
Wat je zelf doet wel.
Mijn boodschap is gewoon. Reken niet teveel op anderen (en hier bedoel ik mee mensen die je van haar noch pluimen kent). Zo kan je veel problemen voorkomen.
Bij de overschakeling naar One was bij mij ook niet alles direct in orde.
(ik geraakte niet meer op Netweters 😶 en mij telefoonlijn was niet omgezet naar een toplijn)
Ik heb een paar keer moeten bellen en alles is in orde gekomen.
Dat lijkt mij niet abnormaal. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar....
Dit is een voorbeeld van je huiswerk te maken:
Je hebt een formulier waarop je een klacht kan indienen over de service van Telenet:
https://formhandler.telenet.be/formhandler/form.do?form=klachten&locale=nl
Ik heb hier geklaagd over het verdwijnen van Triiing.
Toen heeft Telenet telefonisch contact opgenomen met mij.
Via dit telefoontje ben ik overgestapt (van Wigo) naar One en heb dan een mooie korting gekregen van €10 per maand gedurende 1 jaar.
De overstap naar One was onmiddellijk na dat telefoontje. (met 2 kleine hiccups, zie vorige post).
Die klachtenoptie ken ik al… ivm dit onderwerp vorige maand een klacht ingediend. Ik ging opgebeld worden met een antwoord en oplossing maar een maand later nog niets vernomen, daarmee via het forum de vraag gesteld…