Beantwoorden
Ludo26
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Wanneer is de nieuwe modem F@ST3896LG-TN beschikbaar voor alle klanten?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Modem F@ST3896LG-TN

0 Likes
65 reacties
Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

De technische reden waarom het niet kan/mag heeft wellicht te maken met de software van Plume die op de Telenet-modem en de Wifi-pods draait.
Telenet spreekt over een systeem dat op basis van artificiële intelligentie beslissingen neemt.
Ik kan me voorstellen dat die artificiële intelligentie nog steeds dom genoeg is om foute beslissingen te nemen wanneer er andere Wifi-apparatuur actief is.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Ex-Netweter  schreef:

@Sjekke  schreef:

 

Ik heb nog geen antwoord op de vraag of de nieuwe modem in bridge kan gezet worden en of de 2,5gbit aansluiting funtioneert.


Alleen de CV8560E ondersteunt bridging (MAC pass-through). Alle andere Telenet-modems niet.
Je kan de (goed verborgen) informatie over bridging nalezen op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/


De informatie staat nochtans duidelijk in artikel over de Telenet modems, onder de CV8560E (E-Router).
Het is ondertussen door de meesten wel al geweten dat deze modem een bridging functionaliteit (via MAC passthrough) heeft. 

Suzy_0-1679996484747.png

@StefaanH @Sjekke ik intern nagevraagd of de F@ST3896LG-TN eventueel een échte bridge mode heeft. Zodra ik meer weet, zal ik het hier laten weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Dat ze eerst maar eens bewijzen,dat ze met Wifipods 920Mbps halen op een 1Gbps verbinding.

Want dat kan wel met de CV8560E + TP-Link Archer AX55 WiFi 6 Router

0 Likes
Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Suzy  schreef:


De informatie staat nochtans duidelijk in artikel over de Telenet modems, onder de CV8560E (E-Router).


Maar wel verborgen achter een extra muisklik. Dat is een typische techniek die de marketeers van Telenet gebruiken om informatie minder toegankelijk te maken.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Gewoon 'n klikske meer wat jij toch ook gedaan hebt,niet!

Mensen genoeg die de eerste blz(gebruiksaanwijzing) niet eens omdraaien,en dan klagen dat het er niet staat.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy  schreef:


De informatie staat nochtans duidelijk in artikel over de Telenet modems, onder de CV8560E (E-Router).


Maar wel verborgen achter een extra muisklik. Dat is een typische techniek die de marketeers van Telenet gebruiken om informatie minder toegankelijk te maken.


@Ex-Netweter deze informatie wordt onder een uitklapbaar menu gestoken, om te vermijden dat we teveel technische informatie ineens weergeven, een overload aan info is niet handig en zorgt vaak voor verwarring. De meerderheid van de klanten is trouwens niet op zoek naar deze info, slechts een specifieke doelgroep wil gebruik kunnen maken van de bridging functionaliteit. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@janne_man  schreef:

Dat had ik wel begrepen.

De FAST3896LG-TN heeft een aantal LAN aansluitingen. Ik kan me best voorstellen dat men een mesh systeem wenst in een bepaald gedeelte en in een ander gedeelte nog een router. De router is dan verbonden met het mesh systeem (zal altijd verbonden blijven met de FAST3896LG-TN) en heeft zijn eigen LAN, verschillend van de mesh LAN. Uiteraard kan je niet naadloos overgaan van de ene LAN naar de andere.


Jij gaat er (verkeerdelijk denk ik) van uit dat het Telenet mesh systeem (360° wifi pods) in een aparate LAN zitten?

het Telenet mesh systeem maakt verbinding met de modem (via LAN of via WiFi) en zit (volgens mij) wel degelijk in een hetzelfde LAN.

Indien dit niet zo was, dan moet één van de pods een router functie hebben??

Ik denk dat je (verkeerdelijk) vergelijkt met een TP Link Deco of Ubiquiti mesh systeem? Ik kan verkeerd zijn..

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Het mesh systeem bestaande uit de FAST3896LG-TN en de bijhorende Wifi pods samen met alle apparaten hierop aangesloten vormen één LAN (waarschijnlijk 192.168.0.X). Als je daar een eigen router op aansluit dan krijgt die aan zijn WAN poort een 192.168.0.X adres. De andere kan van de eigen router heeft een andere adressen reeks dat kan bijvoorbeeld een 192.168.X.Y waarbij de X verschilt van 0 of dat kan ook een 10.X.X.X zijn. Strikt genomen is het een sublan, maar dat is ook al zo voor het LAN dat van de modem/router van Telenet.

Je zou ook een computer kunnen gebruiken als router. Wat die computer doet langs zijn lan kant (dus een ander ip4 adresbereik dan het mesh systeem), gaat het mesh systeem niet aan. Zo zie ik het tenminste. Tot nu toe zie ik niet in waarom deze visie een dwaling is. Overtuig me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Suzy  schreef:

...

@StefaanH @Sjekke ik intern nagevraagd of de F@ST3896LG-TN eventueel een échte bridge mode heeft. Zodra ik meer weet, zal ik het hier laten weten.


@StefaanH @Sjekke ondertussen hebben we deze informatie van de interne collega's teruggekregen: voor de F@ST3896LG-TN modem zijn we nog volop aan het ontwikkelen, voorlopig worden nog geen van beide ondersteund.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

@Suzy 

Thx voor de feedback. 😉

Hiermee is het duidelijk: voor diegenen die graag met eigen router werken (en geen dubbele NAT problemen willen hebben) is er slechts één optie en dat is de E-Router.

Tot nader order 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Neem de CV8560E met eigen WiFi6 router en geen enkel probleem,en beter dan de nieuwe F@ST3896LG-TN

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@loti  schreef:

Neem de CV8560E met eigen WiFi6 router en geen enkel probleem,en beter dan de nieuwe F@ST3896LG-TN


@loti 

Ik persoonlijk zou dat ook doen moest ik nu willen veranderen, maar mijn besluit was algemeen. Er zijn Telenetters genoeg die andere prioriteiten leggen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Ik heb ook ook de CV8560E met eigen router. Wat ik alleen merk is dat de latency veel hoger is dan bij mijn vroegere modem-only. Het zou ook tof zijn moest er een 2,5gbit ethernet aansluiting op zitten om zo de volledige capaciteit van je 1gbit te halen (compensatie overhead). In andere landen krijg je bursts tss. 1,2 en 1,4gbit. Kweetet … ik overdrijf maar dat is mijn ex-IT kantje 😜

0 Likes
Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Sjekke  schreef:

Wat ik alleen merk is dat de latency veel hoger is dan bij mijn vroegere modem-only.

Dan test je best eens of je misschien packet loss hebt op je verbinding. Met de switch naar de CV8560E loopt je verbinding nu over EuroDOCSIS 3.1 dat andere frequenties en storingsgevoeligere modulatie gebruikt op het coaxnetwerk. Die upgrade stelt hogere eisen aan de fysieke coaxkabels, voor een optimale verbinding moet het volledige coaxnetwerk tiptop in orde zijn.

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Hoe kan ik dat meten? Volgens de helpdesk is er geen probleem op mijn verbinding van de paddenstoel tot aan de modem. 

0 Likes