24816
netweters
|
152908
antwoorden
|
20752
vragen
|
Hoi,
Sinds 2 dagen hebben we bovenstaande melding op ons scherm. Er zijn al topics waar suggesties gedaan zijn, kabel uittrekken e.d. die heb ik geprobeerd, initieel werkte dit een halve dag,nadien kwam het terug,alles getest, andere HDMI kabel, met een Chromecast werken alle hmdi poorten wel...
Ik las al in andere topics dat een nieuwe digicouniet per se een oplossing heeft, zijn er nog andere suggesties?
@Ex-Netweter schreef:...
alles getest, andere HDMI kabel, met een Chromecast werken alle hmdi poorten wel...
Als het werkt met een andere HDMI kabel, moet je die gewoon vervangen.
@Ex-Netweter eens proberen met tv van stroom te halen en/of de digicorder ook, een andere optie is de tv eens proberen updaten (als dit mogelijk is).
telenet vernieuwt af en toe de hdmi versie dat er op hun toestel zitten om kopiëren tegen te gaan van de zenders (word door de zenders gevraagd) en soms kan het zijn dat een tv met een verouderde versie zit die dan deze resultaten geven.
maar probeer eerst eens de tv van het stroom halen.
@Ex-Netweter
Wat @janne_man adviseert was lang geleden de oplossing. Zie:
Op een gelijkaardige vraag, vond ik het ultieme antwoord om een HDMI splitter te koppelen tussen digibox en TV.
Zelf had ik zelfde probleem van deze melding nadat ik eerst enkel geluid had en vervolgens na reset door telenetservice kwam ook de melding "HD Copy Protection".
Na alle tips van callcenter Telenet, advies van hen tot omruiling digibox. Zoals verwacht géén oplossing. Ook het snel afkoppelen/terug aankoppelen HDMI kabel, gaf géén oplossing.
Laatste redmiddel om mijn eenvoudige Samsung TV van 5 jaar oud een extra leven te schenken was het uitproberen van de tip om een HDMI splitter met versterker, aangesloten op netspanning, te koppelen. HDMI splitter 1 ingang x 2 uitgangen, support HDMI 1.4b, support HDMI resolution up to 3840x2160/30Hz. Probleem opgelost met een aankoop van €18 via bol.com.
Spijtig dat telenet medewerkers zelf géén weet hebben van deze oplossing of ze niet mogen aanbrengen aan klanten terwijl dit toch al aangekaart werd binnen de Netweters community.
heb je eerst een van deze oplossingen geprobeerd.
Je hebt het over een HDMI splitter. Die bestaan in twee versies:
Welke versie had jij en hoe was die aangesloten?
Ikzelf heb bvb versie 2 om afwissend zonder kabels te moeten versteken de DVD speler en de chromecast op dezelfde DVI poort van de TV aan te sluiten.
Beste,
Ik heb variant 1 van de HDMI splitter (Eentje om één bron op twee toestellen te laten zien) met aansluiting op netspanning.
OK, en je sluit dus de kabel komende van de digicorder aan op de splitter en dan uitgang 1 van de splitter naar de TV.
Is op uitgang 2 dan niks aangesloten? Is het enkel om de versterking van het HDMI signaal te doen?
Op uitgang 2 niks aangesloten maar kan uiteraard. De splitter wordt in dit geval als versterker van het signaal ingezet.