42596
netweters
|
18948
gesprekken
|
20449
vragen
|
Mijn Fritzbox server is niet meer remote bereikbaar met bv MyFRITZ!Net na vervangen van defecte CV8560E modem door F@ST3896LG-TN modem (ge-enabled voor MAC van de FB). Waaraan kan dat liggen? FB als wifi router met toegang tot Internet is ok.
@xm schreef:Hoe kan ik de Telenet Helpdesk of een Telenet Center overtuigen van dit antwoord?
Zodat er effectief een technicus langs komt.
Gewoon bellen en vragen (eisen) dat je een CV8560E wilt, en dat hiervoor een technieker moet langskomen.
Telenet gebeld, willen niet doorgeven dat de techieker een CV8560E moet meebrengen. Gelijkaardige reactie vanTelenet Whatsapp contact: "Een technicus zal sowieso geen optie zijn, aangezien we niet kunnen garanderen dat hij deze modem wel bij zal hebben. Deze worden doorgaans enkel verdeeld door winkelpunten.". De winkelpunten willen geen CV8560E geven want niet in voorraad meer. Kafka situatie... ik zet zet mijn Fritzbox server nu bij mijn zoon op de Fritzbox 7530 AX modem van zijn EDPNet aansluiting, tot de F@ST3896LG-TN later bridge modus ondersteunt. Of tot ik van operator verander.
Het is zeer spijtig dit te lezen
En we begrijpen dat dit klanten kost
@xm schreef:ik zet zet mijn Fritzbox server nu bij mijn zoon op de Fritzbox 7530 AX modem van zijn EDPNet aansluiting, tot de F@ST3896LG-TN later bridge modus ondersteunt. Of tot ik van operator verander.
Dat kan natuurlijk, maar zoals ik al eerder schreef kun je de fritz-server bij je thuis ook toegankelijk maken wanneer je gebruik maakt van port-forwarding op de Telenet router, en DDNS gebruikt om je publieke IP adres van telenet aan een DNS naam te koppelen. Dat laatste is niet eens echt nodig.
In de regel veranderd je publieke IP-adres niet, dus je kunt je server eventueel ook bereiken via een link, http://[publiek-ip-adres]:2433/
Dus in dit formaat: https://192.168.0.1:2433/ waarbij je het IP adres dan vervangt door je publieke IP adres (te vinden in my telenet).
Bedankt voor uw antwoord. Als ik het goed begrijp is dat een handmatige workaround, en daarom niet mogelijk voor het VPN wireguard server deel van mijn FB.
@Arnie schreef:Dus niet dubbel-NAT is het probleem, maar simpelweg NAT in combinatie met het myfritz.net protocol.
Ik zal morgen eens proberen of het misschien via DDNS en portforwarding in mytelenet (port 2433) wel lukt.
Bedankt voor deze kleine correctie, ik bedoelde natuurlijk NAT. Fritz!Box achter de Telenet router is via "My Fritz" niet bereikbaar
Misschien wel via IPv6 (gezien de DDNS client van de Fritz zowel IPv4 als het IPv6 WAN IP terugstuurt)?
@Arnie schreef:
Dus in dit formaat: https://192.168.0.1:2433/ waarbij je het IP adres dan vervangt door je publieke IP adres (te vinden in my telenet)
Dat zal alléén werken bij jou, omdat jij (mauneel) de "TCP poort voor HTTPS" op 2433 ingesteld hebt (Internet > Toegang verlenen > FritzBox diensten).
Bij een andere gebruiker zal dat random een andere poort zijn (die je zelf ook kan kiezen)
@Arnie schreef:Om Wireguard te laten werken zou je ook UDP port 51820 moeten port-forwarden. Kijk best eerst even je wireguard config na, om te zien dat je effective deze standaard port gebruikt.
Inderdaad, de Fritz!Box zal niet de standard Wireguard poort gebruiken.
In het menu Diagnose > Beveiliging > FritzBox Diensten vind je een "Overzicht van de geopende poorten voor toegang vanuit het internet"
@xm schreef:Telenet gebeld, willen niet doorgeven dat de techieker een CV8560E moet meebrengen. Gelijkaardige reactie vanTelenet Whatsapp contact: "Een technicus zal sowieso geen optie zijn, aangezien we niet kunnen garanderen dat hij deze modem wel bij zal hebben. Deze worden doorgaans enkel verdeeld door winkelpunten.". De winkelpunten willen geen CV8560E geven want niet in voorraad meer. Kafka situatie...
Inderdaad Kafka situatie. Maar ik zou niet zo snel opgeven ...
@ChristofMheeft hierboven bevestigd dat deze modem voldoende in voorraad is, en hoe te verkrijgen. Wie a zegt moet ook b zeggen 🤔
Ik zou dus @Moderator per PB aanschrijven met jouw gegegevens en het verzoek om jouw een CV8560E te bezorgen 🤗
@xm schreef:Mijn Fritzbox server is niet meer remote bereikbaar met bv MyFRITZ!Net na vervangen van defecte CV8560E modem door F@ST3896LG-TN modem (ge-enabled voor MAC van de FB). Waaraan kan dat liggen?
Technisch gezien is dat natuurlijk mogelijk (jouw Fritz!Box WAN MAC adres invullen in de Mac passtrough lijst van de F@ST3896LG-TN modem).
Alleen is die mogelijkheid (nog) niet voorzien via My Telenet. De Helpdesk of de 2de-lijn support zal dat waarschijnlijk ook niet kunnen/willen, maar het "engeneering team" kan zoiets met zekerheid wel. Die hebben volledige toegang tot jouw modem.
Misschien via een PB naar @Moderator met een duidelijk verzoek waarom je MAC passtrough wilt op de F@ST3896LG-TN ?? Een neen heb je, een ja kan je krijgen 😊
@xm Ik ga erachter aan. Zodra ik meer weet, geef ik je via deze weg een update.
Voor alle duidelijkheid, hiervoor dien je de Moderator dus zeker geen privébericht te sturen. Wij gaan eerst bevragen wat de juiste flow hiervan is.
Filip
"De winkelpunten willen geen CV8560E geven want niet in voorraad meer." slaat op de winkelvoorraad - in 3 winkels. Dan vriendelijk verzocht om de CV8560E uit deTelenet voorraad te laten komen was de vraag teveel. Zelfde bij Telenet helpdesk. Telenet klamtendienst's robots zijn de windmolens van deze tijd. Niet om fier op te zijn. Commercieel gevaarlijk.
Niet iedereen zal op de hoogte zijn
Een manier dat we al gehoord hebben is bellen
Ze weten het niet leg af en bel opnieuw tot je iemand aan de lijn krijgt die het wel kan
@xm we hebben dit intern uitgezet bij onze collega's en ondertussen is er heel wat nagekeken door verschillende partijen. Daardoor kunnen we ook 2 zaken bevestigen qua informatie.
Gezien je aangaf dat je bij meerdere winkels de boodschap kreeg dat deze modem uit stock was, werd gisteren voor alle winkelpunten de stock nagekeken. Er is op dit moment maar één winkelpunt waar er CV8560E modems geen zijn, al staat er hier ook zeer binnenkort een levering gepland.
Gelieve ons te vertellen in welke winkels je precies bent langsgegaan en op welke dag dit was? Dan kunnen we deze details doorgeven en kan dit opgepikt worden met deze winkelpunten.
Samengevat: Als een klant aangeeft dat hij of zij een eigen router wil plaatsen, is dat voldoende om een CV8560E mee te krijgen. En zou je dit in de meeste winkelpunten dus ook gewoon moeten meekrijgen.
@Suzy schreef:Samengevat: Als een klant aangeeft dat hij of zij een eigen router wil plaatsen, is dat voldoende om een CV8560E mee te krijgen. En zou je dit in de meeste winkelpunten dus ook gewoon moeten meekrijgen.
Top, dat dit misverstand nu ook eens voor goed uitgeklaard is.
Ik heb al meerdere E-routers (CV8560E) geplaatst bij familie, vrienden of kenissen ... Mijn persoonlijke ervaring is dat:
Het verhaal van de ts verwonderde mij dan ook heel erg.
Dat waren de winkels van Basilix, Ninove en Merchtem. Rond 10 januari - eerste langsgegaan, de andere telefonish.