Beantwoorden
xm
Professional Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Fritzbox server met F@ST3896LG-TN modem

Mijn Fritzbox server is niet meer remote bereikbaar met bv MyFRITZ!Net na vervangen van defecte CV8560E modem door F@ST3896LG-TN modem (ge-enabled voor MAC van de FB).  Waaraan kan dat liggen? FB als wifi router met toegang tot Internet is ok.

38 reacties
Eskimo1973
Professional Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ik heb net een bestelling geplaats voor unifi matriaal. De cloud gateway max , 2 AP's 6+ , 2 POE adapters en nog een simpele switch.
Om dit optimaal te laten werken wil ik de bestaande telenet modem/router vervangen door het CV8560E model.
Is dit nog breed verkrijgbaar ? Ik belde daarnet naar de dichtsbijzijnde telenet shop en die lieten me weten het niet in stock te hebben.
Thx

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Die vraag is recent nog gesteld en beantwoord door een Telenet medewerker

@Suzy  schreef:
  • Normaal heeft ieder winkelpunt de CV8560E op stock. Al kan het altijd zijn dat er een winkelpunt uit voorraad is, maar dit zou in principe zelden mogen voorvallen. 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Eskimo1973

dank je wel, ik heb het topic gelezen. Ik ga eerstdaags naar telenet center Kortrijk.
Dit topic mag op slot.

MVG
Christophe

Eskimo1973

ik wil toch nog even verder doorgaan op dit topic.
Ik ben vandaag de CV8560E gaan halen en mijn oude modem/router CH8568LG vervangen door de nieuwe.
Daarna heb ik de Unifi cloud gateway max opgestart en verbonden met de WAN poort van de CV8560.
Na opstart komt er op het schermpje van de unifi "connect ethernet cable". Ik wou eerst de modem 'bridging mode' gaan instellen. Echter vind ik dit contradictorisch, want ik heb net het werkende netwerk afgekoppeld en het de nieuwe modem aangesloten en opgestart. 
Ik heb met de pc via hotspot op mijn 5gnetwerk van de telefoon dan naar 'mijn telenet' gegaan.

Mijn Telenet > Mijn Producten > Je Thuisnetwerk > Geavanceerde instellingen > Expertinstellingen ontgrendelen > Bridging > Modem Bridging activeren.
Echter in mijn telenet zie ik mijn oude modem staan, de oude config en helemaal geen mogelijkheid om 'modem bridging' te activern.

Moet ik dit enige tijd geven tot dit geactiveerd is ? De werknemer in de telenetshop ging dit onmiddellijk activeren!
Ik heb alles afgekoppeld, oude modem teruggeplaatst en alles werkt terug zoals voordien.

Ik heb voor ik de nieuwe modem terug afkoppelde , nog eens mijn pc op een gewone lan poort van de nieuwe modem geplaatst.
Browsen bracht me naar de 'telenet selfstarter' pagina. Na het ingeven van mijn klantnummer zegt hij dat alles geactiveerd is en loopt hij me gewoon terug naar de selfstarter homepage.

Moet ik geduld hebben of toch contact opnemen met telenet ?
Thx

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Eskimo1973 Kan zijn dat ze een Mac adres verkeerd hebben ingegeven, zou morgen tijdens kantooruren eens bellen daarvoor wanneer er iemand is van de achterliggende dienst of alles juist is ingevuld want je oude modem werkt nog op je lijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Eskimo1973  schreef:

Daarna heb ik de Unifi cloud gateway max opgestart en verbonden met de WAN poort van de CV8560.

Je dient overigens de eigen unfi router op één van de 4 LAN poorten van de CV8560E aan te sluiten, niet op de blauwe WAN aansluiting.
Zoals op de webpagina te lezen is: "Die poort staat niet actief en gebruik je niet."
Bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
Eskimo1973

@Arnie bedankt, dat deed ik dan dus mis. 
Praktisch gezien, hoe werkt die activatie nu ?
Moet mijn oude modem , indien de activatie van de cv8560E tot stand komt, plots niet meer werken. En is 'mijn telenet' dan correct met de nieuwe modem ?
Of moet ik eerst de nieuwe modem aansluiten, even geduld uitoefenen tot alles zich manifesteert en dan naar 'mijn telenet' gaan ? 

maw , wordt mijn telenet automatisch aangepast en wordt de oude config gedecomissioneerd, of gebeurt dit pas als ik de nieuwe modem aansluit ?
Klopt het ook dat ik tijdelijk maar naar 'mijn telenet' kan via een ander netwerk (data op de gsm of bij een buur) ? Want met een pc aan een lan poort kwam ik gisteren in een loop van de 'selfstarter pagina' waar ik klantennummer moet invullen.

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Zolang de configuratie van de CV8560e standard is (nog zonder "bridging") betekent dit dat je eigen unifi router via dhcp op zijn WAN port een 192.168.0.x adres vanaf de Telenet modem zal onvangen. Je hebt dan een werkende internet verbinding, maar via dubbel-NAT.

Vervolgens kun je via my telenet kijken wat de aangesloten apparaten zijn, en het mac adres van de router kopieren naar het veld bridging. Opslaan, en eventueel de modem even herstarten.

Dat veld "bridging" komt wel pas eerst te voorschijn nadat Telenet hun gegevens in orde gebracht hebben, en er verschijnt dat je een CV8560E router hebt.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
Eskimo1973

thanks,

'Mijn telenet' staat nu nog steeds op de oude modem. ik zal dus moeten telenet support bellen.