Beantwoorden
FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hallowkes,

Onlangs heb ik me een beetje verdiept in de nieuwe Telenet Web Interface. Strak en clean. Maar er is mij één ding dat mij hard irriteert.

Je kan in de modem > geavanceerde instellingen > port forwarden.  Niet meer opslagen en zelfs geen regen verwijderen.

 

Ik begrijp dat jullie het willen aanpassen voor 'klaar te zijn voor de toekomst' maar zorg er dan voor dat het werkt.

 

Grts-

Franky Tomaat

54 reacties
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Suzy 

Bedankt voor je bericht. Ja, dat klopt inderdaad. Ik heb het daarnet nogmaals getest. 

Als ik een port-forwarding adres verwijder en op "wijzigen" klik, krijg ik een bevestiging dat het gelukt is (en inderdaad, het adres is gewist). Daarna bekijk ik een algemene instelling om daarna terug te keren naar de geavanceerde instellingen. Dan zie ik dat het port-forwarding adres niet is gewijzigd en er nog steeds instaat. De instelling wordt dus niet bewaard, hoewel dit in eerste instantie wel zo bleek.

Bridge mode kan ik jullie (nog) niet helpen. Misschien probeer ik het dit weekend.

Bedankt!

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Ondertussen heb ik alles doorgegeven aan @Moderator zodat ze verder kunnen nakijken. Straks na de middag zal k niet meer kunnen reageren, we zitten in Nederland tot en met zaterdag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Suzy 

Hierbij een update.

Het in Bridge mode plaatsen lukt perfect 😎. Geen problemen gehad met instellen, knoppen etc. in de geavanceerde instellingen. Wat ik misschien wel kan meegeven is dat je het MAC-adres moet ingeven in hoofdletters. 0d:4f:0a... bvb zal niet worden aanvaard en de gebruiker weet misschien niet waarom. 0D:4F:0A... wordt wel aanvaard.

In verband met de port-forwarding nog hetvolgende: het verwijderen en daarna op "Wijzigen" klikken lukt nog steeds niet, maar als je bvb. een poortnummer of IP-adres wijzigt (je verandert bvb. 192.168.0.247 - 4356... in 192.168.0.240 - 4356...) en je klikt dan op "Wijzigen" dan lukt het wel.

Dus een laatste inspanning: verwijderen van een poortnummer en dan kunnen we het afsluiten!

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@HoogstoelK dat is heel goed nieuws, bedankt om ook de bridging-instellingen te testen en ons op de hoogte te houden! 

Voor het probleem met portforwarding-regels die je enkel kan aanpassen en opslaan, maar niet kan verwijderen en opslaan, is er een nieuw ticket aangemaakt. Hopelijk kan het snel opgelost worden.

In verband met de MAC-adressen, dat is goed om te weten. We zullen dit ook intern doorgeven aan onze collega's als verbeterpunt. Persoonlijk zou ik verwachten dat ofwel beide schrijfwijzen aanvaard worden, ofwel er een instructie- of informatie tekst wordt getoond. Alleszins, bedankt ook voor deze feedback.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AxelLambregts
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Star Wars Day Twee handen vol!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Via mijn telenet probeer ik via "Je thuisnetwerk" > "modem" > "geavanceerde instellingen", port forwarding in te stellen / aan te passen.

Mijn intern ip adres is gewijzigd voor sommige toestellen dus ik wens deze hier aan te passen na een jaar niet aan deze instellingen te zijn gekomen.

De website is echter vernieuwd, ik kan kiezen om expertinstellingen aan te zetten, ik heb een button om een port forward toe te voegen en ik kan de huidige instellingen aanpassen. Echter is er geen button meer om de wijzigingen te bevestigen. In eerste instantie denk ik dan dat dit on-the-go aangepast is, maar dit blijkt niet zo te zijn. 

Zijn er nog mensen met dit probleem of heeft er iemand een oplossing? Bedankt!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Dit betreft een bug in "Mijn Telenet". Een gebruiker is erin geslaagd via een specifieke procedure om port forwarding toch te wijzigen: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-Instelingen-niet-kunnen-opsl...

AxelLambregts
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Star Wars Day Twee handen vol!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Bedankt voor je reactie, in die post zie ik geen verdere oplossing + bij mij is er niet eens een knop "wijzigen" of "opslaan". 

0 Likes
AxelLambregts
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Star Wars Day Twee handen vol!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Ik zou hier graag aan willen toevoegen dat ik niet eens de knop "wijzigen" te zien krijg. Ik kan instellingen aanpassen, ik kan forwards verwijderen, maar kan daarna niet ergens op "wijzigen" of "opslaan" klikken en ben dan dus ook de instellingen kwijt na het aanpassen.

0 Likes

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Ik kan nog toevoegen dat specifiek spatiegebruik en hoofdlettergebruik in de huidige krakkemikkige implementatie cruciaal is om port forwarding of bridging met MAC pass-through te kunnen instellen:

  • Externe poort stel je in zoals "80 - 80" en niet "80-80". Die spaties maken een verschil!
  • MAC-adres bij bridging dient in hoofdletters te worden ingevoerd
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen


@AxelLambregts  schreef:

Ik zou hier graag aan willen toevoegen dat ik niet eens de knop "wijzigen" te zien krijg. Ik kan instellingen aanpassen, ik kan forwards verwijderen, maar kan daarna niet ergens op "wijzigen" of "opslaan" klikken en ben dan dus ook de instellingen kwijt na het aanpassen.


Dit is een gekend issue en is momenteel in onderzoek. Van zodra we hier meer informatie over hebben, laten we het jou weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Bij mij komt de knop wijzigen pas nadat het extern ip4 adres ingevoerd is of nadat ik op een bestaande lijn op het vuilbakje klik.

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@AxelLambregts 

Ik had dit probleem in het begin ook. Het probleem was een niet-compatibele setting (UPnP stond aan en DMZ was ingesteld).

Misschien dit eens proberen:

- LAN configuratie: UPnP: staat AAN

- IPv4 firewallinstellingen: DMZ adres: 192.168.0.0 (dat wil zeggen: staat UIT). 

Daarna zag ik de knop Wijzigen onderaan op het scherm zichtbaar worden. Klik hierop.

Daarna kan je poortnummers aanpassen. Allemaal verwijderen lukt me (nog) niet: de instellingen bij volledig verwijderen worden niet bewaard. 

Hoe heb ik het opgelost?

- 2 van de 3 portforwarding-adressen verwijderd

- Wijzigen klikken

- de laatste gewijzigd in deze die ik nodig had

- Wijzigen klikken

Maar vooral dus de eerste stap is belangrijk: DMZ op 192.168.0.0 zetten en UPnP aan.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Dus bij deze als je dergelijke voorvallen hebt over het niet kunnen opslaan van portforwardings en dergelijke. Verslage maken met datum, uur enz. en eventuele screenshots en doorsturen via PM naar @Moderator , die het toevoegt aan het algemeen ticket. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hopelijk een snellere oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AxelLambregts
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Star Wars Day Twee handen vol!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen


@HoogstoelK  schreef:

@AxelLambregts 

Ik had dit probleem in het begin ook. Het probleem was een niet-compatibele setting (UPnP stond aan en DMZ was ingesteld).

Misschien dit eens proberen:

- LAN configuratie: UPnP: staat AAN

- IPv4 firewallinstellingen: DMZ adres: 192.168.0.0 (dat wil zeggen: staat UIT). 

Daarna zag ik de knop Wijzigen onderaan op het scherm zichtbaar worden. Klik hierop.

Daarna kan je poortnummers aanpassen. Allemaal verwijderen lukt me (nog) niet: de instellingen bij volledig verwijderen worden niet bewaard. 

Hoe heb ik het opgelost?

- 2 van de 3 portforwarding-adressen verwijderd

- Wijzigen klikken

- de laatste gewijzigd in deze die ik nodig had

- Wijzigen klikken

Maar vooral dus de eerste stap is belangrijk: DMZ op 192.168.0.0 zetten en UPnP aan.

 




Bovenstaande bleek de oplossing voor mij. Bedankt!

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 81
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Sorry om zo cru te zijn, maar het enigste wat werkt is klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Ik heb deze "bug" ook gehad. (midden januari 2023) Uren, dagen, weken, maanden aan een stuk aan de telefoon gehangen met de "medewerkers", emails verstuurd, klachten gestuurd (naar telenet zelf) ...niks hielp. Iedere keer het zelfde antwoord: "We geven dit door aan achterliggende dienst".

 

Uiteindelijk dan maar naar de ombudsdienst gemaild met mijn uitleg en stappen wat ik allemaal gedaan heb.... dit op 11 Apr 2023, op 20 Apr1 2023 krijg ik een mail van telenet met een compensatie van 55€, Hoerah! Alles werkt terug.

 

Case Closed .. maar HEEL spijtig dat dit mijn manier was op dit op te lossen.