Beantwoorden
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog instelling wou wijzigen bij de geavanceerde instellingen van mijn Docsis 3.1E (zonder wifi), ik merkte meteen op dat de pagina om de instellingen aan te passen toch wat gewijzigd is.

Nu kan ik de geavanceerde instellingen niet meer bereiken, ik krijg de melding " Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken".

Duh, als de modem geen wifi heeft...

Nog mensen die dergelijk probleem ondervinden?

Gr,

Stephan

0 Likes
34 reacties
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@patrick37 

Na clearen cache nu in alle browsers, Safari, Chrome en Firefox, bovenaan staat er wel Welkom op de nieuwe mijn Telenet.

 

Stephan

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Heb eens ff hetzelfde gedaan maar ik zie die tekst niet staan als ook de blauwe tegels blijven hetzelfde , heb heel Safari geleegd , geschiedenis , cache alles. 

Ofwel moet alles nog door komen dat dit in een uitrol gebeurd of wel is er toch ergens wat verkeerd. Al met al ik vermoed dat het komt doordat je een andere layout hebt dan wij , zoals te zien op de afbeeldingen. Hier zal niet alles op punt staan en ben zelf eens benieuwd of wij die layout ok gaan krijgen. Maar hier gaat je probleem ergens aan te wijten zijn , aangezien wij wel alles kunnen zien en doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@patrick37 

Idd, lijkt me ook.
Gezien ik voor het ledigen van de cache ook nog de blauwe layout zag maar ik kon via de knoppen niet verder zoals gewoonlijk, dan via andere browser geprobeerd en toen zag ik die “nieuwe” layout.
Afwachten dus, ik hoor hier wel of bij jullie ook die layout doorkomt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes , @Arnie , @Arnie 

Ik heb zo een donker vermoeden dat die extra settings enkel tevoorschijn kommen wanneer je ook effectief Telenet WiFi toestellen in uw netwerk hebt. Ik persoonlijk heb dus in "mijn thuisnetwerk" de settings staan om mijn Telenet WiFi Powerlines te beheren. 

Zoals jullie weten heb ik een eMTA modem en een eigen router. Voordien had ik die settings ook niet, die zijn verschenen zodra ik die powerlines aansloot.

En maar goed ook, want via mijn eigen router kan ik aan die dingen niet aan.... En dat weet iedereen die powerlines van Telenet heeft en die wil gebruiken in een netwerk van een andere provider: noppes dus, met geen mogelijkheid te configureren. Via eigen of andere router gaat niet, en "mijn thuisnetwerk" heb je niet vermits je geen "mijn telenet" hebt bij een andere provider.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH 

Ondanks er wel of niks is aangesloten dan nog moet je aan die instellingen zien te geraken. Het feit dat die layout anders is , de vermelding die erbij komt te staan roept toch wat vraagtekens op. Heb zelf nog een E-router gehad maar ik weet wel dat ik het erbij had staan , geavanceerde instellingen. Ok de dingen veranderen en heel snel en veel de laatste tijd binnen Telenet dus het zou inmiddels veranderd kunnen zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH 

Toch wel heel bizar, ik gebruik eigen TP-link access points, het mag toch niet uitmaken wat je gebruikt in je eigen netwerk, Ik wil dus de modem bridgen maar dat kan nu niet meer gezien ik niet naar de geavanceerde opties kan.

in bijlage nog een screenshot van de algemene view van "je thuisnetwerk"

86BD0C54-3841-49DB-BC43-2914E8E0DFCB.jpeg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Je mag als gouden regel aannemen: netwerktoestellen die je in uw netwerk inbrengt zijn:

  1. Telenet toestellen OF
  2. Niet-Telenet toestellen,

Voor reeks 1 is de regel dat je die toestellen vanuit  "mijn telenet => mijn thuis netwerk"  beheert.

Voor reeks 2 is de regel dat je die vanuit uw (eigen of die van Telenet) router volledig zelf beheert met hun bijbehorende software.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Uw probleem is inderdaad dat je niet in de "geavanceerde functies" geraakt. Hoe je dat moet fixen, dat weet ik niet. Daar moet Telenet u in helpen,zij beheren uw "mijn telenet". Eens je alsdan uw "MAC Passthrough" (verkeerdelijk dikwijls bridging genoemd) geactiveerd hebt en het correcte WAN MAC adres van uw eigen router hebt ingegeven  moet ge nooit meer in uw "mijn telenet => mijn thuisnetwerk" zijn. Bij wijze van spreken natuurlijk.... 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH 

Ja ok,  maar om mijn eigen netwerktoestellen te kunnen beheren moet ik eerst zorgen dat de telenet modem in bridge mode staat, en dat kan enkel via de geavanceerde opties, tot voor kort was dat mogelijk maar nu ik eindelijk m'n eigen router kon inzetten kan ik de bridgefunctie niet aanzetten.

 

Stephan

0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH 

Mijn vorig bericht dus te vlug verstuurd, idd éénmaal de mac passthrough geactiveerd is ben ik gerust.

 

Stephan

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Helemaal akkoord, en dat is ook wat ik schreef. Enkel Telenet kan u nu helpen, want zij moeten ervoor zorgen dat je opnieuw in uw "mijn telenet" alles kan zien en doen.

Eens je dat kan, kan je de rest zelf verder doen.

Je hebt dus helemaal gelijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Kijk eens morgen wat het doet misschien is het dan wel opgelost , zo niet kun je ze altijd eens contacteren. 

Ik zal ondertussen eens kijken of die nieuwe layout ook actief is hier maar ook morgen pas. 

Denk dat we nog veel kunnen speculeren over het hoe en wat maar de opties die @Stepdes wil doen zijn er momenteel niet. De nieuwe layout zal er voor iets tussen zitten en achterliggend zal er meer iets voor tussen zitten. Maar dat is ook wat @StefaanH al reeds zei Telenet zal dit nu verder moeten na kijken of oplossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH ,

Gezien dit blijkbaar nog niet voor iedereen uitgerold is, veronderstel ik dat nog niet alles correct staat, dus hoop ik in de komende dagen toch weer alles te kunnen instellen.

Er is ook al melding gemaakt naar Telenet zelf.

Afwachten dus.

Toch bedankt om mee te denken en te informeren.

Stephan

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.


@Stepdes  schreef:

Ja ok,  maar om mijn eigen netwerktoestellen te kunnen beheren moet ik eerst zorgen dat de telenet modem in bridge mode staat, en dat kan enkel via de geavanceerde opties, tot voor kort was dat mogelijk maar nu ik eindelijk m'n eigen router kon inzetten kan ik de bridgefunctie niet aanzetten.


Ik begrijp het verband niet tussen de "bridge mode (Mac passtrough)" en het "beheren van je eigen toestellen".

Om je eigen toestellen te kunnen beheren moet je gewoon de IP adressen van die toestellen kennen, zodat je deze via hun eigen web interface kan benaderen.

In een vorig bericht schreef je dat je TP-Link access points hebt. Deze krijgen dus een intern IPv4 adres van de Telene tmodem (192.168.0.x). Om deze te kunnen beheren heb je helemaal geen bridge mode nodig.

Ook een eigen router gebruiken achter de Telenet E-router zal probleemloos werken zonder de Mac passtrough.

Het enige voordeel van Mac passtrough is dat je eigen router een extern publiek IPv4 adres krijgt, en je dus geen dubbele NAT hebt.

 

Dat je niet aan de "geavanceerde instellingen" geraakt is inderdaad een probleem dat Telenet moet oplossen. Misschien moet jouw E-router opnieuw (en correct ) geprovisioneerd worden. Maar dat staat m.i. los van bovenstaand ...

0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@flip1953 

Het klopt idd wat u schrijft maar de quote waar u naar verwijst was uiteindelijk ook een reactie op StefaanH die de opmerking gaf dat enkel de toestellen van Telenet zelf geconfigureerd kunnen worden via mijn telenet, wat ik natuurlijk ook wel weet maar het gaat meer dan alleen maar om het configureren van eigen toestellen in m'n netwerk.

Daar ging dit topic trouwens ook niet over, wel over het niet bereikbaar zijn van (een deel van)Mijn Telenet.

 

Stephan

 

0 Likes