Beantwoorden
Tijsrx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Ik ben net bezig met wireguard en zou enkele poorten moeten forwarden, maar telkens ik doorklik naar geavanceerde instellingen bij mijn thuisnetwerk krijg ik een nagenoeg blanco pagina te zien (3 toestellen en 3 browsers, overal hetzelfde resultaat). Zijn er nog mensen met dit probleem, of bestaat er een andere (werkende) manier om aan de geavanceerde instellingen te geraken?

Tags (1)
85 reacties
Dorian
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Hallo,

 

Ik heb net hetzelfde probleem, dus ik denk dat het probleem bij telenet ligt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@Dorian is een algemeen probleem dat hier al paar keer is gemeld, er is al een topic over met vele reacties onder, is al een paar dagen aan de hang.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@Master-Magic  schreef:

@Dorian is een algemeen probleem dat hier al paar keer is gemeld, er is al een topic over met vele reacties onder, is al een paar dagen aan de hang.....


https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/geavanceerde-instellingen-niet-beschikbaa...

0 Likes

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@Master-Magic  schreef:

@Timon1Er is al een topic rond dit probleem, Telenet werkt al paar dagen aan dit probleem.


https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/geavanceerde-instellingen-niet-beschikbaa...

0 Likes
Cedric-e
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Hey,

Het Wan Ip van mijn gateway staat op exact hetzelfde als mijn vorige router.

Vorig jaar toen ik ook eens van router veranderde moest ik ook even het dmz weghalen en opnieuw ingeven.

 

Op mijn nieuwe router staan de juiste poorten open. Maar als ik een online port check doe blijken ze toch gesloten te zijn.

0 Likes
Artzert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Wanneer ik naar de geavanceerde instellingen van mijn router wil gaan krijg ik gewoon een blanco pagina met "<".

https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings

Tags (1)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@Artzert 

 

Je bent niet de enige met dat probleem. Er zijn hier reeds ettelijke meldingen van gemaakt. Telenet is op de hoogte en werkt eraan.

 

Lees de "recente topics" maar eens door.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@Cedric-e  schreef:

Hey,

Het Wan Ip van mijn gateway staat op exact hetzelfde als mijn vorige router.

Vorig jaar toen ik ook eens van router veranderde moest ik ook even het dmz weghalen en opnieuw ingeven.


Misschien helpt het als ook het WAN MAC adres van je vorige router zou spoofen?

De modem is wellicht "verward" op hetzelfde IP met een verschillen MAC adres te zien?

Dit in afwachting dat het probleem met de geavanceerde instellingen opgelost geraakt 😊.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Kan er iemand alle topics samenbrengen ????

Zie dit weekend al veel hetzelfde nieuw posten over hetzelfde.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@igvfer  schreef:

Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.


Met een eMTA modem en eigen router lukt dat wel, maar dat zal maar voor weinigen nog van toepassing zijn ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@StefaanH  Maar daar moet je dan niet voor in de instellingen van de Telenetmodem zijn. Of het zou moeten zijn op de DMZ in te stellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@StefaanH  schreef:

@Artzert 

 

Je bent niet de enige met dat probleem. Er zijn hier reeds ettelijke meldingen van gemaakt. Telenet is op de hoogte en werkt eraan.

 

Lees de "recente topics" maar eens door.


https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/geavanceerde-instellingen-niet-beschikbaa...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@igvfer  schreef:

Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.


Mijn antwoord was op een vraag van @Cedric-e  

Wegens de gekende problemen de geavanceerde instellingen heeft hij geen toegan meer tot zijn Telenet HGW.

Achter zijn Telenet HGW stond een eigen router in DMZ

Hij heeft deze router vervangen door een nieuwe router, en stelt vast dat DMZ niet meer werkt, niettegenstaande zijn nieuwe router hetzelfde (vast) IP adres heeft als zijn vroegere.

 

Mijn advies was: als het niet helpt met de nieuwe router hetzelfde IP te geven als de oude router, probeer dan ook een smet de niewe router hetzelfde (WAN) MAC adres te geven als de oude??

 

C'est tout (niets te maken met het MAC adres van de Telenet modem).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@igvfer  schreef:

@StefaanH  Maar daar moet je dan niet voor in de instellingen van de Telenetmodem zijn. Of het zou moeten zijn op de DMZ in te stellen.


Dat klopt. Daarom ook dat ik zei dat het met die configuratie wel lukt om een MAC adres te spoofen zonder in "mijn telenet" te geraken. Het is trouwens in het routergedeelte van de HGW dat je moet zijn, niet in het modemgedeelte.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes