Beantwoorden
Tijsrx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Ik ben net bezig met wireguard en zou enkele poorten moeten forwarden, maar telkens ik doorklik naar geavanceerde instellingen bij mijn thuisnetwerk krijg ik een nagenoeg blanco pagina te zien (3 toestellen en 3 browsers, overal hetzelfde resultaat). Zijn er nog mensen met dit probleem, of bestaat er een andere (werkende) manier om aan de geavanceerde instellingen te geraken?

Tags (1)
85 reacties
Copernicus
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Ook al een paar dagen hetzelfde probleem, en vandaag 31/03/2022 nog steeds niet opgelost.

0 Likes
jv61
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Ook hier reeds 3 dagen hetzelfde probleem. Is er al enig zicht op een oplossing?

0 Likes
HermanFr
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Heel triestig, al 2 x klacht ingediend, ze hebben al 2 x gebeld , maar enige dat je als antoord krijgt is, er wordt aan gewerkt. gewoon een webpagina die niet verschijnt; ze slagen er zelfs niet in van er een boodschap op te zetten; eergisteren half uur aan de telefoon gehangen om te horen dat het probleem gekend was en dat ze er aan werken. vraag me af wie er aan werkt ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@HermanFr 

Het zal de backoffice zijn die dit oplost. 

Maar heb nog niet eerder meegemaakt dat zo een probleem zolang duurt dus er zal toch ergens iets goed mis zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HermanFr
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

ze zouden op zen minst op die pagina een boodschap kunnen zetten; ken hun backoffice niet , maar heb 35 jaar in IT gewerkt en dit is wel extreem lang 

0 Likes
Celludriel
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Toen ik nog voor Telenet werkte als consultant was heel de backoffice in Indië kan al een verklaring zijn.

 

Ik kan ook nog altijd niet in de advanced settings voor mijn ports te kunnen forwarden.  Waarom we in godsnaam ni zelf in de modem mogen om daar de port forwarding te zetten snap ik ook nog altijd niet.  Ik moet via het internet gaan om mijn eigen intern netwerk te setuppen ... hoe idioot kan het zijn.  Ik heb nu alles hier al moeten aanpassen om via static ip's te gaan ipv mijn dns te kunnen gebruiken omdat de port forwarding ni werkt ... fun ...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@Celludriel 

Heb zelf ook voor Telenet gewerkt maar de backoffice is gewoon in Mechelen dus het verklaart niet veel. 

 

Maar zo heb ik het nog niet eerder gezien dat het zo lang duurt dus er is ergens iets goed mis.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Celludriel
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

https://en.wikipedia.org/wiki/Infosys

 

Bedrijf dat de backend van de data stromen voor mijntelenet en andere systemen binnen Telenet beheerden.  Door middel van een centrale ESB (https://en.wikipedia.org/wiki/Enterprise_service_bus)  Deze centrale ESB had aftakkingen per systeem dat een soort mini esb was waar je dan via SOAP de API ging aanroepen om zo de gegevens te verwerken.  Mijn Telenet had zijn eigen aftakking.

Sinds dat ik er gewerkt heb zijn ze wel overgestapt op adobe en mss werken ze nu anders en is het inderdaad enkel in Mechelen ... but yeah ... bottom line it's broken en ik merk op aan de posts hier dat er personen zijn die op 27/03 wel op het scherm kunnen, dus mss is het zelfs modem afhankelijk wie geimpacteerd is en wie niet ... who knows ... I'm just not happy, heb juist nieuwe devices in het netwerk en kan amper iets configgen op mijn eigen thuisnetwerk ... fun

0 Likes
TheFoamer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Had dit maandag (27/03) ook al gemeld bij de klantenservice van Telenet, kreeg achteraf een sms dat er een dossier werd aangemaakt en "er alles" zouden aan doen om dit binnen de 2 dagen op te lossen.

Vandaag om 16:20 een sms gekregen dat het dossier is behandeld, wat bedoelen ze hier dan juist mee? Ik blijf hetzelfde zien als hiervoor.

 

 

0 Likes
HermanFr
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

daarnet voor de 2de maal vandaag telefoon gekregen van Telenet; dacht yoepi het is in orde; maar neen, het was gewoon om te melden dat ze op de hoogte waren van het probleem en dat er aan gewerkt word. wanneer opgelost ? geen idee; geweldig

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@Celludriel  schreef:

... but yeah ... bottom line it's broken en ik merk op aan de posts hier dat er personen zijn die op 27/03 wel op het scherm kunnen, dus mss is het zelfs modem afhankelijk wie geimpacteerd is en wie niet ... who knows ... I'm just not happy, heb juist nieuwe devices in het netwerk en kan amper iets configgen op mijn eigen thuisnetwerk ... fun


Ik begrijp niet waarom je geen eigen router hebt - die je naar wens kan instellen - zodat je niet afhankelijk bent van "Mijn Telenet" om je netwerk te configureren

  1. ofwel eigen router in bridge mode achter een E-router (CV8560E).
  2. ofwel in DMZ achter een HGW (in dit geval dubbele NAT, maar overkomelijk met DMZ).

Dit voorval bewijst nog eens de belangrijkheid om te pleiten voor eigen hardware keuze (zodat je niet afhankelijk bent van de provider hardware rommel.

 

Ik begrijp dat mijn antwoord geen oplossing is voor het huidig acuut probleem, maar ik zou er eens goed over nadenken om een eigen router te gebruiken indien lokale netwerk configuraties zo belangrijk zijn (en als ex-Telenet medewerker zou je beter moeten weten) 😀

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Blijkbaar nog altijd niet opgelost want ik kan ook niet aan mijn portforwarding instellingen en dergelijke. Dit verontrust mij ten zeerste.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

@igvfer 

Hier is ook nog hetzelfde en het lijkt toch erger dan het is blijkbaar. Dit is niet zo maar even een storing te noemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?

Hey iedereen

 

Het issue blijkt toch complexer te zijn dan gedacht waardoor het iets langer dan anders nodig heeft om opgelost te geraken. Ze zijn er dus nog wel steeds mee bezig. 

Van zodra er een update is, laten we het hier weten. Keep you posted!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TheFoamer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geavanceerde instellingen niet beschikbaar?


@flip1953  schreef:

@Celludriel  schreef:

... but yeah ... bottom line it's broken en ik merk op aan de posts hier dat er personen zijn die op 27/03 wel op het scherm kunnen, dus mss is het zelfs modem afhankelijk wie geimpacteerd is en wie niet ... who knows ... I'm just not happy, heb juist nieuwe devices in het netwerk en kan amper iets configgen op mijn eigen thuisnetwerk ... fun


Ik begrijp niet waarom je geen eigen router hebt - die je naar wens kan instellen - zodat je niet afhankelijk bent van "Mijn Telenet" om je netwerk te configureren

  1. ofwel eigen router in bridge mode achter een E-router (CV8560E).
  2. ofwel in DMZ achter een HGW (in dit geval dubbele NAT, maar overkomelijk met DMZ).

Dit voorval bewijst nog eens de belangrijkheid om te pleiten voor eigen hardware keuze (zodat je niet afhankelijk bent van de provider hardware rommel.

 

Ik begrijp dat mijn antwoord geen oplossing is voor het huidig acuut probleem, maar ik zou er eens goed over nadenken om een eigen router te gebruiken indien lokale netwerk configuraties zo belangrijk zijn (en als ex-Telenet medewerker zou je beter moeten weten) 😀



Ik heb een UDM pro achter de CV8560E. Maar omdat wij sinds dit weekend zijn verhuisd moet ik natuurlijk terug aan de geavanceerde instellingen van de E-router om dit in bridge mode te zetten. 

Dus zelfs met eigen hardware blijf je afhankelijk van Telenet hardware.

0 Likes