Beantwoorden
patrickvdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geavanceerde instellingen werkt niet

 

Hallo,

Een hele tijd kreeg ik een wit scherm te zien bij de geavanceerde instellingen.

Sinds deze week krijg ik wel de inhoud terug te zien, doch geen enkele verandering blijft bewaard.

Man man het is toch meer dan ongelooflijk wat voor een gepruts het nu echt is... Dat is toch echt niet meer aanvaardbaar. Hoe doen ze het toch.

 

Ik wil gewoon port forwarding en mijn DMZ adres veranderen, maar dat lukt niet, gevolg dat niets van mijn interne configuratie bereikbaar is.

Heb 2 x 50 minuten aan de lijn geweest met de Helpdesk.. Die persoon wist met moeite van het bestaan van mijn telenet af... Ik heb hem stap voor stap moeten uitleggen wat hij moet doen om aan die instellingen te geraken... Die helpdesk medewerker heeft het intern getest en had hetzelfde probleem... Doch bleek dat men van dit probleem nog niet heeft gehoord... Dat kan toch gewoon niet.

 

En ondertussen.... geen oplossing.

 

Ik zou eigenlijk liefst van al gewoon terug een modem hebben zonder enige inteligentie, die me gewoon een officieel IP adres geeft waar ik een firewall kan op aansluiten en zelf volledige controle heb over de configuratie.

Kan dat nog eigenlijk?

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen

 

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen werkt niet

Krijg je een foutmelding? 

Ik kan de instellingen wel opslaan, enkel het verwijderen van port-forwarding rules werkt niet. (Gekend probleem)

 

Als je geen foutmelding krijgt én ook niets ziet veranderen na het opslaan dan is dat helaas nog eentje om toe te voegen aan  Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'  ( @Suzy )

 


@patrickvdb  schreef:

 

Ik zou eigenlijk liefst van al gewoon terug een modem hebben zonder enige inteligentie, die me gewoon een officieel IP adres geeft waar ik een firewall kan op aansluiten en zelf volledige controle heb over de configuratie.

Kan dat nog eigenlijk?


De CV8560E heeft een "bridge modus" waarbij je eigen router een publiek IP-adres krijgt. Deze stuurt ook geen eigen Wi-Fi signaal uit. 

Houd er wel rekening mee dat, gezien de IT-problemen, je mogelijk activatie problemen hebt bij het ruilen van je modem.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen werkt niet


@patrickvdb  schreef:

Ik zou eigenlijk liefst van al gewoon terug een modem hebben zonder enige inteligentie, die me gewoon een officieel IP adres geeft waar ik een firewall kan op aansluiten en zelf volledige controle heb over de configuratie.

Kan dat nog eigenlijk?


Ja, je kan je huidige modem wisselen voor de CV8560E zonder Wifi. Deze modem kan je in bridge-mode (MAC pass-through) zetten via Mijn Telenet.

Of je koopt zelf een compatibele EuroDOCSIS 3.1-modem en vraagt Telenet om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen.
Telenet moet aan jouw vraag gevolg geven op basis van artikel 36 van de wet elektronische communicatie:

Artikel 36 § 1. Apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden, mag worden aangesloten op de daartoe geschikte interfaces.
Een operator van een openbaar elektronische-communicatienetwerk mag een dergelijke aansluiting niet om technische redenen weigeren.

 

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen werkt niet


@Ex-Netweter  schreef:

Of je koopt zelf een compatibele EuroDOCSIS 3.1-modem en vraagt Telenet om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen.
Telenet moet aan jouw vraag gevolg geven op basis van artikel 36 van de wet elektronische communicatie:

Artikel 36 § 1. Apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden, mag worden aangesloten op de daartoe geschikte interfaces.
Een operator van een openbaar elektronische-communicatienetwerk mag een dergelijke aansluiting niet om technische redenen weigeren.

 


@patrickvdb aan jou om de uiteindelijke beslissing te maken, maar houd er wel rekening mee dat Telenet vooralsnog aangeeft dat er geen "vrije modemkeuze" is. (februari 2023: DataNews )


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen werkt niet


@WG94  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Of je koopt zelf een compatibele EuroDOCSIS 3.1-modem en vraagt Telenet om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen.
Telenet moet aan jouw vraag gevolg geven op basis van artikel 36 van de wet elektronische communicatie:

Artikel 36 § 1. Apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden, mag worden aangesloten op de daartoe geschikte interfaces.
Een operator van een openbaar elektronische-communicatienetwerk mag een dergelijke aansluiting niet om technische redenen weigeren.

@patrickvdb aan jou om de uiteindelijke beslissing te maken, maar houd er wel rekening mee dat Telenet vooralsnog aangeeft dat er geen "vrije modemkeuze" is. (februari 2023: DataNews )


@WG94 exact.

@patrickvdb bij Telenet is er geen "vrije modemkeuze". Je kan uiteraard wel eigen devices achter je Telenet modem installeren en gebruiken. En kijk zeker even in het overzicht waar @WG94 naar verwijst. Momenteel zijn er nog 2 gekende issues.

  • Portforwarding regels verwijderen of leegmaken kan nog niet, je kan ze wel aanpassen.
  • Sommige klanten krijgen nog een 'Oeps er ging iets mis'-foutmelding, die is nog in onderzoek.

Als je niet geïmpacteerd bent door één van deze, kan het zijn dat je een fout maakt bij het invullen waardoor je instellingen niet opgeslagen worden. Kijk zeker goed alles na. 

Krijg je een nieuwe foutmelding, gelieve dit dan even te laten weten met een screenshot.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen werkt niet


@Suzy  schreef:
@patrickvdb bij Telenet is er geen "vrije modemkeuze".

Dat is dan een flagrante schending van artikel 36 van de wet elektronische communicatie. De lijst met gecertificeerde EuroDOCSIS 3.1-modems op https://www.cablelabs.com/certification voldoet aan alle wettelijke voorwaarden. Telenet is wettelijk verplicht om op vraag van de klant de MAC-adressen van een eigen gecertificeerde EuroDOCSIS 3.1-modem aan de database van de CMTS toe te voegen, zodat die modem over een actieve internetverbinding kan beschikken.

Wat die Telenet-manager over veiligheid aan Datanews vertelt, is klinkklare onzin. De EuroDOCSIS 3.1-standaard garandeert de veiligheid van het netwerk. Elke EuroDOCSIS 3.1-modem versleutelt zijn dataverkeer met BPI+ encryptie. Orange gebruikt trouwens ook een eigen kabelmodem, de Siligence TCG300.

Orange heeft in de praktijk dus wel vrije modemkeuze. Dat Telenet blijkbaar de vrije modemkeuze van de consument met opzet verhindert, is een illegale praktijk!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen werkt niet

@Ex-Netweter we hebben dit al eens nagevraagd en dit is het antwoord dat we toen hebben gekregen:

Wij plaatsen bij onze klanten de modems die Telenet heeft uitgekozen. Voor het merendeel van onze klanten is dit het eenvoudigste, bovendien geeft deze modem de grootste garantie op compatibiliteit met ons netwerk en beste kwaliteit van diensten. We kunnen op deze modem de ondersteuning bieden en we houden controle over ons netwerk, onder andere qua veiligheid. Wie graag een eigen modem aansluit, kan dit doen door deze hardware naast de Telenet modem te installeren.  Onze modem heeft een bridge functie waardoor hij enkel nog de vertaalslag maakt van DOCSIS naar ethernet. Zo kunnen klanten die dit wensen, toch hun eigen hardware en routers optimaal gebruiken. Mede door deze oplossing krijgen we maar zelden de vraag voor volledig vrije modemkeuze.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen werkt niet

Die uitleg is opnieuw volledig naast de kwestie.
De interface, waarvan sprake in de wet elektronische communicatie, betreft in dit geval EuroDOCSIS 3.1 (DOCSIS: Data Over Cable Service Interface Specification)

Een gecertificeerde EuroDOCSIS 3.1-modem moet dus een functionerende internetverbinding kunnen krijgen wanneer de klant die op de Cable Modem-poort van de netwerkverdeler (NIU) aansluit.
Orange doet dit ook met de Siligence TCG300 wat impliceert dat er geen enkele reden is om Telenet-klanten te verhinderen hetzelfde te doen. Het is ook zo door de wet elektronische communicatie bedoeld. Vrije keuze van eindgebruikersapparatuur.

De huidige werkwijze van Telenet is illegaal. Op vraag van de klant moeten ze de een eigen EuroDOCSIS 3.1-modem activeren op het Telenet-netwerk.
Daar is geen speld tussen te krijgen.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Geavanceerde instellingen werkt niet

@Ex-Netweter De huidige werkwijze van Telenet is illegaal. Op vraag van de klant moeten ze de een eigen EuroDOCSIS 3.1-modem activeren op het Telenet-netwerk.

 

Waar staat dat officieel geschreven dat Telenet illegaal bezig is?

En verplicht eigen hardware toe te laten?

98% vraagt geen eigen modem HGW.

Oplossing, met de CV8560E + eigen router kan je alle kanten uit.Werkt perfect.

Wat is het probleem?

0 Likes
Tijs_rx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen werkt niet

Ik kan niks aanpassen van Port Forwarding, aangezien de knop om op te slagen al meer dan 3 maand nergens meer te zien is!

Leg het mij aub uit hoe ik regels kan aanpassen en opslaan zonder een knop om op te slagen

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen werkt niet

@Tijs_rx dit probleem (opslaan knop die ontbreekt) is meer dan 2 weken geleden opgelost. We hebben toen op basis van feedback van meerdere klanten vastgesteld dat dit probleem niet meer voorviel. Als jij dit nu nog steeds opmerkt, kan je best een individueel dossier laten aanmaken via de klantendienst, want we krijgen hier (opslaan knop die ontbreekt) geen andere meldingen meer over. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geavanceerde instellingen werkt niet


@Suzy  schreef:

@Ex-Netweter we hebben dit al eens nagevraagd en dit is het antwoord dat we toen hebben gekregen:

Wij plaatsen bij onze klanten de modems die Telenet heeft uitgekozen. Voor het merendeel van onze klanten is dit het eenvoudigste, bovendien geeft deze modem de grootste garantie op compatibiliteit met ons netwerk en beste kwaliteit van diensten….


Tja…Ik ben het nu wel spuugzat. Al weken kan ik geen poorten veranderen, laat staan een DMZ in te stellen. Meestal worden er helemaal geen instellingen bewaart en ga zo maar door.

Het wordt hoogtijd dat we eindelijk een eigen modem mogen kiezen zodat ik voor al deze banale instellingen niet via de ‘Mijn Telenet’ pagina hoeft te gaan maar rechtstreeks mijn modem kan wijzigen. Als het overal elders kan waarom dan hier niet? Of moet Telenet weeral verplicht worden vooraleer ze aan klantvriendelijkheid gaan denken? 

Het is duidelijk dat het op jullie manier niet werkt…maar jammer genoeg komt er veel te weinig tegenwind van de gebruikers, media en noem maar op.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen werkt niet


@BillyX  schreef:

@Suzy  schreef:

@Ex-Netweter we hebben dit al eens nagevraagd en dit is het antwoord dat we toen hebben gekregen:

Wij plaatsen bij onze klanten de modems die Telenet heeft uitgekozen. Voor het merendeel van onze klanten is dit het eenvoudigste, bovendien geeft deze modem de grootste garantie op compatibiliteit met ons netwerk en beste kwaliteit van diensten….


Tja…Ik ben het nu wel spuugzat. Al weken kan ik geen poorten veranderen, laat staan een DMZ in te stellen. Meestal worden er helemaal geen instellingen bewaart en ga zo maar door.

Het wordt hoogtijd dat we eindelijk een eigen modem mogen kiezen zodat ik voor al deze banale instellingen niet via de ‘Mijn Telenet’ pagina hoeft te gaan maar rechtstreeks mijn modem kan wijzigen. Als het overal elders kan waarom dan hier niet? Of moet Telenet weeral verplicht worden vooraleer ze aan klantvriendelijkheid gaan denken? 

Het is duidelijk dat het op jullie manier niet werkt…maar jammer genoeg komt er veel te weinig tegenwind van de gebruikers, media en noem maar op.


Schakel dan over op een CV8560E icm een eigen router. 1 keer de bridging instellen en daarna hoef je niet meer in Mijn Telenet te zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geavanceerde instellingen werkt niet


@WG94  schreef:


Schakel dan over op een CV8560E icm een eigen router. 1 keer de bridging instellen en daarna hoef je niet meer in Mijn Telenet te zijn.


Dank je voor de tip…dat ik daar nog niet eerder aan dacht. 🤐 😩


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen werkt niet

@WG94 

Vermoedelijk wist @BillyX dit wel enkel wil die dat de instellingen bij Telenet ook gewoon werken zoals voorheen. Of zoals die aangeeft een vrije modem keuze en dan heb je dat 'gesukkel' niet meer met het systeem binnen Telenet. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.