Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

Ik ben administrator van mijn telenet account .. en ik wil niet dat mijn kinderen aanmelden (om bv mijn/onze e-mails te kunnen lezen) met mijn gegevens.

Kan ik voor ieder van hen een gebruiker aanmaken (en indien ja ... hoe??) zodanig dat ze gebruik kunnen maken vd telenet diensten zoals bv de "Telenet tv" app ed

0 Likes
14 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

Voor zover ik weet staat uw mailbox volledig los van uw "Mijn Telenet" login.

Je kan dus voor jouw mailbox een verschillend paswoord aanmaken, zodat andere Telenet TV gebruikers niet aan jullie mailbox(en) kunnen.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@cla 

Je kan bij Telenet tot 10 mailboxen aanmaken. Daar horen dan 10 verschillende accounts bij.  Let wel, ik bedoel dus effectief 10 verschillende mailboxen, en geen aliassen op één mailbox.

Je kan dus ieder gezinslid een eigen onafhankelijke mailbox geven met daaraan gekoppeld een Telenet account.

Zo heeft iedereen zijn eigen account en is er geen probleem.

Om dat te doen ga je naar "mijn Telenet" en maakt daar, als beheerder, die mailboxen en bijbehorende accounts aan. En geen zorgen, als niet-beheerder kunnen zij enkel aan hun eigen account aan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

De vraag is dan of de gezinsleden, met hun eigen persoonlijke mailbox account, de Telenet TV App kunnen gebruiken?

Indien niet is dit geen oplossing voor het "probleem" van de TS?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@flip1953 @cla 

Dit is mogelijk. Mijn partner is ook maar een gebruiker en ik ben het hoofd account. 

Heb net ook eens getest en het lukt om op de tv app aan te melden. Mijn partner heeft geen email adres van Telenet maar zijn eigen email adres. Met dat email adres heb ik zijn gebruiker gemaakt in 'mijn Telenet' en daar kan die mee inloggen op de diensten van Telenet. Dus is geen verplichting om een email adres te hebben van Telenet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

Met andere woorden, je bevestigt mijn stelling dat er een verschil is tussen een "gebruiker" en een "mailbox" en dat die 2 los zijn van elkaar.

Het voorstel van @StefaanH om nieuwe mailboxen aan te maken is dus niet de oplossing. Ik denk dat er 2 oplossingen zijn:

  1. jouw voorstel om nieuwe gebruikers aan te maken, zodat de kids op hun toestel inloggen met hun eigen gebruikersnaam (hun eigen mailadres, niet noodzakelijk een Telenet mailbox).
  2. mijn voorstel was dat de hoofdaccount verder gebruikt wordt om in te loggen op de App, maar dan moet @cla het paswoord van zijn mailbox wijzigen.

Jouw voorstel is wel beter (want met het paswoord van de hoofdaccount kan nog van alles gedaan worden 🤔).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@flip1953 

Inderdaad jou voorstel is beter. 

Heb voor mijn partner zijn email adres in gebruik anders weet dei echt niet hoe en wat omdat die het al jaren gewoon is. Dat heb ik gekoppeld via 'mijn Telenet' en als gebruiker gemaakt. Heb dan voor hem zijn eigen paswoord gemaakt wat die makkelijk kan onthouden en op die manier maakt die gebruik van de apps zoals Telenet tv maar ok de 'mijn Telenet' app voor zijn verbruik op te volgen. 

Wij hebben dus hier de accounts apart en gescheiden en ieder kan gebruik maken van het zijne. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@flip1953 

Als je goed leest dan zie je dat door een nieuwe mailbox aan te maken er ook een nieuwe gebruiker aangemaakt, automatisch.
En dat was het doel. En je schrijft zelf dat een nieuwe gebruiker aanmaken een oplossing is. Wat is er dan mis met mijn uiteenzetting?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

Ik lees hier veel (mogelijke) oplossingen ... maar ik zie even het bos door de bomen niet meer.

 

Ik wil 1 admin ... meerdere gebruikers (evt zonder telenet e-mail adres) ... die kunnen gebruik maken van de telenet aps.

Maar het belangrijkste van al is ... ik wil geen pottenkijkers in mijn systeem (instellingen, mails, ...)

Wat nu best te doen??

@allen ... @flip53 @patrick37 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@cla 

Als jij hoofdgebruiker en admin bent en enkele andere gebruikers aanmaakt die hun eigen paswoord hebben kunnen die nooit aan uw gegevens aan, en zeker niet aan uw mails. Werk niet met aliassen op uw eigen account want die kunnen dat wel.

Ik gaf de tip om elkeen zijn eigen telenet mailbox te geven (je hebt er toch 10 ...) omdat er dan automatisch de creatie van een nieuw account bijhoort. Ze hoeven dat mail account niet te gebruiken als ze dat niet willen, maar op die manier hebben ze wel meteen een Telenet account als niet-admin. Tenzij jij ze als admin aanmerkt, maar dan ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@cla 

Als ze op dit moment hun eigen email adres hebben dan maak je daarmee de gebruiker aan in 'mijn Telenet' en moet je niet eerst een email adres aanmaken bij Telenet zelf. Tenzij ze geen email adres hebben op dit moment dan kun je dat wel doen. 

Ga naar 'mijn Telenet' en kies daar gebruiker. Je gaat dan een gebruiker kunnen aanmaken met zijn eigen email adres + paswoord die die zelf kiest. Er gaan geen gevolgen komen want je hebt maar 1 persoon die de admin functie kan nemen , de hoofd gebruiker , dus die optie hoef je niet eens te kiezen. 

Als je dat zo op die manier doet heeft iedere zijn account , de gebruiker , en jij bent en blijft de hoofdgebruiker. 

Mijn partner heeft ook geen email adres van Telenet , heb ik ook niet aangemaakt. Is nergens voor nodig want het wordt niet gebruikt dus daaarom heb ik dat ook niet gemaakt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@StefaanH 

Nee als je een nieuwe mailbox aanmaakt heb je niet direct automatisch een nieuwe gebruiker. 

Ik kan tig mailboxen maken ( 10 ) maar dan heb je geen nieuwe gebruikers. Ook andersom is dit niet het geval een nieuwe gebruiker heeft niet automatisch een email adres.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@patrick37 

Als je naar uw beheer mailboxen gaat en daar klik je op "nieuwe mailbox" kom je automatisch op de pagina "Nieuwe gebruiker aanmaken". heb het zonet nog eens getest.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@StefaanH 

Ok dan heb je dus twee wegen die je kan nemen. 

Of wel een gebruiker aanmaken met zijn of haar email adres wat er al is of wel maak je een email adres aan bij Telenet waar je ook een gebruiker krijgt automatisch.

Dan zijn er dus twee opties mogelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gebruikers aanmaken om digitaal aan te melden

@allen ... @flip53 @patrick37 

Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan ...

Ik was dus al adminstrator ... en er waren reeds profielen aangemaakt om de mobiele nummers mee te beheren.

Ik heb deze profielen ingesteld (voor die nog een bestaand (evt niet Telenet email adres)) en/of verwijderd en nieuw profiel aangemaakt met een nieuw (evt niet Telenet email adres) e-mail adres.

Ik heb hen allen een code laten opsturen om hun wachtwoord te wijzigen ... en nu moeten ze er een gewoonte van maken om met hun eigen account aan te melden en niet meer met de administrator account (wachtwoord gewijzigd 😉)

Grtz & allen bedankt voor de hulp

Cla

0 Likes