24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb sinds enkele dagen een mankerende Ethernet connectie (kabelverbinding) op mijn TV en PC. Er zijn momenten dat alles plots weer wél werkt, maar die duren nooit erg lang. Ik vind géén oorzaak. Mogelijks voert Telenet digitale werken uit, (ik krijg die melding als ik hun speedtest wil uitvoeren), hoewel alle uitgevoerde telenet-testen beweren dat alles normaal is. Géén werken dus. Zelfs die speedtest wordt na de waarschuwing correct uitgevoerd (met wat bedroevende cijfers).
De mobiele Wifi verbinding blijft het namelijk wél doen. Als ik mijn internet-instellingen wijzig van signaal via kabel naar draadloos signaal via wifi doen GSM, TV, computer het weer correct; maar alles gaat wel aan een snelheid die maar een tiende is van wat ik haal via kabel. En de PC van mijn partner hééft zelfs helemaal geen wifi verbindingsmodule, die kan het internet alleen maar via kabel op.
Op internet vind je dan dat je alle kabels eens moet losmaken en weer verbinden, maar het resultaat daarvan is zero.
Het lijkt géén courant probleem te zijn, want in dit forum vind ik wél posts over 'géén wifi, wél ethernet'; maar het omgekeerde dus niet.
Is het een defect aan de modem en vraag ik telenet om een technieker langs te sturen, of oefen ik beter nog enkele dagen geduld uit ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met de antwoorden had je zelf kunnen oplossen
Zeker de goede service via Whatsapp
Ik zou de switch vervangen zeker als al oud is kost niets
https://www.action.com/nl-be/p/3000035/tp-link-desktop-switch-ls1005g/
Natuurlijk de technieker is daar en kijkt ook de rest na hij kost ook 85 euro
Daar kan je andere zaken mee doen maar is te laat
Als je alles na gezien zal het daar aan liggen
Zoals je zegt lampje brand niet
Is een voorbeeld
Ik hoor soms mensen klagen hier had ik dat geweten
Over dat technieker wordt aangerekend dat hoor je hier ook wat een bedrag
Ze moeten ergens een lijn trekken voor deze klant zal nu de goedkoopste oplossing geweest zijn zeker als er weinig van begrijpt
Of Telenet een rekening zal sturen, is af te wachten.
De technieker adviseerde ook wel, zeker bij herhaling van het probleem, een nieuwe switch aan te schaffen die meer dan 100 Mbps aankan. Maar dan wel ééntje met minstens 10 poorten en met een productiedatum die na het jaar 2000 is 🙄. Ik heb een Telenet abonnement van 100Mbps; en ik haal daarmee snelheden van 90-95 Mbps, wat voor mijn behoeften ruim voldoende is. Toch zou een switch die 1 Gbps aankan ook in die configuratie voordeel kunnen opleveren.
@RudyF schreef:De technieker adviseerde ook wel, zeker bij herhaling van het probleem, een nieuwe switch aan te schaffen die meer dan 100 Mbps aankan. Maar dan wel ééntje met minstens 10 poorten en met een productiedatum die na het jaar 2000 is 🙄.
10 poorten is toch al best veel, is dat wat de technieker aanraadde of wat je zelf nodig acht? Samen met de 3 overige poorten van de modem zijn dat dus 12 toestellen die je bedraad kan aansluiten.
Bij prox gaan ze anders te werk geven ook meer ondersteuning op deze zaken is geweten
Die nieuwe switch is goed heb je echt deze 16 poorten nodig
Mijn probleem is ondertussen opgelost, gisteren is de technieker langs geweest en de oorzaak bleek een defecte NIU te zijn.
Het probleem was echter dat de technieker deze niet bij zich had en moest dus terug naar een service center.
Spijtig genoeg had het servicecenter ook gen NIU meer op voorraad, als tussenoplossing heeft de technieker nu een grotere geplaatst. ( meer aansluitingen vermoed ik).
Volgende week woensdag komt er wel terug een technieker langs om een kleinere te plaatsen ( de vierkante witte ).
Deze staat bij de meeste klanten
Wel horizontaal