Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Sinds mijn modem only te hebben ingeruild voor de e-router (CV8560E) en bijgevolg mijn eigen router erop in bridging te hebben gezet, kunnen mijn drie Grohe Sense watersensors geen verbinding meer maken met de wifi. (De Grohe Sense Guard daarentegen, die maakt wel nog verbinding, is dus online en bezorgt me nog steeds zijn dagelijkse updates.)

 

Hoewel ik aan de instellingen van mijn eigen router en mesh-systeem niets heb veranderd, heb ik ter controle/uitsluitsel eens mijn oude Airport Extreme in bridging gezet op de e-router. Resultaat: ook nu lukt het niet de Grohe Sense watersensors te verbinden met de wifi. Pf...

 

Maar - begrijpe wie begrijpen kan - wanneer ik mijn TP-Link router/Apple Airport Extreme instel als switch/bridge en die aansluit op het lan-gedeelte van de e-router, dan weten de Grohe Sense watersensors wel verbinding te maken met de wifi.

 

Wat beklaag ik mij zo mijn modem only vaarwel te hebben gewoven 😞

 

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Grohe. Zodra ik antwoord heb, laat ik hier zeker iets weten. Niettemin had ik graag jullie expertise, suggesties, ... vernomen.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Grohe Sense geen connectie na bridging (CV8560E)

Tags (1)
0 Likes
72 reacties

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Ter aanvulling, blijkbaar ben ik niet de enige bij wie de LN0 watersensors vreemd doen.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.grohe.smarthome.watermanagement&hl=nl&gl=US&showAl...

0 Likes
TimVR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Ik heb juist hetzelfde probleem. Van de ene op de andere dag geen updates en connectie meer van/met mijn sense potjes (4 stuks). Dit nu al enkeleweken. Nochtans geen nieuwe modem of switchen/routers geïnstalleerd. Voordien werkte alles perfect. Soms krijg ik eens een connectie en krijg ik een update van het systeem, maar dat is meer niet dan wel ... heb je al een oplossing gevonden? Grohe bereiken is een regelrechte ramp.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Hoi @TimVR 

 

Ik vermoed dat je over dit modelnummer beschikt: 22505LN0. Kun je eens verifiëren voor me? Je zult het nummer zien staan op de onderkant van je watersensors.

 

Indien 22505LN0 het modelnummer is van je watersensors, dan - tja - ziet het er niet goed uit. Momenteel is het aanschaffen van het nieuwe model (22505LN1) de oplossing ...

 

Ik heb reeds verschillende malen contact gehad met Grohe support. Ze gingen me een testapparaatje sturen teneinde het connectieprobleem te kunnen vastleggen in een logbestand, doch ik heb niets meer van hun vernomen. Elk antwoord hunnentwege blijft voor het ogenblik uit, men antwoordt mijn mails niet meer. 'k Heb het dan maar opgegeven.

 

Gezien er in mijn straat binnenkort enkele nutswerken zullen starten heb ik dan maar drie LN1's aangeschaft. Enigszins dom van me, maar het huis waarin ik woon is een zogeheten interbellum. De kelder is oud en vochtig, en ik zou er niet op gerust zijn mocht daar geen watersensor aanwezig zijn.

 

Heb je al eens gemaild naar sense@grohe.com? Je mag erin gerust naar mij verwijzen, hoor (Nick, Oostende). Vele malen liet Grohe support me weten dat mijn geval geïsoleerd, alleenstaand is; duidelijk niet meer. Misschien kun jij ze wakker schudden, het tij doen keren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Dan denk ik dat we inderdaad mogen besluiten dat de CV8560E niet de boosdoener is, en wellicht onterecht verdacht werd omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was. 🙂


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TimVR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Klopt ik heb ook het type LN0. Ik wacht nog steeds geduldig op een antwoordt van grohe. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Hey @TimVR en andere gebruikers van Grohe's watersensors met als productnummer LN0

 

Aangezien de e-router van Telenet allerminst schuld treft en het probleem duidelijk ligt bij het ineens-niet-meer-functioneren van de Grohe LN0-watersensors en bijhorende firmware, stel ik voor dat we hier er niet meer nader op ingaan.

 

Het lijkt mij eerder aangewezen de communicatie elders te voeren. Niettemin, je mag me gerust een privébericht sturen.

 

Ik heb dit bericht alvast aangeduid als oplossing.

 

Misschien dat @Suzy het onderwerp min of meer kan aanpassen zodat het met-de-vinger-wijzen naar de e-router beperkt/ongedaan gemaakt wordt?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

@Ex-Netweter bij deze de titel aangepast. Hopelijk krijg je snel antwoord van Grohe of kunnen ze het probleem oplossen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Peter50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Ik zat ook met hetzelfde probleem, ik nam contact op met de klantendienst van Grohe en kreeg er gisteren 3 nieuwe toegestuurd omdat mijn andere (LNO) nog in garantie waren.

 

Deze zijn LN1 versies zoals jullie beschrijven maar deze morgen was er slechts 1 van de 3 die zijn gegevens heeft doorgegeven...beetje raar vind ik ...ik wacht af wat de volgende dagen oplevert.

 

Dit is het contactadres die ik gebruikte

 

saidat.istapayeva@grohe.com

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Dag @Peter50 


@Peter50  schreef:

 

Deze zijn LN1 versies zoals jullie beschrijven maar deze morgen was er slechts 1 van de 3 die zijn gegevens heeft doorgegeven...beetje raar vind ik ...ik wacht af wat de volgende dagen oplevert.

 

Dat kan inderdaad een beetje duren. Mijn ervaring leert me maximum 48 uur.

 

Zolang de watersensors niet offline zijn komen te staan in de app, zou alles in orde moeten zijn.

0 Likes
Peter50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Bedankt voor de info...zal inderdaad wel kloppen ondertussen zijn de gegevens van de 2de er al doorgekomen nu nog de 3de

Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?


@Peter50  schreef:

Bedankt voor de info...zal inderdaad wel kloppen ondertussen zijn de gegevens van de 2de er al doorgekomen nu nog de 3de


En @Peter50, is 't gelukt met de derde?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?


@TimVR  schreef:

Klopt ik heb ook het type LN0. Ik wacht nog steeds geduldig op een antwoordt van grohe. 


@TimVR Wat is de stand van zaken? Heeft Grohe je kunnen helpen?

0 Likes
Peter50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Grohe Sense geen connectie - Probleem met firmware?

Ja alle 3 werken perfect