De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Grohe Sense geen connectie na bridging (CV8560E)

Beantwoorden
Arnie
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! Waar zijn die handjes? Happy New Year! Lezersgoud. Respect!

@Steven-E, IP zelf werkt op laag 3 van het OSI model, maar je kunt de IP blacklist ook laten plaatsvinden op een hogere laag. Zo werkt dat bijvoorbeeld ook met een apache2 blacklist. Een IP van de blacklist zal nog over IP met je server kunnen communiceren, bijvoorbeeld ping, ssh en zelfs http of https. Je kunt op basis van IP echter toegang tot een bepaalde vhost blokkeren. Beetje off-topic, maar daarover is hier een goed artikel te vinden.

 

Daarom dat ik toch nog altijd in die richting van blacklisting denk.

Maar, ik weet natuurlijk niet hoe de Grohe applicatie geschreven is.

 

Daarom zou het ook handig zijn als Grohe iets meer onderzoek langs hun kant zouden kunnen doen.

 

Ook nog even @nickw zijn antwoord afwachten over de reputatie van zijn IPv4 adres.



Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
Beantwoorden
Steven-E
Experienced Allesweter
Berichten: 1417
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

Zou kunnen. Zoals je aangeeft: we hebben er het raden naar omdat we te weinig info hebben.

 

@nickw het extacte type van je TP-Link router en geïnstalleerde software versie zou ik toch graag eens weten 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

@Arnie @Steven-E 

Hoewel het me nu echt chinees begint te worden kan ik alleen maar stellen dat jullie toppers zijn. Alvast nogmaals super bedankt me te helpen!

 

Hierbij een antwoord op jullie vragen.

 

Reputatie externe IP adres oké?

The IP Address 178.116.... did not receive a bad risk score.

 

TP-Link router schuldig?

Archer C3150 v2 | Firmware Version:2.1.0 0.9.1 v005f.0 Build 170927 Rel.57074n

Ik wens hier te benadrukken dat deze router en de bijhorende firmware nooit problemen hebben gegeven. T.t.z., indertijd was die verbonden met de zwarte Telenet router (dmz, dubbele nat). Hier alles oké. Daarna verbonden met de modem only. Alles oké. En nu verbonden met de e-router (bridging). Heden alles oké, behalve mijn Grohe Sense watersensors.

Zoals eerder vermeld heb ik ter uitsluitsel van de TP-Link router alles eens losgekoppeld en een oude Apple Airport Extreme op de e-router aangesloten. Bridging yes nok, bridging no nok, direct ap ok. Maar ... zelfs nu lukt het de watersensors niet meer te verbinden met de app wanneer er sprake is van direct ap. Dus direct ap is heden nok.

 

Voorafgaande problemen na plotselinge aanpassing publiek ipv4 adres eigen router (bridging, e-router)

Ik weet niet of het van belang is, maar vooraleer ik problemen kreeg met de watersensors - die hun laatste status update gaven d.d. zondag 17 januari - had ik te maken met andere hinder. Zie:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Publiek-IPv4-adres-eigen-router-veranderd...

 

Thanks

0 Likes
Beantwoorden
Steven-E
Experienced Allesweter
Berichten: 1417
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

For what it's worth: kan je IPv6 eens uitschakelen op je eigen router?
Vooral op de interne (LAN) interface.

 

En daarna de toestellen die problemen geven eens herstarten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

@Steven-E  schreef:

For what it's worth: kan je IPv6 eens uitschakelen op je eigen router?
Vooral op de interne (LAN) interface.

 

En daarna de toestellen die problemen geven eens herstarten.


Geen resultaat.

 

@Arnie 

Het hard resetten van de e-router geeft geen resultaat.

 

Daarnet eens de watersensors trachten te verbinden met de Grohe Sense app door gebruik te maken van mijn echtgenotes iPhone. Geen resultaat.

 

Vandaag geen mail ontvangen van Grohe support; 'k zal hun zelf nog eens een mailtje sturen.

0 Likes
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

Ter info: Grohe zal mijn Wireshark trace bekijken. Zodra ik van hen iets verneem, laat ik het jullie weten.

Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

Gister heb ik dit bericht van de Grohe support ontvangen:

 

"Hello Nick,
My apologies for the late reply. we looked into the wireshark file that you sent, and we could not reach a conclusion why part of the packages are being blocked or retained! Our Cloud backend was also checked and as well the authentication backend, and we could not find any anomaly. Also, I must tell you that you case is quite isolated!
So my proposal is the following, I prepared a special Sense device with our software but with some extended logging functionalities in terms of communication. It can be connected to a USB using FTDI drivers and with an open source software you can collect the logs in any PC and send them to me, hopefully with more insights on the root cause of the error. How does this sound to you? Is it something you would feel comfortable doing?
Please let me know.
Regards"

 

Uiteraard ben ik akkoord gegaan met hun voorstel.

 

Zodra ze me hun bevindingen laten weten - kan wel enige tijd duren -, zal ik die hier ongetwijfeld met jullie delen.

Beantwoorden
Steven-E
Experienced Allesweter
Berichten: 1417
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

Goeie support wel moet ik zeggen!

Niet iedereen doet zo’n moeite.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

Even een update.

 

In afwachting van het logging device vraagt Grohe support mij vandaag welke firmwareversie de watersensors hebben: "1.12 of 1.20?"

 

Zoals jullie weten lukt het me momenteel maar op 1 manier de watersensors te verbinden met de Grohe Sense app, namelijk door ze te verbinden met een mobiele hotspot op een van onze smartphones.

 

Eenmaal de watersensors te hebben verbonden met de mobiele hotspot kan ik in de app de firmwareversie van de watersensors nakijken: 1547.

 

Ben heel benieuwd nu wat Grohe hierop zal antwoorden.

0 Likes
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

De nieuwste versie van de watersensor - met bijhorende nieuwe firmware - biedt soelaas ...

 

Als volgt mijn schrijven aan Grohe support vandaag:

 

Dear [...]
As mentioned in my previous email, I purchased the latest version of the Grohe water sensor from Amazon (22505LN1). I received the device this afternoon and immediately tested it. Connecting with the app, check. Disconnecting and reconnecting, double check. Indeed, this version works flawlessly.
Regarding the older version – of which I have four devices (22505LN0, firmware 1547) – I don't quite understand why it would be an isolated case. Perhaps I am the first to report this to you? Also, if the LN0s won't even connect with the app when I'm using my mom's or my friend's wireless network, clearly that means there's something wrong.
Since mid-January nine times out of ten the LN0s don't connect anymore. When they do seemingly go through the connection process I get an error and the devices appear in the app with an offline sign. Also, when they do connect – right word? – the devices appear in the app as they should be but … the same error shows up first, the notification of a successful connection arrives a couple of minutes later, and more than 24 hours down the road the app notifies me that the devices have gone offline.
My question now is, what will you guys do about this? New firmware? A recall? Do I send my NL0 devices to you? Logging device, …?
This really feels like I am being forced to get rid of my four NL0s and buy three additional NL1s. I really hope you will provide me and other customers experiencing this inconvenience, with a solid solution.
Yours sincerely, Nick

 

Wel vreemd dat dit allemaal samenvalt met het prille gebruik van de e-router. Toeval zeker(s), of niet? Waarschijnlijk wel, want bij mijn mams is Proximus de isp.

 

Er ferm op vooruitlopende, maar wat zou volgens jullie het grote verschil tussen die firmwareversies kunnen zijn? Ik bedoel, het is net alsof Grohe medio januari de spreekwoordelijke stekker uit mijn LN0's heeft getrokken. Hoogstwaarschijnlijk zie ik spoken, maar zo voelt het toch aan nu.

0 Likes
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

Antwoord gekregen van Grohe support.

 

Als commerciële geste stelt Grohe voor mijn NL0's te vervangen door NL1's. Hun andere voorstel is dat ze het instellen en opsturen van het logging toestel zullen versnellen.

 

Ik heb voor het laatste gekozen. Mijn echtgenote verklaart me zot 🙄, maar bon.

 

Dear [...]

 

Your proposal to replace my four NL0s with NL1s is very tempting and a very nice commercial gesture but I feel somewhat obliged not to accept this proposal.

 

There are many reasons for this and here are the two main ones:

 

  • I am attached to my NL0s and have no desire to participate in a disposable society.
  • The scientific aspect keeps me busy, namely the question: "What exactly causes those devices to no longer make a successful connection?"

 

The bottom line is that I prefer to opt for your scientific approach and wholeheartedly agree with the proposal of the logging device. That way you will be able to tackle the problem(s) found and provide both me and other end-users using NL0s with a long-term solution. I am sure that you are also very curious and that the results of the logging device will be an added value for your R&D.

 

Regarding the logging device, you can trust me absolutely. Once the tests are done, I will return the device, of course.

 

I also want to let you know that this weekend I have purchased two additional NL1s from Amazon. That way I will have back my original setup: basement, washing machine and dishwasher. As soon as you have found a solution for the NL0s, I will keep one of them and donate the other three to my sister-in-law who recently moved.

 

I still have full confidence in Grohe and look forward to the results of the logging device.

 

Yours sincerely, Nick

 

Zodra de resultaten van het logging device binnen zijn, zal ik ze met jullie hier delen. Misschien kan het toch nog iets interessants opleveren inzake de werking van mijn thuisnetwerk, of netwerken in het algemeen.

Beantwoorden
Arnie
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! Waar zijn die handjes? Happy New Year! Lezersgoud. Respect!

Inderdaad, een fascineerd probleem, en nu "opgeven" is een beetje frustrerend. Ik denk dat velen wel willen weten wat nu juist het probleem veroorzaakt.

Het nadeel is echter dat je hier verder waarschijnlijk zelf niet veel meer in kan betekenen. De oude fw heeft een probleem, de nieuwe niet. Kan de switch van Telenet HGW hier mee te maken hebben, of is het gewoon toeval?

Een pluim in ieder geval voor de support van Grohe.



Meten is weten. Gissen is missen.
Beantwoorden
nickw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 33
Tien op tien! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Nice talking to you!

Het interessante is weliswaar dat mijn recentst aangekochte LN0 wel connectie weet te maken als ik het volgende doe:

 

- Op de e-router gefragmenteerde ip-pakketten blokkeren

- Op de tp-link DoS bescherming aanzetten

 

Bij de drie andere LN0's, die ik destijds samen met de Grohe Sense Guard heb aangeschaft, lukt dit niet. Nochtans gaat het hier om hetzelfde productnummer en dezelfde firmware.

0 Likes
Beantwoorden