Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?

Hello beste netweters,

Mijn draadloze modem van telenet heeft ook een ingebouwde router.Er zijn vier ethernet uitgangen waar je utp kabels kunt op aansluiten.Als ik twee computers op deze uitgangen aansluit, kan ik dan tegelijkertijd met een bekabelde pc en een draadloze laptop werken?

Ik heb een utp cat6 kabel gekocht om op deze modem aan te sluiten.Zijn de lan uitgangen van de router ook geschikt om een cat6 connector aan te sluiten?

Ik vind nergens uitleg over hoe ik de ingebouwde telenet router moet configureren wanneer je er computers met kabel op aansluit.

Graag uw advies hierover.

grtz,

gilberto

0 Likes
6 reacties
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?

Beste,

 

 

Dit is plug and play. Dat wil zeggen dat je gewoon de kabel moet insteken in de modem en PC en dat je dan verbinding hebt. Je kan ook meerdere toestelen tegelijk aansluiten zonder problemen.

Groeten Enio

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?

@gigi 

 

Gewoon de kabel in de router pluggen en de andere kant in de PC. Alles wordt automatisch geconfigureerd.

 

Je kan zeer veel toestellen gelijktijdig koppelen aan uw router, zowel bekabeld als WiFi, allemaal gelijktijdig, dus er is geen enkel probleem voor u om dat te doen.

 

En cat 6 kabel is geen probleem hoor, de poorten maken daar geen onderscheid in. Zolang het maar UTP is. Als je cat 5 of lager gebruikt zal het wel langzamer gaan maar vermits je cat 6 aangeschaft heb  zit je daar ook goed.

 

Als je niks weet van een router instellen, blijf er dan best gewoon af. Alles is reeds geconfigureerd om goed te werken. Wil je absoluut aan de settings, dan dien je dat via "mijn telenet" te doen.

 

Moest je daar toch nog meer vragen over hebben, stel ze hier gerust.

 

EDIT: ik zie net dat @Enio en ik bijna gelijktijdig geantwoord hebben. Maar goed, beter twee dan geen ... En BTW, is er een speciale reden dat je "Hallo" in het Russisch als titel gekozen hebt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?


@StefaanH  schreef:

@gigi 

...

EDIT: ik zie net dat @Enio en ik bijna gelijktijdig geantwoord hebben. Maar goed, beter twee dan geen ... En BTW, is er een speciale reden dat je "Hallo" in het Russisch als titel gekozen hebt?


@gigi ik heb net de titel van je onderwerp aangepast naar iets dat past bij de inhoud ervan. Zo gaan anderen met dezelfde vraag dit ook gemakkelijker kunnen terugvinden. Als je later nog eens een topic zou starten, kan je dit als tip meenemen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?

Vriendelijk bedankt voor de duidelijke antwoorden.Ik heb ondertussen de utp cat 6 even proberen aansluiten op de uitgangen van de ingebouwde router van de telenet modem,en ja jullie hebben gelijk.de utp cat6 connector past perfect.Op de fora worden allerlei speculaties geschreven die laten uitschijnen dat de utp cat6 connector niet past op de router en ook de andere toestellen zoals modem,pc enz.Er staan vermeldingen van personen die beschrijven dat ze verschillende utp cat6 kabels lieten aanliggen door telenet techniekers, en dat die mannen prutsers waren en de utp cat6 connectoren met een tussen verbinding aan utp cat5e  connectors werden gekoppeld en daarna aan de uitgangen van de modem werden aangesloten.Als je dit komt te lezen ontstaan er natuurlijk twijfels over wat wel en wat niet de juiste manier van aansluiten is. Daarom dat ik me voortaan tot Netweters zal richten.Wat de titel" Здравствуйте" betreft.Dit is hallo maar beter goedendag in het russisch.Ik heb verschillende malen een titel waarin het woord router, pc en utp cat6 kabel voorkwamen geschreven.Maar telkens kwamen er antwoorden die niet in aanmerking kwamen voor mijn vraag.

Pas toen ik een russisch woord als titel gebruikte,kon ik mijn vraag stellen. Nog een vraagje, De twee utp kabels die ik zal aansluiten op de ingebouwde router lopen ongeveer 40 cm naast elkaar door de gewelven,chape en vloer.Zal er interferentie ontstaan tussen beide utp kabels.

Dank bij voorbaat.

grtz,

gilberto

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?

@gigi 

 

Ik denk niet dat je veel interferentie zal hebben van die twee kabels. In het geval je er nog aan kan (dus niet ingemetseld of zo) kun je ze nog altijd van een extra mantel van alu folie voorzien. Elks apart wel te verstaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe ingebouwde router van Telenet modem configureren?


@gigi  schreef:

...

Wat de titel" Здравствуйте" betreft.Dit is hallo maar beter goedendag in het russisch.Ik heb verschillende malen een titel waarin het woord router, pc en utp cat6 kabel voorkwamen geschreven.Maar telkens kwamen er antwoorden die niet in aanmerking kwamen voor mijn vraag.

Pas toen ik een russisch woord als titel gebruikte,kon ik mijn vraag stellen.

...


@gigi wanneer je een titel intypt, krijg je inderdaad suggesties van reeds bestaande topics te zien. Dit is om je erop attent te maken dat er al topics over hetzelfde onderwerp bestaan die mogelijks kunnen helpen.

 

Maar als je geen antwoord vindt, is het zeker mogelijk om een gelijkaardige titel te kiezen. Het enige dat je dan moet doen is buiten het kader van de suggesties klikken. Eens je ze aanklikt, gaan ze inderdaad open in een nieuw tabblad. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.