Beantwoorden
xSem
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Dag , ik zou graag mijn IP adres willen veranderen. De vraag is alleen hoe dit moet aangezien ik hier niet bekend bij ben. We gebruiken op dit moment all-Internet 300. 

- Mvg Sem

0 Likes
27 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?


@robatoras  schreef:

Toen ik nog een HGW had werd ik geband op een site op mijn IP voorbeeld 85.198.111.17

met een andere netwerkkaart te steken,die ik nog had liggen kreeg ik 85.198.117.110

Kon zo terug op die site.Het lukt dus wel


Als dat zo is, dan zou ik dus ook elke keer als ik een andere laptop of PC aansluit een ander publiek adres moeten krijgen. Ik denk niet dat zulks het geval is. Heb je dat één keer gedaan of meerdere keren? Zou het kunnen dat je toen uw HGW langere tijd zonder stroom hebt gezet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Je wordt geband op het IP dat je zelf ziet (Wat is mijn IP)

https://www.watismijnip.be/

Steek een andere netwerkkaart en je krijgt een ander IP.

Haal desnoods een paar netwerkkaarten bij afbraak PC's

Meerdere keren gedaan.

Heeft niets te maken met computer zonder stroom te zetten.

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Volgens mij heb je gelijk hoor

 

er zijn "bepaalde websites" (3 met issue om precies te zijn) die onterecht ip adressen blokkeren van hun klanten op veiligheidsredenen.

 

Gaat wel degelijk om IP van de modem, plaats je een andere modem is het probleem weg, maar dit is geen oplossing, probleem verschuift zich gewoon.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

@robatoras    Dat programma dat je aanhaalt gebruikt een soort spoofing van het mac adres. En dat kan inderdaad met een laptop rechtstreeks op een modem only.  Op een modem router van telenet kan dit niet. Het publiek IP adres wordt toegekend aan de modem/router (=HGW) van Telenet, die op zijn beurt IPadressen uitdeelt aan de clients. En ik denk niet dat je ook maar op een of andere manier het macadres van de HGW kunt bereiken laat staan veranderen. 

Heb je een eigen router dan kan je wel aan het mac adres en dat eventueel veranderen. Dat is wat ze spoofing noemen. Een andere netwerkkaart steken is een ander macadres. En je kan inderdaad tot 5 (dacht ik) publiek IP adressen krijgen van Telenet tegelijk.

Trouwens een HGW heeft 3 macadressen die opeenvolgend zijn en die in het systeem van Telenet zitten. Als die niet kloppen mag je uw internetverbinding vergeten. Trouwens met een HGW heb je zegge en schrijve EEN Ipadres eer dat er daar nu 100 of 253 (het maximum) aan toestellen aan hangt.

Maar we wijken af van de initiële vraag.

Je kan ofwel een andere HGW halen ofwel proberen deze meer dan 24u zonder stroom te zetten.

Heb je een modem only en een eigen router dan kan je proberen het mac adres van de router te veranderen en dit eventueel na 48u terug naar het oorspronkelijke te zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Als je een pc scherm extern overneemt via TeamViewer dan doe je dit ook via het WAN IP,

IP van de modem dus 😛 

met een 192 ben je niet veel 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?


@robatoras  schreef:

Je wordt geband op het IP dat je zelf ziet (Wat is mijn IP)

https://www.watismijnip.be/

Steek een andere netwerkkaart en je krijgt een ander IP.

Haal desnoods een paar netwerkkaarten bij afbraak PC's

Meerdere keren gedaan.

Heeft niets te maken met computer zonder stroom te zetten.


Als je daar naar surft krijg je het publiek adres van de router te zien. Een andere netwerkkaart in de PC gaat daar niets aan veranderen. En in de vorige uitleg was er steeds sprake van de HGW zonder stroom te zetten, niet de PC. In de hoop dat de HGW bij het heropstarten een ander publiek IP adres krijgt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?


@Cru  schreef:

Volgens mij heb je gelijk hoor

 

... knip ...


Tegen wie heb je het nu eigenlijk?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

tegen u @StefaanH 

foutje in reply

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?


@Cru  schreef:

tegen u @StefaanH 

foutje in reply


Ah,OK, duidelijk. Thx 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

@robatoras 

Laat me duidelijk zijn. Ik betwijfel geenszins dat je ooit een ander ip-adres gekregen hebt nadat je veranderd bent van netwerkkaart. Ik volg echter @StefaanH dat het wijzigen van de netwerkkaart niet tot gevolg heeft dat je een ander ip-adres krijgt.

Je krijgt een HGW. Je sluit één toestel aan. Je kan dan op mijn Telenet zien welk ip-adres je HGW gekregen heeft (het ip-WAN adres).

Je onderbreekt de verbinding met dat toestel. Je sluit nu een ander toestel aan. Voor de HGW is dat een verandering van netwerkkaart. Toch zal je  nog steeds hetzelfde ip-adres hebben.

Het is wel zo dat vroeger het ip-adres mogelijk minder vast was.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Ik blijf er bij,ik kreeg wel een ander IP met netwerkkaart te wisselen met een HGW.

Neem een modem only en eigen router.

Probleem opgelost.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Vroeger veranderde ik mijn IP regelmatig.  

Werd steeds geband op een koper forum,uit jalouzie omdat ik Telenet fan boy was.

Telenet bashen doen ze vandaag nog steeds,als ze de kans zien.

Ze kennen niet eens het verschil tussen verlaagde snelheid en toch onbeperkt volume. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?


@robatoras  schreef:

Vroeger veranderde ik mijn IP regelmatig.  

Werd steeds geband op een koper forum,uit jalouzie omdat ik Telenet fan boy was.

Telenet bashen doen ze vandaag nog steeds,als ze de kans zien.

Ze kennen niet eens het verschil tussen verlaagde snelheid en toch onbeperkt volume. 


@robatoras bedankt om te delen, maar dit lijkt me minder relevant voor de topic starter. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes