Beantwoorden
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Weet er iemand hoe tegenwoordig de stand van zaken is bij Telenet ivm met het activeren van een nieuwe modem gezien de problemen in het verleden.
Ik heb namelijk recht op een nieuwe modem om het max. uit mijn One-abonnement te halen.
Anderzijds wil ik wel problemen vermijden , dan nog liever een tragere snelheid. 😉

 

Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Nieuwe modem activeren.

14 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Welke modem heb je nu, en welke modem zou je willen?

De ervaring leert dat een modem wissel in een Telenet filiaal nog het best verloopt, op voorwaarde dat ze de modem in het filiaal correct provisioneren (3 MAC adressen).

Dan thuis komen met de nieuwe modem en aansluiten, de nodige tijd laten aan de nieuwe modem om de gegevens op te halen ...

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Er zijn geen algemene activatieproblemen meer vandaag. Dat wil zeggen dat het risico even groot/klein is als voor de migratie van het IT-systeem.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@flip1953 
Ik heb nu een CH6643E.
Welke modem ik zou nemen ben ik nog niet uit , maar zeker GEEN CH8568LG.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Je hebt maar 2 opties en 1 vraag die je je moet stellen:

  • Wil je zelf een eigen router en Wi-Fi oplossing voorzien, kies dan voor de CV8560E
  • Beheer je het liever niet zelf, dan kies je voor de F@ST3896LG-TN

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@WG94 
Thx voor het zeer duidelijk antwoord. 👍

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@FVDM 

Heb zelf een tijdje terug een nieuwe modem gehad en de activering er van ging wel zeer vlot door de klantendienst zelf. had hem gehaald in de shop enkel die medewerkster had het verkeerd gedaan waardoor het niet soepel verliep. Maar éénmaal gebeld en met een case voor de achterliggende dienst was dit binnen de dag in orde. Dus ze zijn er zeker goed op vooruit gegaan betreft de activeringen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Is nu paas vakantie zou een 2 weken wachten na de vakantie is er volle bezetting in geval van een probleem

Lotus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Ik ben pas verhuisd en kreeg dus "verplicht" een nieuwe modem. Ik heb die afgelopen maandag snel kunnen installeren, maar vervolgens zijn mijn diensten sinds toen nog steeds niet geactiveerd.

Telenet klantendienst sprak eerst over 24 uur, toen over een uurtje, nu geven ze helemaal geen ETA meer en ook geen antwoord op de vraag wat er eigenlijk mis is. Terwijl volgens de standaard communicatie de activatie slechts "enkele minuten" duurt.

Het gekke is dat ik wel verbinding kan maken met de Wi-Fi van de modem, maar aan een zeer beperkte snelheid van maar liefst 1 Mbps. Het lijkt wel of ik gethrotteld wordt om een of andere reden.

Ik werk van thuis uit dus ik zit volledig geblokkeerd. 's Avonds ontspannen zit er ook niet in want ook mijn tv-diensten moeten opnieuw geactiveerd worden.

Ik ben op dit moment aan het kijken om over te stappen naar een andere provider. Ik zou dus niet van modem veranderen als het je niet opgelegd wordt door Telenet zelf.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@Lotus,Dat is echt sneu voor u , zeker als ge van thuis werkt, hopelijk komt het toch snel in orde.
Voor mij echter een tip om nog te wachten, ik wacht toch al van december 2022 toen de miserie begon ,te wijten aan de migratie van het IT-systeem.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Je zal het tijd moeten geven

Maar komt in orde

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@luc55 

Het geduld van een mens heeft ook zijn grenzen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

Dat juist maar het oplossen is niet gemakkelijk

Nog even door bijten

Later vraag je de credit nota

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?


@FVDM  schreef:

Voor mij echter een tip om nog te wachten, ik wacht toch al van december 2022 toen de miserie begon ,te wijten aan de migratie van het IT-systeem.


Je zal altijd wel iemand vinden die een activatie probleem heeft, dus dan kan je nog lang afwachten.

Het aantal klanten met activatie problemen is vandaag gelijkaardig aan het aantal voor december 2022.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe loopt de activering van een nieuwe modem?

@WG94 

Dan toch maar de sprong wagen in het duister 😎