24752
netweters
|
152357
antwoorden
|
20693
vragen
|
Weet er iemand hoe tegenwoordig de stand van zaken is bij Telenet ivm met het activeren van een nieuwe modem gezien de problemen in het verleden.
Ik heb namelijk recht op een nieuwe modem om het max. uit mijn One-abonnement te halen.
Anderzijds wil ik wel problemen vermijden , dan nog liever een tragere snelheid. 😉
Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Nieuwe modem activeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke modem heb je nu, en welke modem zou je willen?
De ervaring leert dat een modem wissel in een Telenet filiaal nog het best verloopt, op voorwaarde dat ze de modem in het filiaal correct provisioneren (3 MAC adressen).
Dan thuis komen met de nieuwe modem en aansluiten, de nodige tijd laten aan de nieuwe modem om de gegevens op te halen ...
@flip1953
Ik heb nu een CH6643E.
Welke modem ik zou nemen ben ik nog niet uit , maar zeker GEEN CH8568LG.
Je hebt maar 2 opties en 1 vraag die je je moet stellen:
Heb zelf een tijdje terug een nieuwe modem gehad en de activering er van ging wel zeer vlot door de klantendienst zelf. had hem gehaald in de shop enkel die medewerkster had het verkeerd gedaan waardoor het niet soepel verliep. Maar éénmaal gebeld en met een case voor de achterliggende dienst was dit binnen de dag in orde. Dus ze zijn er zeker goed op vooruit gegaan betreft de activeringen.
Is nu paas vakantie zou een 2 weken wachten na de vakantie is er volle bezetting in geval van een probleem
Ik ben pas verhuisd en kreeg dus "verplicht" een nieuwe modem. Ik heb die afgelopen maandag snel kunnen installeren, maar vervolgens zijn mijn diensten sinds toen nog steeds niet geactiveerd.
Telenet klantendienst sprak eerst over 24 uur, toen over een uurtje, nu geven ze helemaal geen ETA meer en ook geen antwoord op de vraag wat er eigenlijk mis is. Terwijl volgens de standaard communicatie de activatie slechts "enkele minuten" duurt.
Het gekke is dat ik wel verbinding kan maken met de Wi-Fi van de modem, maar aan een zeer beperkte snelheid van maar liefst 1 Mbps. Het lijkt wel of ik gethrotteld wordt om een of andere reden.
Ik werk van thuis uit dus ik zit volledig geblokkeerd. 's Avonds ontspannen zit er ook niet in want ook mijn tv-diensten moeten opnieuw geactiveerd worden.
Ik ben op dit moment aan het kijken om over te stappen naar een andere provider. Ik zou dus niet van modem veranderen als het je niet opgelegd wordt door Telenet zelf.
@Lotus,Dat is echt sneu voor u , zeker als ge van thuis werkt, hopelijk komt het toch snel in orde.
Voor mij echter een tip om nog te wachten, ik wacht toch al van december 2022 toen de miserie begon ,te wijten aan de migratie van het IT-systeem.
Je zal het tijd moeten geven
Maar komt in orde
Het geduld van een mens heeft ook zijn grenzen.
Dat juist maar het oplossen is niet gemakkelijk
Nog even door bijten
Later vraag je de credit nota
@FVDM schreef:Voor mij echter een tip om nog te wachten, ik wacht toch al van december 2022 toen de miserie begon ,te wijten aan de migratie van het IT-systeem.
Je zal altijd wel iemand vinden die een activatie probleem heeft, dus dan kan je nog lang afwachten.
Het aantal klanten met activatie problemen is vandaag gelijkaardig aan het aantal voor december 2022.