Hoe vertraging op Sonos speakers oplossen via DNS?
goeie middag. Ik werk met meerdere Sonos speakers in verschillende kamers, en af ten toe krijg ik een vertraging tussen de verschillende kamers. Nu heb ik raad gevraagd aan Sonos en kreeg het volgende antwoord:
Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat het systeem een soms vertraging heeft om met het internet te verbinden. Dit komt meestal door foutieve DNS-instellingen in je router. Ik raad aan om in te loggen in je router en de DNS aan te passen naar 8.8.8.8 en als er een tweede veld is kun je hier 8.8.4.4 invullen. Dit is de DNS-server van Google en werkt uitermate goed. Zet hierna al je Sonos-producten uit en aan evenals de router zelf.
DNS is een soort van telefoonboek voor het internet, wanneer je een website (of muziekdienst) opvraagt moet je router van de DNS-server het juiste plekje op het internet vinden om mee te verbinden. Verouderde DNS-instellingen verwijzen dan naar een verouderde plek en dat zorgt voor vertraging.
Mogelijk is het zo dat je op de Telenet router niet de DNS kunt aanpassen. In dat geval raden we aan om een eigen router aan te schaffen en deze achter de Telenet router te plaatsen in het netwerk zodat je hier wel de DNS op kunt aanpassen.
Ik hoop dat we dit vervelende probleem snel opgelost hebben
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dat doen?
Ik veronderstel dat met "router" dat ze de Telenet modem bedoelen? (Wireless modem 3.0 (DOCSIS)
merci,
Michel
- Labels:
-
instellingen
-
modem (HGW)