|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Omdat ik al geruime tijd een onstabiel wifi bereik heb ik een TP-Link Mech wifi aangekocht.
Nu zegt men dat ik de wifi van de telenet router moet uitschakelen maar kan dit niet doen.
Als ik in myTelenet naar Modem algemeen ga en ik zet wifi uit en bevestig blijft mijn wifiwerkex ook na een volledige herstart van de router.
Ligt dit aan de router of ligt de fout bij Telenet, maar als je daar nar belt ligt de fout toch altijd bij ons, misschien heeft iemand hier raad
Als ik het niet kan uitzetten kan in natuurlijk mijn TP-link niet aansluiten dus wat te doen?
@André3 schreef:Omdat ik al geruime tijd een onstabiel wifi bereik heb ik een TP-Link Mech wifi aangekocht.
Nu zegt men dat ik de wifi van de telenet router moet uitschakelen maar kan dit niet doen.
Gezien je bij Telenet geen modem instellingen kan wijzigen rechstreeks via de web interface van het toestel, gebeurt alles via "Mijn Telenet". Hierdoor moet je rekening houden met vertragingen, de wijzigingen worden niet in "real time" doorgevoerd maar "gepushet" naar de modem.
Misschien moet je wat geduld uitoefenen, niet teveel (of te frequent) wijzigingen doen en modem resets of herstarts, maar rustig afwachten?
Het zou niet de eerste keer zijn dat er problemen zijn met het bewaren van instellingen van de modem via MyTelenet. Als het écht niet lukt, dan kan je altijd bellen naar 015 666 666 en vragen of zij de instelling voor jou kunnen doen.
Of nog beter jouw CH85688LG inruilen voor een CV8560E (E-router).
DIit is een Telenet modem zonder WiFi ...
Zou ik de TP-link als Acces point met een andere benaming en password naast het telenet wifi kunnen laten gaan zonder problemen.
Zo kan ik zelf kiezen welke toestellen op de wifi van telenet laat en welke ik op dan hopelijk sterkere en stabielere TP-link mesh zet.
Of zou dit voor problemen zorgen?
@André3 schreef:Zou ik de TP-link als Acces point met een andere benaming en password naast het telenet wifi kunnen laten gaan zonder problemen.
Zo kan ik zelf kiezen welke toestellen op de wifi van telenet laat en welke ik op dan hopelijk sterkere en stabielere TP-link mesh zet.
Of zou dit voor problemen zorgen?
Eigenlijk wel, hoe minder nutteloze WiFi zenders hoe minder ze elkaar storen.
Welke TP-Link je in feite? Je zegt dat het mesh is, dus je hebt er minstens 2 dan? Ik begrijp niet goed waarom je in mesh investeert om dan toch nog te klooien met verschillende netwerknamen.
Ik heb de TP-link wifi 7 BE3600 aangekocht met 3 Deco BE22 units.
Heb eigenlijk schrik om dit naast mijn telenet te installeren om storingen van de ene op de andere.
Ik heb 2 systemen met buitencamera's e krijg voortdurend meldingen dat wifi wegvalt, heb hetzelfde met mijn SMA omvormer die dagelijks zijn verbinding met de router van telenet kwijt is. Zoek hiermee de oplossing
Ik zou het advies van @flip1953 volgen en je modem omruilen voor een CV8560E. Zoals gezegd heeft die geen WiFi én je kan die instellen in bridge mode naar die TP-Link. Op die manier kan je de mogelijkheden van die router ten volle benutten.
Modem omruilen kan gratis in een Telenet winkel. Opgelet: sommige winkels beweren dat die CV8560E enkel voor business klanten is, maar dat is een leugen. Het kan wel geen kwaad om de winkel op voorhand te contacteren om te vragen of ze dit model op voorraad hebben.
Het signaal zou ik opsplitsen in 2.4 en 5 GHz (verschillende netwerknaam), zodat je makkelijk 2.4 kan instellen voor je IoT (Internet of Things, zoals die camera's).
TP-Link laat ook toe om een apart netwerk op te zetten voor je IoT. Ik heb bijvoorbeeld een Marstek batterij en die heeft moeite met WPA2/WPA3, dus heb 2.4 GHz ingesteld met enkel WPA2 en nu is die verbinding stabiel.
Denk dat ik voor een apart netwerk ga gaan zo heb ik de mogelijkheid om inderdaad sommige zaken op de TP-Link te zetten en de rest op Telenet router te laten. Heb alleen schrik dat de 2 netwerken elkaar gaan storen, en ik ben geen techneut dus je voorstel om 2.4 & 5 GHz te splitsen zou het graag doen maar zal zien of ik zover komt, bedankt voor de tip. Als ik voor die andere router ga bij Telenet heb ik dan geen problemen met mijn tv vermits je geen Telenet wifinetwerk meer hebt?
Als je op deze manier 2 netwerken gebruikt, dan gaat dat waarschijnlijk storen en het is ook niet ideaal voor je mesh. Het is tegenstrijdig dat je een mesh in huis haalt voor betere wifi en dan dat signaal gaat storen met het signaal van de Telenet modem.
Als je TV via wifi werkt (Heb je een TV IP box?), dan maakt het niet uit welk signaal (Telenet modem, TP-Link router, Deco), zolang het maar Internet is.
Ik heb een TV box maar met coax dus niet de nieuwste maakt dit iets uit?.
Ik zal dan doen zoals je zegt Telenet Wifi uitzetten. heb je een idee hoelang het duurt als je via mytelent dit uitzet voor dat dit effectief is?
Zou ik dan voor de gemakkelijkheid op mijn TP-link voor de 2,4Ghz dezelfde naam als mijn Telenet-wifi naam een pasword gebruiken omdat ik anders op alle toestellen ze terug moet gaan terug aansluiten? of ga zie ik hier iets over het hoofd?
Ik dacht dat de TV box met coax internet nodig heeft via het draadloos/bekabeld signaal van de Telenet modem, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat iemand anders daar meer duidelijkheid over kan scheppen.
Mijn ervaring met instellingen veranderen in MyTelenet is dat dit dadelijk gebeurt. Indien niet, dan kan het misschien helpen om de Telenet modem uit en aan te zetten.
Als je die 2.4 GHz instelt met dezelfde netwerknaam en sleutel (wachtwoord), dan gaan je IoT normaal gezien automatisch verbinden.