41896
netweters
|
18405
gesprekken
|
19890
vragen
|
Goedemiddag,
De laatste dagen valt mijn vaste internetverbinding vaak kort weg, hierdoor ben ik even in mijn modeminstellingen gaan neuzen. Hier zag ik dat DMZ nog in gebruik was net zoals UPnP. Wanneer ik DMZ wou uitschakelen door deze te wijzigen naar 192.168.0.0 kreeg ik volgende foutmelding "Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres."
Vervolgens heb ik UPnP even uitgeschakeld, hierna kon ik DMZ wel wijzigen naar 192.168.0.0. Wanneer ik nu UPnP terug wil inschakelen, krijg ik nog steeds de melding "Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres".
Ik las op dit forum dat ik DMZ moest wijzigen naar 192.168.0.0, vervolgens mij modem moest herstarten en een paar minuten moest wachten. Hierna zou ik UpNp terug kunnen inschakelen, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen dat DMZ actief staat.
Heeft iemand een oplossing?
Bedankt!
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Hoe zet ik UPnP terug aan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is een gekend probleem, even contact opnemen met de klantendienst (makkelijkste via FB Messenger) en dan passen ze dit voor je aan!
Dit absurde probleem dat in 2022 ook al voorkwam blijft maar aanhouden.
In dit bericht kan je een stappenplan vinden van een gebruiker waarmee je het (deels?) zelf kan oplossen. Ik heb het geprobeerd en (na enkele pogingen) bleek het te werken.
Wat Telenet niet kan oplossen kan een gebruiker wél. Misschien moeten ze die mens eens in dienst nemen? (-:
Bedankt, dat ga ik doen!