Beantwoorden
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Antwoord via mijn telenet maar euh, daar staat nu alleen start speedtest, start modemtest. En that's it. Waar hebben ze die bridge modus nu weer verstopt?

0 Likes
40 reacties
VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

ok, dan zal je moeten afwachten tot telenet je een oplossing biedt.

 

Het kan zijn dat de geplande werkzaamheden nu voor problemen zorgen?

Bij de login pagina staat er:

"Van zondag 02/02 (20u) tot maandag 03/02 (06u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder. "

 

Ik vrees echter dat er bij u wat anders aan de hand is. Ik kan momenteel namelijk wel nog op de geavanceerde pagina.

0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

96u down and counting

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen een dossier naar de back office kan tot 5 werkdagen in beslag nemen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor je uit de bus! Want het lijkt me echt een issue achterliggend te zijn dat je deze geavanceerde instellingen niet kan zien. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@Suzy Als het 5 werkdagen moet duren, dan moet men mij dat zeggen en niet via Twitter beloven dat het vandaag in orde ging zijn. Maar bon, nog eens van mijn gat gemaakt en na een herstart zonet had ik plots wel de geavanceerde instellingen. In bridge modus gezet en mijn Synology's zijn terug bereikbaar. Dat was dan do, vr, za, zo, ma en groot stuk van di offline, dat is ook al 5 dagen hé. Meer dan genoeg. Ze mogen beginnen nadenken bij Telenert over een compensatie. Jammer genoeg blijven er wel nog 2 issues over. Foutloze service, het blijkt toch moeilijk te zijn. Snelheid klokt af op 796, dat is nog steeds niet de betaalde gigaspeed. En qua ipv6 blijft Google Nest Wifi zeggen not supported by my ISP. Ik heb daar hier nog al opmerkingen over gelezen. Maar goed, dat zijn details die ze ook nog wel goed krijgen zeker?

0 Likes
OmegaII
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@stefanmechelen dat van geavenceerde opties die niet zichtbaar zijn zou ondertussen al een gekend probleem moeten zijn imo. Ik had alleszins exact hetzelfde. Moest ook naar de achterliggende dienst. En heeft ze ook een 5-tal dagen gekost om het eindelijk op te lossen.

 

Nu wacht ik nog altijd dat ze m'n profiel aanpassen. Ik zit niet op giga. Maar ze hebben, net als zovelen, mij origineel gelocked op 200/20 omdat ik een oude modem had. Maar nu dat ik een nieuwe modem only heb is het profiel nog altijd 200/20 ipv 300/20. Dus imo 2 identiek dezelfde problemen.

 

Profiel gelocked en mijn telenet gelocked op settings van de vorige modem. 't Moet alleszins een zeer moeilijk op te lossen probleem zijn. Na 7 dagen wacht ik nog altijd dat ze m'n profiel resetten.. Deze keer geen sms om te zeggen dat ze er mee bezig zijn. Dus ik ga er vanuit dat ze er deze keer niet mee bezig zijn ook niet 😛

0 Likes
BVdG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Zelfde probleem hier ! al meer dan een week met telenet aan het bellen / mailen ... nog steeds geen geavanceerde instellingen zichtbaar, alsook bridge / mac pass-through niet werkende, idem FIX IP komt niet door ... om hopeloos van te worden 😞  

0 Likes
OmegaII
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@BVdG je moet ze zeer zuidelijk maken dat het prentje en het MAC adres dat er staat wel correct zijn. Want ik gok dat ze zich daarop baseren om te concluderen dat alles goed is. En dat effectief het menu voor geavenceerde opties mist. En de naam van de modem is ook verkeerd t.o.v. het prentje en het MAC adres. 

 

Als ze nog geen backoffice ticket hebben gemaakt, eisen. Zeggen dat dat de enige oplossing is, en het niet de eerste case is voor mensen met die modem. En ze misschien ook aanraden om daar een interne opleiding over te geven dat hun agenten sneller de correcte conclusies trekken 🙂 Als je dan toch aan de lijn bent 😉 

Serge3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Idem dito bij mij. Enkel link modem restarten en een uitklapmenu modem testen. Geen geavanceerde instellingen. Heb incident ingediend bij helpdesk maar tot nu toe geen oplossing.
IPv6 werkt bij de testen soms wel, meestal niet.
Heb de nieuwe witte modem met bridging (in theorie toch blijkbaar).

0 Likes
Serge3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Nu is het opgelost. Ze hadden in de winkel het verkeerde modemtype geactiveerd  :-?
Nu IPv6 nog aan de praat krijgen. Iemand enig idee?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

@Serge3   Je zal dit moeten activeren in je router en vermoedelijk moeten aanduiden dat je prefix/64 gebruikt. SLAAC protocol aanzetten of DHCPv6 maar ik denk dat dit nog niet werkt voor Android toestellen die je wil aansluiten. En als je dit wil gebruiken en een DHCP range wil instellen dan moet je als je het aantallen toestellen wil beperken de range instellen op ::09 tot ::ff/64.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Serge3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe zet je DOCSIS 3.1 E-ROUTER in bridge modus?

Voorlopig (router GT-AC5300) IPv6 op passtrough gezet (IPv6 firewall aan).

0 Likes