@StefaanH schreef:
Want je spreekt van een modem-only, maar je hebt wel degelijk een modem/router combinatie (een HGW dus) in huis hoor. Met dien verstande dat er een MAC Passthrough capaciteit inzit (men noemt het bridging, maar dat is het eigenlijk niet echt) en dat het toestel
Na het lezen en herlezen van de hele topic is het mij nog altijd niet duidelijk welke modem hij heeft:
- een modem-only?
- een HGW?
- de nieuwe Docsis 3.1 E-router?
PS Voor alle duidelijkheid: Telenet spreekt over een "HGW" als ze het hebben over de modem/router met WiFi.
De nieuwe modem/router zonder WiFi noemen ze de "E-router".
Ik zou voorstellen, dat wij, als Netweters, ook best dezelfde namen gebruiken, om alle verwarring te vermijden 😊
@StefaanH schreef:
Let wel, je moet voorafgaandelijk nagaan in welke range uw eigen router zijn DHCP - IP adressen uitdeelt. Als dat toevallig ook 192.168.0.x is, dan heb je een probleem, want het telenet toestel gebruikt ook die range.
Gezien we het hier hebben over een 2de router in bridge mode (Mac passtrough) is het niet noodzakelijk dat beide LAN's een verschillende range hebben. Dit zijn 2 totaal gescheiden netwerken (net zoals mijn gebuur dezelfde LAN range gebruikt als ik).
Maar je hebt wel gelijk dat het beter en overzichtelijker is, als je de 2 lokale netwerken een verschillende range geeft 😏.
@StefaanH schreef:
De kabel die de woning binnenkomt moet aangesloten worden op de WAN poort van de HGW.
Ik begrijp wat je bedoelt dat de (coax) kabel die binnenkomt de "WAN" is.
Maar de (ongebruikte) poort op de E-router waaronder het label "WAN" staat is een RJ45 poort (en daar kan je de binnenkomende coax kabel niet op aansluiten 😊.)