Beantwoorden
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Hoi , ik ben al een 2 dagen aan het klooien met een draadloze router , die ik maar niet werkende krijg.

Probleem is dat , wanneer ik op internet geraak , dit na een tijdje uitvalt ,en er een melding komt :Wifi heeft geen geldige ip-configuratie.

Het probleem is dat wanneer ik router aansluit op de WAN , ik geen digitaal tv meer kan kijken , wanneer ik eerst de modem aansluit op een switch , brengt dit ook geen oplossing.

 

Ik moet zeggen , ik heb weinig en geen ervaring hiermee.

Het negatie is : frustrerende situatie

Het positieve : ideaal om terug iets bij te leren op dit gebied.

 

Bijgaande foto's over mijn modem type verklaren miss meer.

 

Iemand enige info , hoe ik dit probleem eventueel kan aanpakken?

 

Mvg.

 

24 8 DOC 3 EMTA(DOCSIS).JPG

 

0 Likes
25 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

Beschrijf eens uw configuratie.

Wat heb je van Telenet?

  1. een modem/router of een modem only
  2. een Digicorder/Digibox of een Tv_Box
  3. in welke range krijg je ip adressen van Telenet (doorgaans 192.168.0.x) en in welke range geeft je Asus router ip adressen 192.168.Z.x (waarbij die Z niet mag overeenstemmen met wat je op die positie van Telenet krijgt)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Ik weet niet wat het probleem is met uw foto die je hebt willen posten, maar aan de titel ervan zie ik wel dat je een modem-only hebt.

 

Belangrijk is dat je na uw modem-only eerst een switch plaatst. Van daaruit rechtstreeks naar de digicorder met UTP. En een andere UTP naar uw eigen router. En dan vanaf uw router heb je uw eigen netwerk, inclusief WiFi.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@StefaanH 

Probleem foto: bevat Mac adres.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Hoi , het ip van de draadloze router is : 192.168.1.1

( IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.xxx(Preferred)

Digicorder : HD DigiCorder (AD2200) 

 

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : (deleted)
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : maandag 10 februari 2020 13:27:46
Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 11 februari 2020 13:27:46
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

 

MIJN MODEM CONFIG.JPG86229102_2603507573252636_2026320558995537920_n.jpgdtv-device-AD2200.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Laat ons beginnen bij het begin.

 

Is uw opstelling als volgt:

 

  • EMTA modem rechtstreeks op de inkomende kabel aangesloten.
  • Een UTP kabel van de enige RJ45 poort op de modem naar een switch.
  • Een UTP kabel van de switch naar de digicorder.
  • Een andere UTP kabel van de switch naar de WAN poort van de eigen router.

In welke poorten van de switch die drie UTP kabels steken heeft geen belang.

 

Met deze configuratie zou alles naar behoren moeten werken. Test dit eerst eens uit. Daarna zien we dan verder.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Dag Stefaan,door omstandigheden,kwam ik er efkes niet aan toe,hier terug een kijkje te nemen.Bij deze 🙂 .Inmiddels heb ik met veel moeite en onkunde van telenet personeel eindelijk de goede modem kunnen bemachtigen ( Na 2 maal heen en terug te moeten rijden omdat de eerste mij gewoon dezelfde modem had meegegeven).Modem aangesloten,kabel in de Wan van de modem , verbonden met de Wan van mijn Asus RT-AC88U.Nu nog het bridgen zelf.Ik heb vernomen,dat je bij die optie enkel het MAC-adres moet invoeren van mijn Asus?Of zijn er nog een paar configuratie instellingen die moeten gebeuren?Ik krijg steeds de melding : ongeldige ip-configuratie.Iets te maken met DHCP?

 

Mvg , Jelle.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Sluit eens uw PC of laptop rechtstreeks met UTP op de nieuwe Telenet modem/router aan. Laat je eigen router even voor wat het is, niet aansluiten. Dan zou je al geen conflicten mogen hebben.

 

Surf naar "mijn Telenet" en ga naar de geavanceerde instellingen van uw modem/router. Voer daar op de voorziene plaats het MAC adres van uw eigen router in. Bewaar uw settings en verlaat "mijn telenet".

 

Indien je uw MAC adres correct hebt ingevoerd (bij voorkeur allemaal hoofdletters en cijfers, verwar geen O met een 0 en van die dingen) kun je nu uw eigen router in gelijk welke LAN poort van uw telenet modem/router inpluggen. Alles zou nu moeten werken, ook uw digicorders, die plug je dan wel in het telenet toestel, niet in uw eigen router.

 

Let wel, je moet voorafgaandelijk nagaan in welke range uw eigen router zijn DHCP - IP adressen uitdeelt. Als dat toevallig ook 192.168.0.x is, dan heb je een probleem, want het telenet toestel gebruikt ook die range. Het derde cijfer mag je vrij kiezen, het mag enkel geen 0 of 255 zijn.

 

Probeer dat maar eens uit.

 

Ik ben benieuwd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Ik heb net uw post nog eens overlezen, en ik twijfel over een bepaalde passage.

 

Ik heb het over de aansluiting van uw telenet HGW en uw eigen router. Ik hoop dat ik u verkeerd interpreteer, want eigenlijk lees ik dat je de WAN poort van uw HGW verbonden hebt met de WAN poort van uw eigen router.

 

Als dat inderdaad zo is, dan is daar al een grote fout. De kabel die de woning binnenkomt moet aangesloten worden op de WAN poort van de HGW. De WAN poort van uw eigen router moet aangesloten worden op één van de LAN poorten van de HGW. En de digicorders ook. Al de rest sluit je aan op de LAN poorten van uw eigen router.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Super Stefaan , ik ga dit morgen testen , is een beetje laat geworden nu, fantastisch bedankt voor de vlugge reply 🙂

 

Mvg , Jelle.

0 Likes
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Dag Stefaan , alles uitgevoerd zoals in uw uitleg.

Asus-router aangesloten op de LAN van de telenet modem-only.

Alles lijkt super te werken.MAC-adress is ingegeven bij de telenet configuratie.

Rand apparatuur is aangesloten op de huidige modem (Asus) , en tot nu toe lijkt alles te werken.Meer instellingen heb ik niet gedaan.

 

Iig hartelijk dank stefaan voor de hulp , bij deze toch weer wat bijgeleerd.

Mocht het nog mislopen , geef ik u een seintje.

 

Mvg , Jelle.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Fijn dat het werkt naar behoren.

 

Een vraagje, ter verduidelijking. Je hebt de digicorder toch ook aangesloten op een LAN poort van de Telenet HGW neem ik aan? Want anders gaat die niet interactief zijn hé...

 

Want je spreekt van een modem-only, maar je hebt wel degelijk een modem/router combinatie (een HGW dus) in huis hoor. Met dien verstande dat er een MAC Passthrough capaciteit inzit (men noemt het bridging, maar dat is het eigenlijk niet echt) en dat het toestel geen WiFi aan boord heeft.

 

In ieder geval, nog veel plezier ermee !


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Dag Stefaan ,

 

Idd , de kabel van de digi-corder , zit rechtstreeks in de telenet-modem.

 

Nogmaals dank , fijne avond/nacht 🙂

 

Mvg , Jelle.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Jelle1980 

 

Da's graag gedaan hé 😊

 

Slaapwel


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U


@StefaanH  schreef:

Want je spreekt van een modem-only, maar je hebt wel degelijk een modem/router combinatie (een HGW dus) in huis hoor. Met dien verstande dat er een MAC Passthrough capaciteit inzit (men noemt het bridging, maar dat is het eigenlijk niet echt) en dat het toestel


Na het lezen en herlezen van de hele topic is het mij nog altijd niet duidelijk welke modem hij heeft:

  • een modem-only?
  • een HGW?
  • de nieuwe Docsis 3.1 E-router?

PS Voor alle duidelijkheid: Telenet spreekt over een "HGW" als ze het hebben over de modem/router met WiFi.

De nieuwe modem/router zonder WiFi noemen ze de "E-router".

Ik zou voorstellen, dat wij, als Netweters, ook best dezelfde namen gebruiken, om alle verwarring te vermijden 😊

 

@StefaanH  schreef:

Let wel, je moet voorafgaandelijk nagaan in welke range uw eigen router zijn DHCP - IP adressen uitdeelt. Als dat toevallig ook 192.168.0.x is, dan heb je een probleem, want het telenet toestel gebruikt ook die range. 

Gezien we het hier hebben over een 2de router in bridge mode (Mac passtrough) is het niet noodzakelijk dat beide LAN's een verschillende range hebben. Dit zijn 2 totaal gescheiden netwerken (net zoals mijn gebuur dezelfde LAN range gebruikt als ik).

Maar je hebt wel gelijk dat het beter en overzichtelijker is, als je de 2 lokale netwerken een verschillende range geeft 😏.

 

@StefaanH  schreef:

De kabel die de woning binnenkomt moet aangesloten worden op de WAN poort van de HGW. 

Ik begrijp wat je bedoelt dat de (coax) kabel die binnenkomt de "WAN" is.

Maar de (ongebruikte) poort op de E-router waaronder het label "WAN" staat is een RJ45 poort (en daar kan je de binnenkomende coax kabel niet op aansluiten 😊.)

0 Likes