Beantwoorden
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Goeieavond iedereen,

 

ik heb het volgende probleem, wanneer ik netflix kijk op mijn smart TV ( bekabeld vanaf de modem ) krijg ik geen nederlands ondertitels, wanneer ik dit op mijn smartphone doe wel. Na contact met Netflix ben ik te weten gekomen dat voor hem mijn locatie op basis van mijn IP ik in Luxemburg zou wonen. terwijl ik in het Antwerpse woon. dit is de rede waarom ik op TV geen nederlandse ondertitels krijg. wat ik raar vind want via mijn GSM toestel op de wifi is dit geen probleem. 

 

modem reset, tv reset geprobeerd en geen oplossing. ik geraak er niet aan uit.

 

alle tips/oplossingen welkom.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
16 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IP adres in stat in buitenland

Wat toont https://whatismyipaddress.com/ ?

Alle gebuikers die verbonden zijn met je Telenet modem (bekabeld of draadloos) gebruiken hetzelfde IPv4 adres als ze het internet opgaan. Dus normaal ook dezelfde geo-lokatie.

Het IPv6 adres van de apparaten (indien ze daar gebruik van maken) is wel verschillend, maar allemaal uit hetlzefde "blok", waarvan ook de geo-lokatie gelijk is.

Is Telenet zelfs wel present in Luxemburg? Kan me slecht voorstellen dat ze een adresblok daar geregisteerd hebben.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

IP adres in stat in buitenland

ook op je netflix account kan je recente streaming-activiteit bekijken (zowel geo als ip) en waarnemen of er wel degelijk verschillende landen zijn

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

IP adres in stat in buitenland


@Arnie  schreef:

Wat toont https://whatismyipaddress.com/ ?

Alle gebuikers die verbonden zijn met je Telenet modem (bekabeld of draadloos) gebruiken hetzelfde IPv4 adres als ze het internet opgaan. Dus normaal ook dezelfde geo-lokatie.


Met één verschil:

  • bij een vaste PC wordt de geolocatie meestal bepaald aan de hand van het IP adres.
  • bij een GSM wordt meestal gebruik gemaakt van de echte geolocatie (voor zover de location services van je GSM aan staan): GPS coordinaten, zendmasten, MAC adres van de AP's in de omgeving, enz ...

Dat kan waarschijnlijk het verschil verklaren tussen een PC en een GSM die op hetzelfde lokaal netwerk verbonden zijn, en dus hetzelfde publieke IPv4 hebben.

 

Dat Netflix ten onrechte een Telenet IP adres als een "Luxemburgs" adres beschouwt is een fout bij Netflix (of zijn partners), die een database gebruiken die niet up-to-date is...

Daar kan Telenet niet veel aan veranderen ...

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IP adres in stat in buitenland

@Vanheule_ kan het zijn dat je een DNS aangepast hebt op uw router ?

Netflix gebruikt de combinatie van dns en ip adres om de plaats te bepalen.

Kijk ook eens in uw settings van Netflix en daaronder recente streaming-activiteiten op het apparaat.

Als daar iets tussenstaat van Luxemburg is er misschien iets verkeerd.

Woon je aan de grens van Luxemburg ? Want als je via gsm inlogt aan de grens van Luxemburg kan het zijn dat ze denken dat je in luxemburg bent om te streamen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Deze geeft mijn juiste locatie aan.

0 Likes
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

LU - 83.217.145.215

Last Used: 28/10/21 14:39:36 GMT+1

Provincie Antwerpen (BE) - 84.198.81.117

Last Used: 17/07/21 08:58:25 GMT+1

 

Dit is dus vandaag en geeft inderdaad LU aan van Luxemburg en het probleem doet zich inderdaad voor sinds 17/07.

Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Van DNS Ken ik niets dus daar kom ik niet aan, bij recente activiteit op mijn tv zie ik inderdaad dat deze Luxemburg aangeeft van locatie terwijl ik in het Antwerpse woon. Zeer vreemd.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

IP adres in stat in buitenland


@Vanheule_  schreef:

LU - 83.217.145.215

Last Used: 28/10/21 14:39:36 GMT+1


De IP reeks 83.217.128.0/19 behoort tot Telenet en wordt door Netflix ten onrechte aanzien als een LU adres.

- definitieve oplossing moet van Netflix komen 🤔

- voorlopige oplossing: een nieuw IP adres van Telenet???

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

IP adres in stat in buitenland

De maxmind geoiplookup commando lijn utility geeft Luxemburg als locatie.

$ geoiplookup 83.217.128.0
GeoIP Country Edition: LU, Luxembourg

Als iemand (Netflix) deze tool gebruikt voor deze range gaat het mis.

 

Aan de andere kant geeft een andere online tool Belgie als locatie.

http://geoiplookup.net/ip/83.217.128.0

(Anderlecht, niet Antwerpen)

 

Er blijkt geen consensus te bestaan tussen de verschillende geo/ip databases. En dat is zonder gestandardiseerd protocol, wellicht niet mogelijk.

 

Deze geo informatie per IP adres wordt kennelijk best-effort up to date gehouden. Elke relevante geo/ip verandering bij een ISP vereist het publiceren naar verschillende geo/ip databases.

 

Er is o.a. Googles RFC 8805 voor 'geolocation formaat' en 'geolocation feed'.

 

Maar een globaal aanvaard systeem is er (bij mijn weten) nog niet.

{*niet* 'like'-en aub}
Tags (1)
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Dan zal ik nog eens aanbellen bij Netflix zelf, maar ik twijfel of ze er iets aan kunnen/willen doen. 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en expertise!

Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Best vreemd dat dit mogelijk is, voor hetzelfde geld kan ik voor de ene in België wonen en voor de andere in Spanje, op zich nooit bij nagedacht dat dit een probleem zou kunnen geven maar klaarblijkelijk wel. Al is dit een klein probleempje. Ik ga eens horen of Telenet me een nieuw IP kan geven, alvast bedankt!

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

IP adres in stat in buitenland

update: met laatste data die ik vind op

 https://mailfud.org/geoip-legacy/ 

krijg ik:

 

$ geoiplookup 83.217.128.0
GeoIP Country Edition: BE, Belgium
GeoIP City Edition, Rev 1: BE, BRU, N/A, Anderlecht, 1070, 50.835098, 4.317900, 0, 0
GeoIP ISP Edition: Telenet BVBA
GeoIP Organization Edition: Telenet BVBA
GeoIP ASNum Edition: AS6848 Telenet BVBA

 

Dit zou er op kunnen wijzen dat Netflix geen up to date lokale database kopie raadpleegde en/of raadpleegt, of, toch op zijn minst bevestigen dat verschillende databases inconsistent kunnen zijn.

 

{*niet* 'like'-en aub}
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

IP adres in stat in buitenland


@NofanTasi  schreef:

Dit zou er op kunnen wijzen dat Netflix geen up to date lokale database kopie raadpleegde en/of raadpleegt, of, toch op zijn minst bevestigen dat verschillende databases inconsistent kunnen zijn.


... of dat de database intussen aangepast is 🙂.

 

In ieder geval is Netflix aan de zet. Indien de informatie provider die zij gebruiken de verkeerde info bevat, moet Netflix contact nemen met hun provider !

 

@Vanheule_ 

Blijven reklameren bij Netflix dat je hiermee niet akkoord bent...

0 Likes
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Zal ik zeker doen! 

 

Iedereen bedankt om me te helpen!