Beantwoorden
CC2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP-range aanpassen Telenet modem

Help, ik kan sinds enkele dagen geen enkel Nest toestel meer toevoegen, krijg steeds een melding dat ik geen WiFi verbinding heb, echter WiFi werkt perfect. Nu heb ik het vermoeden dat mijn router is beperkt tot maximaal 32 clients. Hoe kan ik zelf de range van IP adressen aanpassen zodat ik meer clients kan aanmaken. Heb Telenet gebeld, antwoord “ zou ik niet weten “ tweede keer gebeld antwoord “ moet u een andere router erbij zetten “ Dus dit schiet niet erg op. Ondersteuning van Telenet is heel ver te zoeken. Iemand een tip? Ik heb het laatste nieuwe modem.

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Kan geen Nest meer toevoegen.

0 Likes
7 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

IP-range aanpassen Telenet modem

Haal in de Telenet shop een Telenet access point (soms verkeerdelijk een "WiFi booster" genoemd, en sluit deze bedraad aan op jouw Telenet modem. Deze is gratis

Hiermee zal je het bereik vergoten van je WiFi, en perfect meer clients kunnen aansluiten.

 

Hoewel, ik ben er niet van overtuigd dat je maximum 32 (WiFi) clients kan aansluiten ...

 

De DHCP van de Telenet modem deelt adressen uit vanaf 192.168.0.100 en hoger, dat zijn dus 144 beschikbare IP adressen. Dat kan de beperking niet zijn 😊 ...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-range aanpassen Telenet modem

@CC2 

Heb je toevallig ook Safespot actief staan? Hier is nog een topic waarbij iemand een Nest deurbel wilde installeren maar de safespot hielt de verbinding tegen. Door het uit te zetten is het blijkbaar wel gelukt. 

 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Google-Nest-Doorbell-battery-installatie-rond-niet-af/m-p/140556#M1...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CC2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP-range aanpassen Telenet modem

Nee, ik gebruik geen safespot, had dit ook al gezien. Bedankt.

0 Likes
CC2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP-range aanpassen Telenet modem

Heb al 2 acces points actief in huis. Of ik ik nu een Nest rookmelder of Nest camera wil aanmelden, beide lukt niet meer, en voorheen zonder problemen. Router gereset enz, maar geen resultaat.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-range aanpassen Telenet modem

@CC2 

Als eens geprobeerd van je wifi kanalen op te splitsen dus eentje voor de 2.4 Ghz en de andere op 5 Ghz? Sommige apparaten zijn niet compatibel met de twee frequenties daarom kan een opsplitsing wel helpen. Thuis heb ik nog een aantal apparaten gehad waardoor ik dit in het verleden ook moest doen. En eenmaal gedaan dan verbond alles perfect op de wifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CC2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP-range aanpassen Telenet modem

Geprobeerd , zelfs alle acces points uitgezet, dus alleen de router, maar steeds dezelfde problemen. Heb 8 nest camera’s, thermostaat en 8 rookmelders en 4 Nest Hubs, maar een nieuwe toevoegen lukt totaal niet meer. Als acces point Apple AirPort Extreme. Kompleet Hue systeem enz.

Heb ook een nieuwe WiFi printer, zelfde verhaal, krijg deze niet meer op WiFi…… Vandaar mijn gedachte dat de range was volzet.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IP-range aanpassen Telenet modem

De Apple AirPort Extreme is een router, niet enkel een Access-Point, dus pas op met de aansluiting/configuratie.

 

Je schrijft echter dat je alle AP's uitgezet had, enkel de router nog aan had. Bedoel je in dat geval de HGW oftewel Telenet modem.router?

Ik heb dit nooit geprobeerd, maar zou verwachten dat je daar toch zeker wel 32 wifi clients aan kunt verbinden, maar heb het nooit getest. Een eventueel beperking is dan niet door DHCP bepaald.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes