Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

 

gilbert website op het internet zien 31 jan 2021.png

gilbert nieuwe website in microsoft expression web 4  31 jan 2021.png

Hello
Ik heb een nieuwe website gemaakt met de gratis tool Microsoft Expression Web 4.
Daarna heb ik met FileZilla  een verbinding gemaakt met mijn Telenet url adres::ftp://users.telenet.be/gilbert.van.rumst

 

Volgens zoveel ik ervan ken ziet alles er normaal uit, maar ik ben niet zeker of dit zo is.

 

Kan iemand van jullie me helpen zodat ik mijn nieuwe website op mijn gratis 50 MB webruimte wel kan zien in mijn browser? De gratis Telenet webruimte is geactiveerd door de gebruiker en het wachtwoord van Telenet in te vullen.

Graag uw advies hierover.

grtz,

gigi

0 Likes
10 reacties
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

uw website staat er wel degelijk , enkel de ftp:// in je url vervangen door http:// als je deze in je browser wil bekijken

 

WELCOME TO MY WEBSITE (telenet.be)

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

Om je site te zien moet HTTP gebruiken, niet FTP. Deze link werkt:

 

http://users.telenet.be/gilbert.van.rumst/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

Hello,

 

Het is in orde gekomen. Ik kan mijn nieuwe website nu zien in mijn browser. 

Maar ik heb nog een vraagje. 

Ik wil afbeeldingen uploaden met cyrillische lettertekens. Als ik bij Properties page kijk bij de tab "Languages" zie ik unicode UTF-8 staan .

Dit zou moeten goed zijn om ook niet Engelse lettertekens te kunnen bewerken en opslaan. Maar ik kan geen afbeeldingen (bestanden met cyrillische kenmerken) uploaden naar mijn nieuwe webpagina.

Weet iemand van jullie hoe ik dus bestanden met een cyrillische naam toch kan uploaden naar mijn website Meisje uit het Noorden.

grtz,

gigi 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

@gigi 

Wat gebruik je voor FTP?

Als ik de instellingen en mogelijkheden van FileZilla bekijk en op voorwaarde dat de cyrillische fotonaam gecodeerd is in UTF-8, zou ik als overdractstype voor de foto binair kiezen.

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

Als je even snel googled naar "file name cyrillic characters" zul je zien dat dit niet zo evident is. Bijvoorbeeld linux accepteerd het wel, maar een simpel commando als 'ls' kan het niet goed weergeven. Ik vermoed dat een link in de browser naar zulke filenames ook voor problemen kan zorgen.

Ik zou eigenlijk adviseren tegen het gebruik van non printable characters in filenames. Hetzelfde geld voor filenames met bijvoorbeeld duitse umlaut-characters in de naam.

Daar is het alternatief om in plaats van de umlaut een e achter het karakter te plaatsen, dus ö=oe, ü=ue en ä=ae,

Voor cyrillic vond ik hier een tabelletje:

https://vladimir-ivanov.net/batch-rename-files-with-cyrillic-filenames-to-latin-ones-transliterate-f...

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

@gigi 

Ik heb een testje gedaan een een stuk cyrillisch van je web site geplukt en een bestandje ge maakt met die naam. Vervolgens het ik met FileZilla geprobeerd op dit op te laden. Dat lukte niet. FileZilla wil absoluut perse een gewone 8 bitscode gebruiken.

Vervolgens heb ik cmd opgestart en de opdract CHCP 65001 (dat is de code page voor UTF-8).

dan heb ik de line command van ftp gestart en hieronder zie je wat er gebeurt.

 

janne_man_0-1612214651487.png

 

Door na deze melding en inloggen de opdract binary in te geven zou het moeten werken langd de kant van het verzenden.

Het lukt om het bestand te verzenden, maar de Telenet server heeft alle cyrillische tekens vervangen door vraagtekens.

janne_man_1-1612216544044.png

Als ik het bestand opvraag in de webbrower krijg ik enkel een Not found. als reactie.

Het probleem zit hem dus niet in het ftp programma dat je gebruikt, maar het is de bestemmeling die de binary naam niet aanvaard. Je zou eens de vraag kunnen stellen aan Telenet zelf via sociale media. Je kan arguenteren dat het cyrillisch ook een EU alfabet is.

Het is natuurlijk een probleem om zo maar te veranderen. Maar ondertussen is UTF-8 toch al heel ver ingeburgerd bij de diverse OSen. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

@Arnie 

Ik heb een testje gedaan op mij RPI. En dat geeft geen enkel probleem. Als het op uw Linux niet werkt, dan gebruikt je OS of de interface naar de buitenkant geen UTF-8.

 

Een Windows 10 gebruikt intern UTF-8, maar extern staat die met een Belgisch AZERTY op CP 850 en met een QUERTY op CP 437. Systematisch met UTF-8 werken heeft wel het voordeel dat er niet om de haverklap moet geconverteerd worden. Het nadeel van enkel octades meer die gebruikt worden maakt tegenwoordig toch niets meer uit. We zitten in geen situatie meer van meer dan 50 jaar geleden toen geheugen duur was.

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

 

Vriendelijk bedankt voor de inbreng en mogelijke oplossing voor mijn probleem.

Maar het lukt nog steeds niet om een fotobestand met cyrillische tekens op te laden naar mijn nieuwe website.

In de tab Languages bij page properties heb ik in "Save the document as" in KOI8-R gewijzigd in de plaats van UTF-8.
Ook in "Reload the current document as" KOI8-R ingevoerd in de plaats van "Automatic Encoding" , niets geholpen!

Overdrachttype gewijzigd in "binair" niets geholpen.

De Russische bestandsnaam veranderd in Nederlandse naam,

niets geholpen.

 

De cyrillische tekst is geen probleem, maar de afbeeldingen kunnen niet worden geplaatst op de website .
Ondanks ik de cyrillische bestandsnaam verander in een Nederlandse naam, het verhelpt niets en wat eigenaardig is dat de cyrillische bestandsnaam altijd hetzelfde blijft in de broncode, alhoewel ik nu een Nederlandse naam voor de afbeelding heb gegeven. De broncode wijzigt dus niet als ik de cyrillische naam van de afbeeldingen in een Nederlandse naam wijzig en opsla.

 

de netweters  9  2 febr 2021.pngde netweters   8  2 febr  2021.pngde netweters   4  1 febr 2021.pngde netweters   3  2 febr 2021.pngWat wordt bedoelt met UTF8-forceren?

 


grtz,

gigi

 

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

Nog enkele printscreens om het duidelijker te maken 

grtz

gigide netweters  9  2 febr 2021.pngde netweters 4 2 febr 2021.pngde netweters 2 febr 2021.pngde netweters 1febr 2021.pngde netweters  5 2 febr 2021.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zie mijn nieuwe website niet op het internet

@gigi 

Internet was ontworpen met een zeer beperkt tekenset. Blijkbaar is dat nog altijd zo. Ik meende ten onrechte dat deze beperking een tijdje geleden afgeschaft was. Vermits ik hiervan nergens iets terug vind, ga ik ervan uit dat mijn mening volledig verkeerd was.

 

Url's mogen dus enkel een ASCII subset gebruiken.

Kijk ook eens hier hoe ander alfabetten kunnen gebruikt worden.

Elke bestandsnaam op een webpagina moet aan deze regels beantwoorden. De inhoud mag om het even wat zijn. Als je een naam met ASCII tekens geeft aan een afbeelding, dan moet je ook die regels volgen. De afbeelding is immers een bestand. Dit betekent allicht ook dat de url in een href diezelfde regels moet volgen.

Je kan op bijvoorbeeld op deze site UTF-8 url's "vertalen" naar ASCII.