Beantwoorden
rn
Freshman Weetjeslezer
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Instellen vast ip voor mijn eigen router

Sinds jaren had mijn router hetzelfde IP adres gekregen van telenet tot deze week.  Gezienin op de website van telenet port forwarding heb geconfigureerd en die website sinds jaren niet meer werkt, wil ik mijn toestel terug het oude ip geven.

Hoe kan ik mijn device een vast IP geven.  Indien ik mijn router zelf een vast ip geeft, lukt internetconnectie totaal niet.  Ik kan de telenet router pingen maar daar lijkt het te stoppen qua communicatie.

Andere oplossiing van de port forwarding te kunnen aanpassen maar dat werkt intussen al jaren niet.  Heeft iemand daar een oplossing voor ?

5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Eerst even duidelijk wezen: werk je met een eigen router of heb je het over wat Telenet de modem noemt?

Als je met een eigen router werkt, kan je dan even vermelden welke merk/model/type?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rn
Freshman Weetjeslezer

Ik heb een edgerouter lite van ubiquiti achter de telenet modem/router geplaatst.    Deze had jaren hetzelfde ip gekregen van telenet tot deze week. Ik kan echter het ip niet forceren via my telenet en als ik de router forceer naar het ip dat ik wens krijg ik geen internet connectie wat heel vreemd is

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@rn  schreef:

Ik kan echter het ip niet forceren via my telenet en als ik de router forceer naar het ip dat ik wens krijg ik geen internet connectie wat heel vreemd is

Welk IP adres geef je dan net in?

Alles vanaf .100 zit in de DHCP range en geeft dus mogelijk conflicten met andere toestellen aangesloten op de Telenet modem. Die gebruik je dus beter niet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
rn
Freshman Weetjeslezer

ik krijg 191 en wil het op 205 omdat daar mijn portforwarding op ingesteld staat.  Mijn router is naast de telenetbox het enige toestel in die range dus zeker geen IP conflict

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Als je portforwarding niet meer kan instellen, dan zou ik contact opnemen met Telenet dat ze dit in orde moeten brengen. Als dat niet gebeurt, dan kan je hier klacht indienen:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Als dat ook niet het gewenste gevolg heeft, dan kan  je contact opnemen met de ombudsdienst.

Maar in jouw geval zou ik gewoon je modem inruilen voor een modem waarmee je bridge mode kan instellen naar je router. Op die manier heb je geen gedoe meer met portforwarding van Telenet die het laat afweten en het geeft je alle mogelijkheden die je router heeft.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'