24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds 3 weken heb ik een hoorbare gepiep (niet 16kHz ik heb 80 jaren) De bron van gepiep is niet te vinden (hangt in de lucht
!). De toppunt is dat alles werkt naar behoren (internet, mail, TV, anti-inbraak systemen enz.). De gepiep is om de 60s (precies), soms met een 2e gepeiep 10s later. Heeft iemand een idee?
Het is een erg storend gepiep
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internet gepiep
Inhoud gewijzigd door Bjarne (mod) | Reden: Leeg topic
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sorry, eerste poging mislukt. Sinds 3 weken heb ik een hoorbare gepiep (niet 16kHz ik heb 80 jaren) De bron van gepiep is niet te vinden (hangt in de lucht😚!). De toppunt is dat alles werkt naar behoren (internet, mail, TV, anti-inbraak systemen enz.). De gepiep is om de 60s (precies), soms met een 2e gepeiep 10s later. Heeft iemand een idee?
Het is een erg storend gepiep😭
@fubarthegreat Hi! Ik raad je aan om je vraag in de topic zelf te plaatsen zodat we meteen weten waarover het gaat. Pas dit gerust aan!
Hi, Anita,
Welk zou je aanraden?
Heb je toevallig powerlines? Ik had er vroeger die erg begonnen piepen als er een tijdje geen verkeer was, bvb als de computer die er op aangesloten was uit stond (ze gingen dan in een soort stand-by modus).
Nee, geen powerlines,Alles met UTP kabels en/of wifi.
Eventueel een NAS staan ?
Heb er zelf ook ene als de schijven vol zijn of eender wat geeft die een alarm signaal.
Hi!,
Ik heb wel een NAS, maar het is niet aangesloten. Nog altijd gepiep😱!
Dat er 60s tussen gepiep (preciies) lijkt mij ergens een timestamping. Zellfs een secundaire gepiep 10s later.
Nee, Ik heb de 9v batterij 2x vervangen (nieuwe) en spanning gemeten. Het was mijn eerste keus bij het onderzoeken van het systeem. Bedankt!
Tony T
Je zal best het huis eens af gaan en de stroomstekker uit trekken 1 per 1
Kan zijn dat je zo vind
Niet van Internet! Oude CO2 detector (vervallen) ergens achter een ingebouwde rek gevallen. Moet alles afbreken😱 om het aan te kunnen! Ik had een 2e detector gevonden met een identiek piep (ook met gepiep als je in bedrijf swichte) Niet de brand/rook detector. Het biepte nog als Internet afgezet is😨