Beantwoorden
Jan17302
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

De laatste tijd valt regelmatig het internet weg, tegenwoordig bijna dagelijks. Wij gebruiken volgende setup: Telenet modem (nieuw model 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) met daarachter een TP Link Deco 5 setje. Wij gebruiken de Telenet modem enkel in bekabelde modus, het draadloze signaal staat uitgeschakeld. Onze Deco M5 staan in access point modus. Het internet valt plots weg op al onze toestellen (deco set krijgt een rood lampje dus krijgen geen internet binnen), en de enige oplossing is om de Telenet Modem te herstarten. Na herstart hebben we altijd weer internet. Het herstarten kan ik doen via mijnTelenet dus op 1 of andere manier is die modem wel nog online of te bereiken. De Deco’s daar blijven we af, als we deze herstarten heeft dit geen enkel effect dus het moet in de Telenet modem zitten. Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken?

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: Internet valt regelmatig weg

Tags (1)
0 Likes
25 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@Jan17302  Datum en uur van het wegvallen noteren en ook het herstarten. Een drietal keer en dan de klantendienst bellen zodat ze kunnen nakijken wat er aan de hand is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jan17302
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

Ok bedankt, dat zullen we alvast doen. 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@Jan17302 Het moment dat er een rood lampje brand op je Deco M5, kan je dan eens zien of je modem van Telenet niet aan het herstarten is. Zo weet je direct of het niet aan Telenet ligt. 

Als dit niet het geval is kan je een commandline (CMD) openen en een Ping -t www.google.be uitvoeren en zien of je een timeout hebt bij je ping requests. Dan zou het kunnen dat je internet niet stabiel is en dat de deco gewoon reboot en dus connectie zal verliezen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stud
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

hoi, vanuit de vriendenkring hoorde ik van iemand, die ook een deco m5 achter een Telenet modem op geregelde tijdstippen geen toegang meer heeft tot het internet. De deco gaf een rood lichtje weer. Net zoals in deze post ook beschreven wordt. Zij heeft reeds bezoek gehad van een Telenet technieker. Zijn antwoord was de Deco M5 te vervangen door Telenet powerlines of accesspoints. Is wat mij betreft rond het probleem gaan ipv het op te lossen.

 

Ikzelf heb een gelijkaardige setup maar dan met de deco M9 en ervaar identieke problemen. Ik heb nog wat verdere testen gedaan en ondervonden dat het TV-signaal actief blijft maar de interactiviteit van de digicorder wel verdwijnt. Conclusie is daarom dat het internetgedeelte er onderuit gaat.

Een herstart van de modem (de witte modem) lost het probleem op.

 

daarom de vraag:

1. Aangezien de laatste post hier van maart dateert, is er een oplossing geweest en zo ja dewelke?

2. Iemand enig idee hoe we dit probleem verder kunnen onderzoeken?

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

Is al je apparatuur draadloos, of hebn je ook bekabelde apparaten, bijv. digibox, PC enz.?

Valt de verbinding voor die apparaten ook weg?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan17302
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

Het probleem leek opgelost maar de laatste dagen hebben we weer problemen, gemiddeld 1x/2 dagen.

Aan de Telenet modem hangt niets draadloos, wifi staat uitgeschakeld, mijn Deco Mesh systeem krijgt internet bedraad binnen. Als het probleem zich voordoet en ik herstart de Deco’s heeft het geen effect. Als ik de Telenet modem uittrek en na 10 sec weer opstart is het internet wel terug, dus het probleem zit toch daar ergens. Digicorder heb ik nog niet gecheckt. De Modem stond eerst in een kast die heel warm werd, ik dacht dat het daar aan lag dus heb deze er buiten gezet, maar nu is het probleem er toch nog.
Ik heb nu enkele tijdstippen genoteerd en zal telefonisch met de klantendienst contact opnemen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@Jan17302  Ik vermoed en hoop dat je het volgende al gedaan hebt. Maar ik stel de vraag toch maar. Heb je al gecontroleerd op je eigen router of je daar aan de WAN zijde een IP adres krijgt in de Telenet range 192.168.0.x met gateway 192.168.0.1 of een publiek IPadres, en dat er aan de LAN zijde IPadressen uitgedeeld worden in de range 192.168.Y.X waarbij Y een getal is tussen 1 en 255 en dus zeker geen 0 (nul) is.

Ik zou zeker de AP modus uitschakelen tenzij er andere redenen toe zijn.

Zelfs in AP modus moet je ervoor zorgen dat uw Deco5 een IP adres heeft die niet 192.168.0.1 is want die is voorbehouden voor de Telenet modem/router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen


@Arnie  schreef:

Is al je apparatuur draadloos, of hebn je ook bekabelde apparaten,


@robatoras schreef .Hij zegt toch duidelijk,bekabeld 🙄

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen


@robatoras  schreef:

@Arnie  schreef:

Is al je apparatuur draadloos, of hebn je ook bekabelde apparaten,


@robatoras Hij zegt toch duidelijk,bekabeld surfen🙄.


Een beetje navragen bleek geen kwaad te kunnen, want uit het antwoord bleek dat enkel de Deco bekabeld is, alle clients zijn allemaal draadloos.

 

Daarmee dat de vraag dus zeker relevant is, om eens te kijken of een eventuele bekabelde client (bijvoorbeeld een digibox, of misschien als test een PC via kabel verbonden) wel zijn connectie behoud.

 

PS. Je antwoorden zijn moeilijk te volgen als je jezelf aanspreekt, in plaats van bijvoorbeeld mij. Tenzij het bewust de bedoeling is een zelf-gesprek te voeren 🤔

Het is verwarrend wanneer de aan mij gerichte opmerking begint met @robatoras 

 

Misschien nog eens het onderwerp over antwoorden en quoten lezen?

https://www.netweters.be/t5/Lounge/Hoe-moet-ik-hier-quoten/m-p/124305#M3433

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@Arnie Als je vast internet uitvalt,waar alles op hangt,heb je ook geen WiFi meer.

Ik zal voortaan niet meer quoten,als dat duidelijker is.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen


@robatoras  schreef:

@Arnie Als je vast internet uitvalt,waar alles op hangt,heb je ook geen WiFi meer.


Dat is waar, maar weten we wel zeker dat zijn vast internet uitvalt? Wat we weten is dat de Deco master zijn internet connectiviteit verliest. Dat is niet hetzelfde.

Het probleem wordt weliswaar opgelost door een restart van de HGW, het is daarmee nog niet 100% dat dit ook werkelijk de boosdoener is.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@Arnie

HGW Restart is een standaardgevegen onder gebruiksaanwijzing.

Dat zal wel gebeurt zijn bij de topic starter.

Hij zegt duidelijk draadloos staat uit.Internet valt uit.

Beter Telenet bellen.Of ruil om te beginnen je HGW om.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen


@robatoras  schreef:

@Arnie

HGW Restart is een standaardgevegen onder gebruiksaanwijzing.

Dat zal wel gebeurt zijn bij de topic starter.

Hij zegt duidelijk draadloos staat uit.Internet valt uit.

Beter Telenet bellen.Of ruil om te beginnen je HGW om.


Als je de modem router herstart kan het zijn dat je tijdelijk opnieuw verbinding hebt, maar door een IPconflict of ander conflict met of in je eigen router kan/zal je verbinding opnieuw uitvallen. Als je eigen router uitvalt dan heb je inderdaad ook geen draadloos meer op je eigen router. Is het de modem/router van Telenet die uitvalt dan heb je wel nog draadloze verbinding met je eigen router en kan je ook nog connecteren met andere apparaten in dat netwerk.

Conclusie: Eerst je eigen netwerk nazien wat niet wegneemt dat de klant de gebeurtenissen kan noteren met datum en uur en kan navragen of de internetverbinding op die tijdstippen effectief is weg gevallen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt regelmatig weg bij bekabeld surfen

@igvfer Hoe kan je nog verbinding hebben met Telenet, met je eigen router(Linksys hier) die achter de HGW van Telenet hangt,als de HGW uitvalt.Of beter gezegd,zonder stroom valt.

 

0 Likes