24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Mijn internetabonnement voorziet in 240 Mbps downloadsnelheid en 30 Mbps uploadsnelheid. Dit is recentelijk veranderd, het was oorspronkelijk 100 Mbps en 10 Mbps.
Wanneer ik de Telenet speedtest uitvoer dan haal ik met moeite 95 Mbps downloadsnelheid (zelfde als vroeger). Moeten mijn modeminstellingen aangepast worden om aan 240 Mbps te werken en hoe kan dit gebeuren ?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Snelheid CH6643E kabelmodem
Opgelost! Ga naar oplossing.
@luc55 schreef:Er zit geen wifi op het toestel of wel voor WiFree staat wel open
Er is duidelijk afgesproken mensen dat geen wifi delen geen gebruik kunnen maken van WiFree
Als dit niet klopt moet dit geblokkeerd worden zal door de problemen zijn dat nu gaat
Er is duidelijk afgesproken? Wie heeft wat afgesproken? Telenet mag toch zelf beslissen aan wie ze Wi-Free aanbieden.
De F@ST3896LG-TN zendt ook geen Wi-Free signaal meer uit, en toch kunnen die klanten ook gewoon gebruik maken van Wi-Free. Dus de regel is waarschijnlijk dat als je op een modem met Wi-Free ondersteuning er zelf voor kiest om het uit te schakelen zal je er ook elders geen gebruik van kunnen maken
De F@ST3896LG zend wel wifi uit
De modems waar de wifi wordt uitzet voor Wi-Free kunnen er geen gebruik van maken van Wi-Free
als de modem geen wifi kan geven kan je ook geen gebruik maken van Wi-Free
Anders zou het niet eerlijk zijn
Beter lezen @luc55; ik zeg dat dit model geen WI-FREE signaal heeft, zoals hier staat: Hoe WiFree activeren op Telenet 360° Modem?
Maar klanten met dit model krijgen wel degelijk toegang tot Wi-Free. Dus als mensen hierboven zeggen dat ze met een CV8560E ook toegang krijgen tot Wi-Free dan zal dat wel kloppen
Of je dit nu eerlijk vind of niet…
Groot nadeel als je bezoek krijgt geen Wi-Free
Zal vlug in orde gebracht worden zal ook veel klachten brengen bij telenet
Niet slim van telenet een stap terug
Natuurlijk je kan nog niets aanpassen aan de modem door je er niet in kan ze zijn er mee bezig
Klopt voor 100% Master-Magic🙄 ik heb ook een CV8560E met eigen Router Linksys.
Mensen die voor deze modem/router gekozen hebben, kiezen daarvoor meestal bewust omdat ze hun eigen Wifi met eigen router willen installeren. Dus dat is geen achteruitgang. Bovendien mensen met een eigen router en Wifi zijn meestal in de mogelijkheid om een gast Wifi punt op te zetten, dus dat zal dan ook geen probleem zijn.
2e mogelijkheid: Een technieker installeert die modem omdat het bijvoorbeeld in een kelderruimte is waar Wifi volkomen onbruikbaar is. Dus ook WiFree zal daar voor de bezoeker niet werken tenzij die in de kelder gaat zitten. En Wifree werkt ook niet op Acces Points.
Bovendien als ik gasten heb en die zitten constant op hun smartphone dan stel ik mij de vraag wat ze komen doen. En zakelijke bezoekers die internetverbinding nodig hebben zijn normaal gezien voldoende uitgerust om dat ook te hebben.
En je eigen Wifree kan je thuis toch niet gebruiken.
Vrienden dat langs komen bij jouw thuis kunnen niet op de modem CV8560E geen Wifree
groot nadeel ik kan hem de toegangscode wifi mesh geven wat een gesukkel zeg
nu is gemakkelijk en geen stress
En de modem kan je zelf centraal zetten in huis ( bij mij staat hij nu centraal in huis )
en bij vrienden ook
Bij veel mensen zit de telefoon altijd in hun hand je kan niet meer zonder soms is het moeilijk om af te blijven
Het is nu eenmaal niet mogelijk voor veel mensen om hun modem/router van Telenet centraal te zetten. Meestal staat die in de garage (een hoek van het huis) of zelfs in de kelder of op zolder (Weinig nut heb je dan van Wifi). Dat is realiteit hoor. En ik ben al bij veel Telenet klanten geweest. Nieuwe woningen, rijwoningen, appartementen enz. . Bij apartementen staat die dan meestal in een berghok/technische ruimte achter de wasmachine, tussen de waterboiler en de electriciteiskast, veel koper en metaal en dergelijke wat ook niet ideaal is voor de Wifi hoor. En als je van dergelijke modem/router zonder WiFi af wil, ga dan gewoon een andere halen in de Telenetshop.