24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik had graag via de PC naar digitale radio geluisterd. Maar dat is, voor zover ik er iets van ken, streaming. Hoe lang mag je met het Telenet abonnement WIGO naar digitale radio luisteren? Is er een beperking of is het gratis?
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik zou dat doen via het programma VLC en daar de zender Arabell kiezen.
Met vriendelijke groeten,
Walter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Digitale radio luisteren is inderdaad streamen, dit gaat af van je internet abonnement. Ik heb hier telenet met 150 GB en mijn internetradio staat ganse dagen op. En kom daar ruim mee toe. Radio streamen verbruikt niet zoveel data. Heb je een onbeperkt abonnement dan is er zeker geen probleem.
Weet niet of het deze zender is dat je bedoeld,
het klein beetje internet verbruih is te verwarlozen.
Rechtstreeks op de pc te beluisteren.
https://onlineradiobox.com/be/arabel/?cs=be.arabel&played=1&lang=nl
@danchrista schreef:Ik heb hier telenet met 150 GB en mijn internetradio staat ganse dagen op.
Het is 2024, er is geen een excuus voor Telenet om zo'n belachelijk abonnement aan te bieden. Bij Hey Telecom (op dezelfde Telenet kabel!) heb je onbeperkt voor minder geld (nl. €29). Het is bijna prehistorisch, 150 GB op de ouderwetse kabel. Sorry ik vind dat echt grappig en zielig tergelijkertijd.
Ik zie de reactie al aankomen waarin je zegt dat je echt genoeg hebt met die 150 GB, maar daar gaat het niet om als ik aanhaal dat je voor een lagere prijs op dezelfde kabel onbeperkt kan krijgen. Er is de vrije markt, maar laat je niet in 't zak zetten e. 😉
Gezellig dat je me grappig en zielig vindt; ik kom immers ook toe met die 150 GiB en heb geen behoefte aan een duurder abo met meer volume. Die 150 zijn er trouwens 300, want het verkeer telt al een tijdje maar voor de helft mee en in de daluren nog eens de helft. Zo nu en dan kom ik dicht tegen 100%, maar meestal kom ik gewoon toe.
Als jij me een abo vindt voor minder dan 27,88 euro/maand en met minimum snelheden 100/10 Mbps, dan mag je me die via PM sturen.
Terug on topic: ik kan bevestigen dat streamen van online radio in de meeste gevallen niet veel verkeer geeft. Als je er niet gerust in bent, stream dan eens een dag en bekijk je Telemeter.
@Jari_Opsomer Het gaat er hier niet om hoeveel data of onbeperkt voor welk bedrag, de vraag was ofdat radio streamen veel data verbruikt.
Ik luister hele dagen naar digitale radio in mijn vrachtwagen en kijk zelf tv. Dit met mobiele data en kan zeggen dat het mij niet lukt om mijn limiet te bereiken van one up. Gratis is het niet maar zit wel in het totaal pakket en zal je geen extra’s aanrekenen op je abonnement. Ik zou zeggen geniet ervan 😉
@Jari_Opsomer Let een beetje op met dat soort uitspraken. Onbewust (daar hoop ik toch op) speel je nu wat op de man bij gebruikers met dat type abonnement. Iedereen vrij in zijn/haar keuze. Je "advies" komt hier dus vrij hard aan.
Bedankt om hier rekening mee te houden!