Beantwoorden
Xandro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Op mijn werk werken wij via een VPN netwerk om zo overal aan onze documenten te kunnen. 

Deze VPN werkt overal buiten op mijn thuisnetwerk van Telenet.

( zelfs via mobiel netwerk van telenet werkt deze)

ik heb al geprobeerd om de firewall tijdelijk uit te zetten zonder dat dit werkte. 

 

heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen ? 

DNS Gateway kan niet gevonden worden volgends Barracuda

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Dag @Xandro2 , hoe ben je thuis met het internet verbonden? Is dat via wifi, of bekabeld.
Zit er nog andere apparatuur tussen je PC en het Telenet modem (bijvoorbeeld een eigen router, switch, wifi...)?

Gebruik je safespot?

 

Het Telenet modem zal normaal gesproken geen uitgaand VPN verkeer tegenhouden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Xandro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Ik ben verbonden via Wifi, Voor zo ver ik weet zit er niets tussen mijn laptop en mijn telenet modem (type toren) 

Ik gebruik geen safespot

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

@Xandro2 ik denk dat het te maken heeft met uw dns instellingen.

Je kan eens een kijkje nemen op volgende site : 

https://campus.barracuda.com/product/networkaccessclient/doc/95262089/best-practice-dns-configuratio...

Ik gebruik ook verschillende vpn opstellingen en heb hier geen probleem mee. 

Ik gebruik 1.1.1.1 en 1.0.0.1 als dns en dit werkt perfect.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Xandro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

@kristofDW kan de dns instellingen van de vpn er voor zorgen dat ik op 1 specifiek netwerk geen toegang heb ? 

aangezien dit wel werkt via een mobile hotspot of een netwerk op een werklocatie. 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

@Xandro2 Een vpn kan daar zeker gevoelig voor zijn als je achter een router werkt.

Dns is 1 item, maar firewall instellingen is het andere . 

Ik denk dat het gewoon aan uw dns ligt omdat dit weergegeven is in uw foutmelding. Ook terug te vinden op de helpdsite van Barracuda. Met welke router werk je thuis ? is dit de e-router of een modem only ? Het kan dan ook te maken hebben dat je op het moment dat je thuis connecteerde je een dubbele natting hebt. Vpn kan daar niet zo goed tegen 🙂

Daarom dat het buiten je netwerk wel werkt omdat je direct op het internet zit ipv via de natting route te gaan. Bij de aanmaak van je vpn connectie gebruik je dan de FQDN , e-mail of eerder ip adress. je zou ook eens moeten zien of uw poort instellingen werken. ALs je bijvoorbeeld met een Dyndns werkt moet je op deze manier werken; https://xxxx.dyndns.org:xxxx . Het eerste gedeelte dan uw specifieke naam, en het 2de gedeelte is dan uw poort. 

Uw poort moet wel goed gedefigneerd zijn.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Ondanks dat de foutboodschap naar DNS verwijst, lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak van het probleem zal zijn. Dit zou betekenen dat Teleenet niet in staat is het juiste IP voor de barracude server te resolven, of dat deze bewust geblokkeerd wordt. Beide onwaarschijnlijk.

 

Het laat zich eenvoudig uitproberen, door bij de IP instellingen op de PC de DNS server handmatig in te geven en bijvoorbeeld 1.1.1.1 (cloudflare), 8.8.8.8 (google) of 208.67.222.222 (opendns) te proberen.

Nadeel is dat dit een manuele instelling is, maar als test wel bruikbaar.

 

Kun je ergers in de barracuda client software de naam vinden van de server waarmee geconnecteerd met worden? Bijvoorbeeld vpn.jewerk.be of iets dergelijks? Dan is het eenvoudig uit te testen of het lukt een ip adres te resolven? (het opvragen bij de DNS server van het ip adres behorende bij de hostnaam).

 

De vraag over het type HW was al beantwoord; telenet modem (type toren) 

Er is geen safespot aktief.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Xandro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Arnie,

 

Dit zou een oplossing kunnen zijn moest de computer niet zo hard beveiligt zijn, of kan ik dit proberen op een ander toestel in het zelfde netwerk ?

ik zou dit ook eens moeten uitproberen op een ander netwerk van telenet om te kijken of dit aan mijn eigen netwerk ligt of specifiek al het Telenet verkeer. 

0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Hoi,

since wij op het werk zijn oversgeschakeld naar baracuda VPN had ik een vergelijkbaar probleem: melding was wel "could not connect to server", en als ik connecteer naar mijn 4G GSM was er geen probleem.

Na het lezen van bovenstaande berichten heb ik mijn DNS op 8.8.8.8 gezet en toen was het opgelost.

Dus bedankt voor het oplossen van mijn probleem, nog voor ik de vraag moest stellen.

 

Los hiervan zou dit wel op een of andere manier bij de juiste persoon van telenet moeten kunnen terechtkomen, want eigenlijk moeten zij iets beter configurereren ergens denk ik dan.

 

mvg, Geert

 

0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

ik was wat snel in mijn vorig bericht. Ondertussen werkt het weer niet, ondanks 8.8.8.8

En 4G werkt altijd...

 

Erg vervelend

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Het is een shot in the dark, maar 8.8.8.8 is van Google. Probeer eens 1.1.1.1, dat is van Cloudflare.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Nee 1.1.1.1 heeft ook geen succes. Maar vandaag toevallig iets geprobeerd en raar maar raar dat werkt.

 

Wel even in het engels want ik heb hetzelfde bericht naar onze engelstalige IT support gestuurd:

 

Hi, it seems that VPN usually does not work work with my home telenet wifi network, but as I told you it does work with 4G. But today I figured out that it also works with telenet IF I use my cell phone in between. So now Laptop is connected to wifi hotspot of my Cell phone and my cell phone is connected with wifi to my telenet home network (I disabled mobile data)...... and with this configuration barracuda works!

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

@gvg1 

Vermits je aangeeft dat het wel werkt wanneer je het internet opgaat via de hotspot van uw foon doet mij dat denken aan een probleem met uw IP adres verkregen van uw HGW. Uw hotspot zal u immers een ander soort IP adres geven dan uw HGW.

Ik zou niet weten waar het exact aan ligt, maar zoals ik zei, het is een vermoeden van mij.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Is er misschien een mogelijkheid een log of debug te bekijken?

Ik vraag me nu af of IPv6 er misschien voor een stuk tussenzit. Je PC doet een DNS aanvraag voor het IP adres behorende bij de naam van de baracuda server. Op je PC is waarschijnlijk IPv6 aktief, en zal dit wellich ook de voorkeur hebben. Je ontvangt het IPv6 adres behorende bij de naam. Dan lukt het opbouwen van de VPN niet.

Wanneer je mobiele data of een andere provider of zelf je "gsm ertussen" gebruikt is het goed mogelijk dat er geen IPv6 verbinding is. Dan zal er IPv4 gebruikt worden, en werkt het wel

Het is nog een beetje een vermoeden. Probeer anders eens IPv6 te disablen op de PC. Gweoon het hekje wegnemen bijde network adapter properties.

network-adapter-properties.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan geen verbinding maken met VPN Barracuda

Hoi,

 

IPv6 disablen had geen effect. (Darenboven krijg ik ook een IPv6 adress als ik met mijn GSM verbind - uiteraard met IPv6 geenabled)

Mijn extern IP zal ik hier niet publiek zetten, maar mijn intern mag wel lijkt me:

 

WIFI direct (naar telenet) - GEEN Baracuda

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.178
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1


WIFI via GSM om (maar ook naar telenet) - WEL Baracuda
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.133.93
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.133.103

Ik stuur dit ook naar onze IT, kijken wat die mannen zeggen.

Hoe dan ook, ik heb een werkende situatie, Niet ideaal, maar ik kan verder.

0 Likes