Lichtjes netwerkaansluitingen zwarte modem Telenet
Hallo iedereen,
Vooreerst aan alle leden van het forum hier een zalig kerstfeest en een gelukkig 2020 toegewenst!
En nu ik kerstvakantie heb vond ik het het geschikte moment om een nieuwe router te installeren. Momenteel heb ik twee D-Link DHP-1565 routers waarvan de tweede als powerplug is ingesteld op de eerste verdieping. Daar valt regelmatig de internetverbinding weg en de laatste tijd doet ook de router beneden raar (regelmatig wegvallen van het signaal) na vele jaren trouwe dienst. Tijd dus om te upgraden 🙂
Ik heb me een TP-Link AC1200 aangeschaft met 4 externe antennes die een veel groter bereik zouden moeten geven zodat ik hopelijk ook de tweede router (boven) ineens kan afschaffen.
Nu heb ik bij het bouwen van de nieuwe garage tegen de zijgevel een aantal netwerkkabels (utp) in de muren gewerkt die uitkomen in de keuken en twee in de woonkamer, kwestie van ineens aansluitpunten te voorzien. Een kabel trekken naar de eerste verdieping had geen zin omdat die boven aan de verkeerde kant van het huis uitkomt en ik moeilijk door alle muren en vloeren kon gaan boren... Vandaar een nieuwe router met groter bereik 😉
Gisteren viel me op dat het groene ledje van de modem niet knippert als ik de kabel voor de keuken insteek. De andere kabels (zelfs als er aan de andere kant niets aanhangt) doen wel de bijhorende ledjes knipperen. Ook als ik de kabels versteek blijf ik dat verschijnsel zien: altijd een knipperend ledje behalve met de kabel naar de keuken. Ik heb het uitgetest met de laptop en die blijkt in de keuken wel op internet te kunnen, maar ik vind het toch raar dat dat ledje niet knippert. Is daar een verklaring voor? Ok, het werkt wel, maar ik vraag me af of er dan toch niets mis is wat in de toekomst problemen zou kunnen geven.
Ook staat er in de handleiding van de nieuwe router dat je de modem moet resetten alvorens alles aan te sluiten. Waar is dat eigenlijk voor nodig?
Alvast bedankt om te reageren!
Met vriendelijke groeten,
Ronny
- Labels:
-
instellingen
-
modem (HGW)
-
netwerken