Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
Sir-Gino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! En we zijn vertrokken!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Hoe kan ik 3 mailboxen die ik onlangs aanmaakte, toewijzen aan mezelf? Als ik op 'toewijzen aan gebruiker'klik, kan ik ze niet aan mezelf toewijzen. Ik kan ook geen uitnodiging aan mezelf sturen, want ik 'besta al als gebruiker'...

SirGino_0-1759848550321.png

 

Tags (1)
8 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2926
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Elke gebruiker kan maar 1 mailbox hebben denk ik.

Toewijzen is trouwens optioneel. Als er geen gebruiker toegewezen is kan je gewoon inloggen met het e-mailadres en het gekozen wachtwoord 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StevenDls
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Zelfde probleem. Ik kan de nieuwe mailbox niet toewijzen aan mezelf (als beheerder/abonnementhouder sta ik niet in de drop-down-lijst en ik kan mezelf ook niet als gebruiker toevoegen) en alhoewel de toewijzing optioneel is, kan ik de mailbox zonder toewijzing niet gebruiken. 

Support kreeg het niet opgelost, heeft het probleem gemeld aan IT en heeft het ticket gesloten.

Ik veronderstel dat jij ook nog geen oplossing hebt?

 

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2926
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker


@StevenDls  schreef:

kan ik de mailbox zonder toewijzing niet gebruiken. 


Hoezo niet?

Je hebt bij het aanmaken van de mailbox een wachtwoord gekozen. Met het e-mailadres en het bijhorende wachtwoord kan je inloggen in webmail of eender welke e-mail client met IMAP ondersteuning.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 6158
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker


@StevenDls  schreef:

Zelfde probleem. Ik kan de nieuwe mailbox niet toewijzen aan mezelf (als beheerder/abonnementhouder sta ik niet in de drop-down-lijst en ik kan mezelf ook niet als gebruiker toevoegen) en alhoewel de toewijzing optioneel is, kan ik de mailbox zonder toewijzing niet gebruiken. 

Support kreeg het niet opgelost, heeft het probleem gemeld aan IT en heeft het ticket gesloten.

Ik veronderstel dat jij ook nog geen oplossing hebt?


Ik heb hier 4 mailboxen, geen enkele is toegewezen aan een gebruiker en dat werkt zonder problemen.

@WG94 

IMAP én POP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StevenDls
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

De 'hoezo' kan ik niet beantwoorden en support blijkbaar ook niet maar hoe dan ook kan ik niet inloggen. Niet op webmail en niet op eender welke client met IMAP ondersteuning.

Oplossing van support was de mailbox toewijzen aan een gebruiker maar ik ben beheerder en toewijzen aan een beheerder is niet mogelijk en mezelf naast beheerder ook een gebruikersprofiel geven is ook niet mogelijk.

 

StevenDls
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Zo zou het inderdaad moeten want bij het aanmaken van de mailbox is toewijzen aan een gebruiker optioneel maar bij mij werkt het dus niet.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6132
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Kan je inloggen met webmail? Indien niet dan zijn er drie mogelijkheden. De mailbox is niet aangemaakt, je gebruikt een verkeerd e-mailadres, je gebruikt een verkeerd wachtwoord.

Kan je een mail sturen van je standaard mailadres naar zo'n nieuw mailadres? Komt na verzending de mail in de folder verzonden? Ga daarna met webmail naar de bestemmingsmail.

Vertel eens voor elke stap wat je waarneemt.

 

StevenDls
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mailbox/email toewijzen aan gebruiker

Ik kon* niet inloggen op webmail. 

De mailbox is wel aangemaakt (staat in de lijst van maiboxen op mijn telenet).

Ik gebruik het juiste mailadres en wachtwoord. Om typfouten te vermijden copy-paste ik uit Mijn Telenet.

Mail naar nieuwe mailbox verzenden vanuit standaardmail = foutmelding.

 

*update: na een maand stilte in de Mijn Telenet chatbox heb ik zonet ook nog eens naar de helpdesk gebeld en kan ik nu wel inloggen (en gebruiken) na een paswoord-reset door de Telenet-medewerker. Ik had zelf al 10x een paswoord reset gedaan maar blijkbaar is dat niet hetzelfde als een paswoord reset door Telenet.

Problem finally solved!