Beantwoorden
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Sinds gisteren geraak ik niet meer op mijn website die ik al jaren dagelijks gebruik : ipmanchess.yolasite.com

Krijg gewoon een StopPage met melding: U werd naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u tracht te bezoeken, of een website op hetzelfde domein, verdachte inhoud bevat.

Raar? wist niet dat schaken verdachte inhoud zou hebben 🙂

Ok,overal geprobeerd mijn website te openen ,verschillende browsers ,computers en gsm ,met steeds dezelfde StopPage?

Gevraagd aan vrienden in buitenland ,kunnen jullie mijn website openen..en daar geen enkel probleem!

System gescand ,virus ,malwarebytes ,cookies verwijderd ,probleem blijft..

Heb ook NSLoopup & Tracert logs hieronder van vandaag:

NSLoopup-Tracert.PNG

Gisteren kreeg ik een andere output..zie foto:

Tracert ipmanchess.PNG

Daarna Browsec VPN extensie toegevoegd aan Firefox ..dan krijg ik mijn website terug te zien!

Had ook al een e-mail verstuurd via Mijn Telenet->contact..met als reply:

Goed om te weten: je bericht kreeg het nummer (dossiernummer weggehaald door mod Lieselot91 vanwege privacyregels). Dat nummer is handig voor de verdere opvolging van je dossier.

Met vriendelijke groeten,

Jean-Paul.

 
0 Likes
51 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd


@janne_man  schreef:

Iedereen zal nu de Warning krijgen: het certificaat van de federale politie is verstreken!


Ik heb het risiko getrotseerd en heb mij doorgeklikt ondanks de waarschuwing. Ik was avontuurlijk vandaag 😉

Dit is wat de site toont:

Het meldpunt eCops is niet meer operationeel, het werd afgesloten op 17 juli 2015.

 

Aangezien @Ipmanchess al jaren lang deze site gebruikt, en pas sinds kort dit probleem ervaart mogen we er toch van uit gaan dat er ergens nog een instantie deze censuurlijst bijhoudt. Telenet gebruikt eigen DNS servers, maar zal zich aan de regels houden, en deze lijst respecteren in hun servers. Schijnbaar heeft Scarlet nu ook hun DNS servers bijgewerkt, en blokkeert ook de toegang tot de site, dmv DNS redirect. Via mobiele data bij Proximus geraak ik nog probleemloos op de site.
Het is onduidelijk waar je als gebruiker terecht kunt met vragen over deze lijst, of een verzoek om een server van de lijst te verwijderen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

@Arnie 

Ondertussen heeft de federale politie hun certificaat vernieuwd. Dus terug de STOP.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

Op deze website wordt verwezen naar verdacht@safeonweb.be , dus mijn advies aan @Ipmanchess is nog steeds: stuur een mail naar dat adres en vraag of ze meer weten. Via Telenet krijg je dit waarschijnlijk nooit opgelost.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

Het is de houder van de domeinnaam (yolasite.com) die actie moet ondernemen. Als die zijn werk doet, neemt die contact met de Belgische Federale politie om te weten ten gevolge van welk subsomein de blokkering opgelegd is. De meeste blokkeringen worden gedaan doordat phishing mails naar een website verwijzen. Zolang die website bestaat zal de blokkering niet opgeheven worden.

 

 

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 239
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mijn website geblokkeerd

ik gebruik cloudflare zero trust gateway met eigen dns log inzage en kan de site gewoon bereiken

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

Voor wat het waard is: ik kan de site momenteel via Telenet bereiken. Jij ook @Ipmanchess ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Bedankt om nog een keer te proberen @sb !

 

En inderdaad mijn website werkt weer normaal.. Arnie had mij gehopen zodat ik via Host mijn website wel kon openen.. nu dit uitgeschakeld en kan nog steeds

mijn website openen.. ook juist op mijn gsm geprobeerd en daar ook geen problemen meer!

Van Telenet uit heb ik niets meer ontvangen ,is dan blijkbaar automatisch terug in orde gekomen..?!

Ik hoop nu dat dit in orde blijft en ik kan niets anders dan jullie allemaal te bedanken met deze vele reacties 😉

 

Met vriendelijke groeten,

Ipman.