Beantwoorden
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

Hallo,

Ik was zonet even op mijntelenet.be aan het rondkijken en ik zag bij modem verbonden gebruikers staan, duidelijk met mac, ip adres, en toestel naam (indien beschikbaar anders stond er *)

 

Echter kon ik hetzelfde doen bij mijn Wifi powerline, echter hier kon ik enkel het mac adres zien van het toestel dat verbonden is en geen ip of toestel naam er stond ook geen *.

Is dit normaal of klopt er iets niet?

MVG

 

Modem (alles duidelijk zelfs met naam):

modem-verb-ing.png

 

Powerline (geen ip, naam ingevuld):Powerline-verb-geb.png

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

@JonasRT 

Lijkt me normaal gedrag. Hier wordt het op dezelfde wijze aangegeven.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

Ja dit is normaal gedrag 😉

 

Het is de modem die het IP-gedeelte regelt, hierop staat DHCP (verdeling van IP-adressen op basis van Mac-adres) actief. 

 

De PWL/AP/... is niet meer dan een doorgeefluik...

Deze ontvangt van het apparaat dat verbinding wil maken een unieke naam = Mac-adres en stuurt dit naar de modem waar deze er dan een IP aan koppelt voor internet toegang te verlenen.. 

 

Dat je op de PWL enkel een Mac-adres ziet is volkomen normaal, in de lijst op de modem zou je dus hetzelfde Mac-adres moeten vinden gekoppeld aan een IP-adres 😉

 

Dat het bij de PWL zichtbaar is geeft jou een mooi overzicht hoe jouw apparaten verbonden zijn binnen je thuisnetwerk. 

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

Ik dacht al dat het normaal gedrag zou zijn maar handig is het niet.

Men zou dit naar mijn idee beter aanpassen, want bij hetzelfde mac adres vult men bij de modem de toestel naam en het IP wel in. Dus nu moet je dat macadres steeds gaan opzoeken in de lijst van verbonden gebruikers (rechtstreeks op modem) en dan weet je pas welk toestel dit is.

 

Daarom stel ik voor bij de Powerline (verbonden gebruikers)

Ook de naam van het toestel/ip invullen indien gekend.

 

Bij mij zijn er nog niet zo veel toestellen verbonden maar bij sommige waar er heel veel toestellen verbonden zijn is dit allesbehalve handig.

 

MVG

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

Met over de 25 toestellen is het idd een leuke warboel 😬😜

 

Gelukkig bestaan er Apps die dit mooi overzichtelijk weergeven met meer functionaliteiten dan MT 🤣

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

Hoi,

De reden dat ik dit aankaart:

De Telenet app voor Android geeft als je verbonden gebruikers neemt WEL de naam van het toestel, en WEL het ip adres, en mac adres. Dus waarom kan de app meer dan de webversie? Niet iedereen heeft een smartphone. Dus ik vind dat men dit ook in de webversie van Mijntelenet moet kunnen weergeven.

Er zijn inderdaad programma's die dit kunnen maar voor sommige mensen is dit niet altijd handig. Jij en ik weten misschien hoe die programma's werken maar sommige anderen weten dit niet dus ik stel voor dat dit ook op MijnTelenet.be weergegeven zal worden.

 

Zie onderstaande screenshot (bepaalde gegevens zijn weggeknipt):

Wifi.jpg

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

MijnTelenet.be verbonden toestellen


@JonasRT  schreef:

Hoi,

De reden dat ik dit aankaart:

De Telenet app voor Android geeft als je verbonden gebruikers neemt WEL de naam van het toestel, en WEL het ip adres, en mac adres. Dus waarom kan de app meer dan de webversie? Niet iedereen heeft een smartphone. Dus ik vind dat men dit ook in de webversie van Mijntelenet moet kunnen weergeven.

...


@JonasRT bedankt voor je melding! Ik heb dit interne eens doorgestuurd naar enkele collega's die hiermee bezig zijn. Zodra ik meer info heb (normaal gedrag & wordt dit verbeterd op Mijn Telenet in de toekomst) laat ik het zeker weten in dit topic. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

MijnTelenet.be verbonden toestellen

@JonasRT ik geef hier graag nog een nieuwe update over. Men heeft me ondertussen bevestigd dat de topologie in de Telenet-app inderdaad meer info geeft dan Mijn Telenet. Vermoedelijk zal dit in de toekomst ook op Mijn Telenet verbeterd worden, maar inzichten in timings hebben we niet gekregen.

 

Nog eens bedankt om dit naar boven te brengen! 👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.