24755
netweters
|
152390
antwoorden
|
20698
vragen
|
Besten
Enkele maanden geleden hebben we onze oude modem vervangen met deze 24*8 DOC 3 WIRELESS modem. Sindsdien heb ik problemen om verbinding te maken met mijn server in mijn garage. Als ik verbind met mijn server op hetzelfde netwerk (thuis dus) via het externe adres van mijn netwerk, crasht de modem en verlies ik toegang tot verschillende websites, exclusief Google, Telenet, en een paar anderen op al mijn toestellen. Na lange analyse ben ik nu tot het besluit gekomen dat dit probleem niet aan mijn server of andere toestellen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan de modem.
Het probleem komt zich niet voor als ik verbind met mijn server via zijn intern adres, of als ik met de server verbind via het externe adres vanuit een ander netwerk. Het probleem stelt zich ook niet voor als ik verbind met de server voor een korte periode (zoals bijvoorbeeld de homepagina van mijn website bezoeken). Maar andere zaken (zoals bijvoorbeeld een groot aantal bestanden verzenden via FTP) zorgt meteen voor het probleem.
Ik weet niet goed hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen. Terug een nieuwe modem zetten is niet meteen de eerste oplossing en natuurlijk is er geen zekerheid of dit het zal oplossen.
Alvast bedankt voor de hulp 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit probleem is zo vaak aangegeven, ik kan steeds niet geloven dat Telenet hier niets aan kan doen!
Het is toch raar, niet?
Heb het vandaag nog eens via Twitter nagevraagd en bleek dat Telenet sinds 20 Januari een update naar mijn (Docsis 3.0) modem gepushed heeft wat het NAT hairpinning probleem op zou lossen.
Dus maar eens getest en inderdaad het probleem lijkt opgelost. Normaal kon ik Synology VideoStation niet gebruiken via mijn domein, maar nu geen probleem meer. Werkt perfect nu.
Leuk voor jour maar wel raar dat enkel naar jou modem is gestuurd, toch?... Zou daar een speciale reden voor zijn? Proefkonijn?
@patchkabel schreef:
@Suzy Waarom heb ik die update nog steeds niet gekregen?
@patchkabel ik was zelfs niet op de hoogte dat er al een software versie was voor de modem waarin dit opgelost zou zijn. Zal het eens opnieuw navragen!
@patchkabel goed nieuws, blijkbaar is er effectief een fix voor het NAT Hairpinning probleem.
Sinds 20/01 wordt er op de CH7465LG modems een nieuwe software upgrade geïmplementeerd, hier zit deze fix in. De software versie wordt geleidelijk aan uitgerold en de einddatum is 17/03. Dat betekent dat iedereen met een CH7465LG modem ten laatste op 17/03 een oplossing zal hebben voor dit probleem.
Heb je een CH7465LG modem in combinatie met Safespot? Dan moet je nog iets langer geduld hebben, hier moet er namelijk een aparte software upgrade ontwikkeld worden en die zit nog in testfase.
Kan je deze upgrade al sneller krijgen? Nee, dit lijkt niet mogelijk te zijn.
Zonet via Twitter "Jouw modem heeft de Hairpinning update reeds gekregen."
Het probleem doet zich nog steeds voor... Is er een statuspagina of iets dergelijks waar ik zelf de versie van mijn modem kan nakijken?
Dag @Suzy
Ik begrijp dan niet waarom jullie technische dienst mij een E-router heeft aangeraden om het Hairpinning probleem op te lossen ipv aan te raden op de update te wachten. Ze leken nochtans goed op de hoogte van het probleem.
Nu zit ik met een e-router (CV8560E) die eveneens geen Hairpinning aankan? (hoewel de modem nu niet crasht bij het hairpinnen, laat hij het gewoon niet toe (timeout)).
Is deze modem compatibel met hairpinning? Komt hier ook een update voor?
Alvast bedankt voor de info
@patchkabel schreef:
Zonet via Twitter "Jouw modem heeft de Hairpinning update reeds gekregen."
Het probleem doet zich nog steeds voor... Is er een statuspagina of iets dergelijks waar ik zelf de versie van mijn modem kan nakijken?
@patchkabel dan lijkt me jouw modem nog niet geüpgraded te zijn. Ik heb de Business collega's die jouw Twitter DM's behandeld hebben gevraagd het opnieuw te bekijken.
Zelf nakijken welke software er op je modem staat, kan je niet.
@NGDM waarom de technische dienst je een E-Router gegeven heeft, daar kan ik geen antwoord op geven. Ik heb er gisteren wel voor gezorgd dat in het algemene ticket kenbaar is dat er een fix wordt uitgerold bij iedereen tegen uiterlijk 17/03. Zo zijn alle medewerkers van de klantendienst op de hoogte.
Maar ik ga eerlijk moet zijn en vertellen dat ikzelf van 'NAT Hairpinning' niet veel af weet. Laten we zeggen dat het absoluut geen kennisgebied van mezelf is. 😉
Heb de vraag of de E-Router ook een NAT Hairpinning probleem heeft wel eens intern gesteld. En ik kreeg als antwoord: "NAT Hairpinning werkt niet indien source en destination op dezelfde ethernet poort aangesloten zijn."
Ben je hier iets mee?
Terug bedankt voor het spoedig antwoord en de moeite dat je hierin steekt 😉
Dat is meteen ook een antwoord op mijn probleem. De NAT Hairpinning werkte inderdaad niet omdat mijn Access Point aangesloten is op een switch achter de modem, waar ook mijn server staat. Beiden dus op één en dezelfde ethernet poort van de modem…
Heb het nu even getest door me bedraad te verbinden op een andere poort en nu werkt dit inderdaad wel 🙂
Is dat kenmerkend aan NAT Hairpinning of kan daar wel iets aan gedaan worden qua software update?
Ik zal aan mijn kant alvast zien of ik iets ergens kan verwisselen van plaats.
@Suzy schreef:Heb de vraag of de E-Router ook een NAT Hairpinning probleem heeft wel eens intern gesteld. En ik kreeg als antwoord: "NAT Hairpinning werkt niet indien source en destination op dezelfde ethernet poort aangesloten zijn."
Dit is echt héél belangrijke informatie, en zou goed gecommuniceerd moeten worden. Zal het probleem van vele gebruikers oplossen die niet begrijpen waarom het sommigen wel werkt (verschillende ethernet poort), en bij anderen niet (zelfde ethernet poort).
Kunnen we dit op een af andere manier highlighten?
Als ik Nat Haipinning opzoek dan zie ik dat dit hetzelfde is als de fameuze Nat loopback.
Dus dat wil zeggen: iemand heeft een nas met utp verbonden met de HGW. Bijvoorbeeld een pc is eveneens verbonden met utp met de HGW: dit zal werken. Maar na de HGW staat een switch en Nas en pc zijn verbonden met de switch: dit zal niet werken want ze gebruiken beiden dezelfde poor op de HGW.
Klopt dat?
Dag @janne_man
Dat is inderdaad mijn huidige situatie.
Ik heb één UTP die naar boven gaat en waar NAS & Wireless Access Point opgesteld staan.
Verplaatsen van de NAS is geen optie en AP zit momenteel op ideale plaats en verkies die niet te verplaatsen.
Dag all,
Ik ben een fervente gebruiker van Readdle Documents app op mijn mobiele toestellen [iPhone/iPad]. Erg handig om netwerk mappen te synchroniseren en 'up to date' te houden.
Voor mijn "NAT Hairpinning" problematiek heb ik 2 SMB:// "Connections" opgesteld, ik ben niet echt voor FTP connecties, om aan bestanden op mijn NAS te geraken.
Enige probleem is als ik thuis ben op het juist link te klikken 😅