Beantwoorden
Bentth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem gelimiteerd snelheid

Net een nieuw modem ontvangen.

Voordien had ik op mijn oude modem een snelheid van 57Mbps. Normaal moest ik hier 100 op halen met het pakket wat ik had. Ik vond dit niet echt een probleem omdat ik wist dat mijn modem wat problemen had.

 

Omdat ik nu toch een nieuwe modem heb, dacht ik dat het een goed idee was om dit te verhogen naar het pakketje met 300Mbps.

Na een test krijg ik ineens toch nog steeds hetzelfde resultaat... 57Mbps.

Geen verschil dus met de nieuwe modem...

 

Even gaan controleren of mijn utp wel een cat 5e is. Moet normaal toch zijn, omdat die ook aangegeven wordt op mijn computer bij netwerkeigenschappen.

Dan maar de test doen met een bekabelde laptop... ook nog steeds 57 Mbps met een correcte kabel.

Drivers zijn normaal allemaal up to date.

Alle kabels komen rechtstreeks van modem (niets er tussen)

Modem herstarten/resetten was niet de oplossing, en kabel in een andere poort steken heeft ook geen effect.

 

Het is net alsof mijn thuisnetwerk gelimiteerd wordt op deze snelheid.

 

Dit kan toch niet aan een defecte coax liggen of wel? Geen last van problemen op tv.

 

Ik ben ten einde raad.

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem gelimiteerd snelheid

Ik zou je aanraden om contact op te nemen met Telenet via FB (facebook). Ik heb daar zeer snel respons op gekregen en ondertussen is een technieker langs geweest die heeft vastgesteld dat er op straat iets scheef zat. Die vriendelijke man is hier zelfs 2 dagen na een geweest om taps te vervangen want aan mijn dropkabel was er niets verkeerd. Is nog niet opgelost maar ik hoop op beterschap. Mijn indruk is dat de mannen/vrouwen op FB rapper een probleem herkennen dan via de gewone helpdesk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem gelimiteerd snelheid

Geef toch maar eens wat belangrijke info over:

- het toestel waarmee ge test

- bedraad of draadloos

- indien bedraad, rechtstreeks op modem of via tussenligende toestellen.

- welk programma gebruikt ge om te testen en welke server stelt ge in voor de test.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bentth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem gelimiteerd snelheid

in plaats van een copy paste te doen, even tekst lezen. Maar als je daar geen zin in hebt...

 

1: getest op vaste computer en laptop

2: beide bedraad

3:rechtstreeks op modem

4:Test gedaan op zowel telenet speedtest,ookla en de tester van chrome.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Modem gelimiteerd snelheid

@Bentth 

Heb ook zo'n probleem gehad. De modem kreeg ook de schuld bij de telenet klantendienst.

De opgetrommelde technieker heeft toen gevonden dat het de NIU was, niet de modem.

Terug contact nemen en laten nazien. Misschien is het ook maar ergens een verkeerde instelling.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem gelimiteerd snelheid

Ik zou om een technieker vragen. Met de overgang van 50/5 naar 100/10 (Basic Internet) deed bij mij de upload ook opeens moeilijk. Plots haalde ik geeneens 5 Mbps (terwijl dat 10 moest zijn). De technieker die hier toen is langsgeweest bevestigde dat hij dezelfde belabberde upload had op zijn toestel en dat er storing op de lijn zat. Hij heeft ineens de NIU vervangen naar een nieuwer model en wat later was het probleem met de upload opgelost.

Telenet contacteren via Twitter, Facebook of WhatsApp is wat mij betreft een aanrader. In tegenstelling tot iemand aan telefoon kunnen zij de tijd nemen om desnoods even te overleggen met een collega.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bentth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem gelimiteerd snelheid

@louishufk 

Nja, was ook even aan het twijfel of het misschien niet aan de niu zou liggen.

Twijfel omdat er geen schommelingen zijn en nooit problemen heb met signalen.

Gewoon minder...

 

Misschien toch een tech dan...

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Modem gelimiteerd snelheid

Heb je al getest met een andere netwerkkabel ? Bijvoorbeeld de utp kabel van jouw digibox/digicorder/tv-box als je die hebt. 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Modem gelimiteerd snelheid

@Bentthheb je ook al eens getest door met je laptop vlak bij je modem te gaan zitten en een korte kabel te gebruiken? Dit om problemen met je interne cat5e te kunnen uitsluiten. (Zet voor de zekerheid ook wifi af op de laptop)

Als het dan nog niet beter is, zeker bellen en vragen om iemand langs te sturen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes