41079
netweters
|
17663
gesprekken
|
19083
vragen
|
Net een nieuw modem ontvangen.
Voordien had ik op mijn oude modem een snelheid van 57Mbps. Normaal moest ik hier 100 op halen met het pakket wat ik had. Ik vond dit niet echt een probleem omdat ik wist dat mijn modem wat problemen had.
Omdat ik nu toch een nieuwe modem heb, dacht ik dat het een goed idee was om dit te verhogen naar het pakketje met 300Mbps.
Na een test krijg ik ineens toch nog steeds hetzelfde resultaat... 57Mbps.
Geen verschil dus met de nieuwe modem...
Even gaan controleren of mijn utp wel een cat 5e is. Moet normaal toch zijn, omdat die ook aangegeven wordt op mijn computer bij netwerkeigenschappen.
Dan maar de test doen met een bekabelde laptop... ook nog steeds 57 Mbps met een correcte kabel.
Drivers zijn normaal allemaal up to date.
Alle kabels komen rechtstreeks van modem (niets er tussen)
Modem herstarten/resetten was niet de oplossing, en kabel in een andere poort steken heeft ook geen effect.
Het is net alsof mijn thuisnetwerk gelimiteerd wordt op deze snelheid.
Dit kan toch niet aan een defecte coax liggen of wel? Geen last van problemen op tv.
Ik ben ten einde raad.
Ik zou je aanraden om contact op te nemen met Telenet via FB (facebook). Ik heb daar zeer snel respons op gekregen en ondertussen is een technieker langs geweest die heeft vastgesteld dat er op straat iets scheef zat. Die vriendelijke man is hier zelfs 2 dagen na een geweest om taps te vervangen want aan mijn dropkabel was er niets verkeerd. Is nog niet opgelost maar ik hoop op beterschap. Mijn indruk is dat de mannen/vrouwen op FB rapper een probleem herkennen dan via de gewone helpdesk.
Geef toch maar eens wat belangrijke info over:
- het toestel waarmee ge test
- bedraad of draadloos
- indien bedraad, rechtstreeks op modem of via tussenligende toestellen.
- welk programma gebruikt ge om te testen en welke server stelt ge in voor de test.
in plaats van een copy paste te doen, even tekst lezen. Maar als je daar geen zin in hebt...
1: getest op vaste computer en laptop
2: beide bedraad
3:rechtstreeks op modem
4:Test gedaan op zowel telenet speedtest,ookla en de tester van chrome.
Heb ook zo'n probleem gehad. De modem kreeg ook de schuld bij de telenet klantendienst.
De opgetrommelde technieker heeft toen gevonden dat het de NIU was, niet de modem.
Terug contact nemen en laten nazien. Misschien is het ook maar ergens een verkeerde instelling.
Groeten
Ik zou om een technieker vragen. Met de overgang van 50/5 naar 100/10 (Basic Internet) deed bij mij de upload ook opeens moeilijk. Plots haalde ik geeneens 5 Mbps (terwijl dat 10 moest zijn). De technieker die hier toen is langsgeweest bevestigde dat hij dezelfde belabberde upload had op zijn toestel en dat er storing op de lijn zat. Hij heeft ineens de NIU vervangen naar een nieuwer model en wat later was het probleem met de upload opgelost.
Telenet contacteren via Twitter, Facebook of WhatsApp is wat mij betreft een aanrader. In tegenstelling tot iemand aan telefoon kunnen zij de tijd nemen om desnoods even te overleggen met een collega.
Nja, was ook even aan het twijfel of het misschien niet aan de niu zou liggen.
Twijfel omdat er geen schommelingen zijn en nooit problemen heb met signalen.
Gewoon minder...
Misschien toch een tech dan...
Heb je al getest met een andere netwerkkabel ? Bijvoorbeeld de utp kabel van jouw digibox/digicorder/tv-box als je die hebt.
@Bentthheb je ook al eens getest door met je laptop vlak bij je modem te gaan zitten en een korte kabel te gebruiken? Dit om problemen met je interne cat5e te kunnen uitsluiten. (Zet voor de zekerheid ook wifi af op de laptop)
Als het dan nog niet beter is, zeker bellen en vragen om iemand langs te sturen.