Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Modem-only vervangen door all-in-one?

Maandag komen ze een all-in-one modem plaatsen die mijn modem-only een Motorola / CV6181E (DOCSIS 3.0) zou vervangen. Blijkbaar zijn er geen nieuwere modem-only versies in omloop die compatibel zijn voor een MCE (Mobile Coverage Extender?

 

Dit betekent dat ik helaas afscheid moet nemen van mijn modem-only Smiley Verdrietig

 

Mijn vraag hierbij is of ik de volledige router-functie van de all-in-one modem CH7465LG-TN kan uitzetten, zodat ik geen conflicten heb met mijn eigen router (Unify USG en AP-Pro’s)?

Of ben ik genoodzaakt naar de enige oplossing om op beide routers alle poorten te forwarden, en hoe gaat dit precies in zijn werk?

0 Likes
29 reacties
Pieter-Jan85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem-only vervangen door all-in-one?

Ik denk dat ze hier bij telenet iets veranderd hebben want zowel de MCE als de digibox hebben een IP adres in dezelfde range... Dus zou dit toch perfect met een modem-only ook moeten werken als ik zowel de digibox en de MCE achter mijn router zet?

Zijn er hier mensen van telenet zelf die meelezen?

 

telenet.JPG

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem-only vervangen door all-in-one?

@Pieter-Jan85

 

Je bedoelt natuurlijk de MCE en de digicorder VOOR de eigen router plaatsen (dus op een switch die tussen de modem-only en de eigen router staat). Anders gaat je digicorder al zeker niet interactief zijn.

 

Voor de MCE, daar heb ik het raden naar, of die net als een digicorder rechtstreeks aan de modem MOET. Als het al werkt zonder HGW ...

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pieter-Jan85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem-only vervangen door all-in-one?

@StefaanH neen, eigenlijk niet. Kijk naar de IP adressen die de MCE en digibox hebben. Dit is in dezelfde range als moest ik mij via ethernet of wifi rechtstreeks verbinden op de modem/router van telenet.


Ik dacht ook altijd dat deze een ander ip adres hebben (en dus op de switch tussen telenet en mijn router) om interactief te zijn maar dit moet dan aangepast zijn???

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem-only vervangen door all-in-one?

@Pieter-Jan85

 

Neen, klopt niet. Jij hebt dus een HGW. Dat betekent dat uw digicorder (en mss ook uw MCE, dat weet ik niet) TWEE IP adressen heeft, namelijk eentje van Telenet rechtstreeks (in de 10.x.x.x range) en eentje in uw home netwerk (in de 192.168.0.x range).

Met een modem-only MOET de digicorder op een switch VOOR de eigen router staan want hij MOET rechtstreeks aan de modem hangen en krijgt slechts één IP adres  en dat in de range 10.x.x.x

 

Het is namelijk zo dat bij een HGW Telenet als het ware door de router heen kan kijken en toestellen die aangesloten zijn identificeren als iets speciaals zoals een digicorder, en mss ook wel een MCE. Bij een modem-only met eigen router is dat dus NIET het geval, daar stopt de toegang van Telenet aan de router. Bijgevolg moet de digicorder ERVOOR aangesloten worden.

 

En als een MCE door Telenet op dezelfde manier behandeld wordt als een digicorder, dan moet die dus ook VOOR de eigen router geplaatst worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem-only vervangen door all-in-one?


@igvfer@  schreef:

Bij mijn weten werkt de MCE achter een switch achter de modem. De enige vereiste is dat die rechtstreeks op het internet zit en dus niet achter een eigen router.


Ik geloof u graag en het klinkt ook logisch. Maar waarom worden de modem-only bezitters dan toch verplicht te switchen naar een HGW wanneer ze een MCE willen aanvragen/gebruiken?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pieter-Jan85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem-only vervangen door all-in-one?

@StefaanH ok, ik dacht dat ook maar wist niet dat de digicorder (en waarschijnlijk dus de MCE ook) 2 IP adressen kreeg.

Het blijft wel heel raar dat je als gebruiker van een MCE verplicht de HGW modem dient te gebruiken...

Ik kreeg ooit als opmerking dat de MCE een IPa dres moet hebben en de modem-only dit niet kan; maar dan kan het ook niet werken bij de digiboxen e...

Alleszins bedankt voor de duidelijke uitleg!

 

Zoals ik eerder zei: zijn er hier mensen van Telenet zelf (bij voorkeur technische dienst) die meelezen en hier exacte info over kunnen geven?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem-only vervangen door all-in-one?


@Pieter-Jan85@  schreef:

Zoals ik eerder zei: zijn er hier mensen van Telenet zelf (bij voorkeur technische dienst) die meelezen en hier exacte info over kunnen geven?


Wellicht wel, maar als je een officieel antwoord wil hebben, dan contacteer je hen beter rechtstreeks. Hoewel er wel medewerkers actief zijn op het forum is het in principe bedoeld voor en door klanten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem-only vervangen door all-in-one?

@Pieter-Jan85 @StefaanH @sb @igvfer, op basis van deze thread heb ik dit even nagevraagd. Dit is het antwoord dat ik terug kreeg op de vraag waarom een MCE niet kan in combinatie met een EMTA modem.

 

"De EMTA (ook wel modem-only genoemd) is in feite een redelijk eenvoudig apparaat. Om een MCE goed te laten kunnen werken, moeten we vanuit Telenet QoS (Quality-of-Service) flows kunnen definiëren op het apparaat (die de voice traffic in het geval van een call kan prioriteren). QoS kan niet geconfigureerd worden op een EMTA, op een HGW kan dit wel."


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem-only vervangen door all-in-one?

Betekent dit dat de modem-only in de toekomst zal verdwijnen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem-only vervangen door all-in-one?

@sb, eens nagevraagd en de kans bestaat dat de EMTA modem zal verdwijnen. Maar dan zal Telenet wel alternatieven voor voorzien, daar mag je zeker van zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem-only vervangen door all-in-one?

Alternatieven zoals een andere modem-only?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem-only vervangen door all-in-one?

Ben ook benieuwd ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem-only vervangen door all-in-one?

@sb @StefaanH, helaas heb ik op dit moment zelf ook niet meer info. Uiteraard deel ik zo'n dingen graag met jullie eens ik iets concreet kan vertellen of meer informatie heb. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-only vervangen door all-in-one?


@sb@  schreef:

Alternatieven zoals een andere modem-only?


Of zoals bij sommige ADSL providers dat je de router functie kunt uitschakelen zodat deze alleen als modem werkt? Of een pass-through poort die alleen een publiek IPadres doorgeeft aan je eigen router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem-only vervangen door all-in-one?


@igvfer@  schreef:

Of zoals bij sommige ADSL providers dat je de router functie kunt uitschakelen zodat deze alleen als modem werkt? Of een pass-through poort die alleen een publiek IPadres doorgeeft aan je eigen router.


Klinkt goed! 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes