Beantwoorden
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

Mijn netwerkverdeler, NIU-65/88-GA-01A-BE05 als ik goed lees, maakt een irritant bromgeluid. Wat kan ik daaraan doen? Kan ik die laten vervangen door een ander (recenter) model en door wie laat ik die best vervangen? Door Telenet (waar moet ik terecht) of zelf ergens een betere kopen? 

 

Als je overigens in huis alleen internet en telefoon gebruikt van Telenet dus geen tv kijkt, mag je die NIU netwerkverdeler van Telenet uitschakelen/bypassen? Of werkt die NIU netwerkverdeler ook als versterker voor internet (en telefoon) of is dat alleen van toepassing bij TV?


Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@omega u kan uw NIU altijd vervangen dat is geen enkel probleem. U kan er voor kiezen deze zelf te vervangen moest u dat kunnen maar u kan er ook voor kiezen dat Telenet deze komt vervangen. Weet dat de afspraak hier voor betalend is omdat het niet echt onder Telenet matriaal valt. De NIU heeft u wel nodig voor uw inkomend signaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@patrick37 Dank voor de reply. Als je alleen internet en telefoon gebruikt, dus geen TV kijkt, mag je die NIU netwerkverdeler niet bypassen en de kabel rechtstreek in je modem steken of zal dit niet werken en versterkt die NIU ook je internet en telefoonsignaal? Hoe zit dat precies? Nogmaals dank.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@omega  buiten uw modem om is uw NIU uw signaal wat u nodig heeft om uw diensten te kunnen gebruiken. Dus om deze weg te laten is niet aangeraden. Met bypassen bedoeld u waarschijnlijk ergens een omleiding maken naar een ander apparaat maar dat raad ik u af te doen. U gebruikt geen tv maar wel internet en telefoon dus daar gaat u dan vele storingen op ervaren. Mijn advies vervang deze rechtstreeks en niet werken met omleidingen en dergelijke want dan gaat u de problemen binnen halen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@patrick37 Opnieuw dank voor de reply. Ik bedoelde met "bypassen" eerder als men alleen internet/telefoon gebruikt, of men dan de kabel gewoon rechtstreeks in de modem mag steken i.p.v. van in de netwerkverdeler of gaat dit niet of zal dit problemen geven?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@omega  dat zal niet gaan werken helaas. Uw versterker is nodig voor inkomend signaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

Voor zo ver ik weet valt de NIU onder de verantwoordelijkheid van Telenet. Als er iets aan scheelt, dan moeten ze die gratis vervangen.

 

Je kan de NIU ook zelf vervangen, maar als er later iets aan scheelt en Telenet moet langskomen, dan zal je wél moeten betalen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@patrick37 Heb je voor internet/telefoon de versterker van de NIU nodig? Dacht dat dit alleen voor TV noodzakelijk was daarom dat ik niet begrijp waarom je de kabel niet rechtstreeks in de modem mag steken? Kan je dat beetje uitleggen? Nogmaals dank.

0 Likes
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@sb Vroeg mij dus alleen af of je voor alleen internet/telefoon die NIU uberhaupt nodig hebt en dus kabel niet rechtstreeks in je modem mag steken?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

Voor een kabelaansluiting (dus enkel tv) is er geen niu nodig.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@omega de versterker zorgt er voor dat uw signalen stabiel blijven maar ook dat er andersom geen slechte signalen terug het netwerk op kunnen. Dat is wat ik u kan zeggen meer technisch durf ik er niet veel op te zeggen aangezien mijn kennis niet zo ver gaat. Eventuele andere netweters die kunnen aanvullen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@janne_man Is het niet omgekeerd?? Dus dat je voor internet en telefoon geen netwerkverdeler nodig hebt. Wordt als maar verwarrender. Enfin, ga er voorlopig vanuit dat je voor internet zo'n NIU nodig hebt om het signaal te versterken?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

NIU netwerkverdeler maakt irritant bromgeluid!

@omega 

De vraag hier is, volgens mij, niet of hij nodig is, maar wenselijk.

Bij mij heeft hij ook problemen gegeven, weliswaar jaren geleden, maar is gratis vervangen door Telenet. Waarom een oplossing zoeken die op termijn nieuwe problemen kan geven.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.