24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Nog ergens problemen met de switch naar een nieuwe 360 modem? Vrijdag 24/5/24 11u omwisseling in Telenet-center gedaan, heden (25/5/24 11u)nog steeds geen internet/tv/telefonie. Back office werkt niet in't weekend... dus al zeker niks tot maandagvoormiddag. Wat een service is me dat! En maar reclame maken met hun 'snelheid'.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Switch oude modem naar wifi 360
Terug gaan naar het Telenet center. Daar moeten ze alles juist ingeven en normaal gezien als je thuis komt moet alles na het aansluiten werken. Waarschijnlijk een fout gebeurd in het Telenet center.
Dat wil dus zeggen dat je provisionering niet correct gedaan is op is blijft hangen in het systeem. In dat geval dien je te wachten op de back office tot ze je case behandelen. Nu gaan dit soort dingen wel snel , enkel jammer dat het nu weekend is want dan werken ze idd niet. Maar als ze maandag je case behandelen gaat dit in orde zijn.
@danchrista je kan terug gaan maar lost het probleem niet op. Technisch gezien start men achterliggend een order op en dat kan het Telenet center er niet meer uithalen.
@BV-S probeer eens de modem zelf te activeren : https://selfstarter.telenet.be/selfstarter/customer-identity
De modem zou in principe al geactiveerd moeten worden vanuit het Telenet center maar ik zie het de laatstes tijd wel misgaan.
Ik heb onlangs ook een modemwissel gedaan bij een verhuis (ik moest de "oude" CV8560E terugsturen en een "nieuwe" CV8560E halen).
Bij thuiskomst geen internet, maar de selfstarter heeft er mij door geholpen met 2 kliks:
Beetje later modem paar keer uit- en aangegaan, en wonder-boven-wonder: internet (en telefonie)...
PS - Zelfs het MAC adres voor de bridge instelling naar de eigen router werd overgenomen 😀
Zet tijdelijk de oude modem terug dan heb je internet
Spijtig dat je vrijdag de wissel gedaan hebt dan zal het even duren
Gelukkig is het nu veel kalmer en wordt het al vlugger opgelost vroeger was het soms 2 weken maar dat is nu niet meer
Dat die zelf starter zou werken nu geen idee in de week wel maar in weekend werken veel mensen niet