Beantwoorden
Anjalisette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

Beste

ik wens een stofzuigrobot te koppelen maar koppelen kan niet gebeuren. Verbinding maken met WiFi robot geeft aan: geen verbinding mogelijk.
robot firma heeft mijn netwerk getest en vastgesteld dat UDP poort123 geblokkeerd is. Kan u me helpen hoe ik deze even open zet om de koppeling te laten gebeuren?

alvast bedankt .

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Anjalisette dat kan in mijn telenet onder de modem instellingen en dan netwerk kiezen en daar zal je dan zien om geavanceerd te kiezen om dan de poorten te kunnen openzetten onder de juiste vakjes, kan van hier uit niet direct zeggen welke je moet nemen door geen toegang op mijn telenet 😞 

er zal hier wel iemand meer kunnen helpen, maar heb je al op een begin pad gestuurd waar je moet zijn 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mette_S
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Anjalisette hier vind je wat meer uitleg. https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings

Maar het zou me

persoonlijk verbazen dat je een poort moeten openzetten om een toestel op de wifi te kunnen verbinden, dat klopt gewoon niet!! Mogelijks om vanaf afstand op uw toestel in te kunnen loggen, maar dat gaat ook niet gaan als deze niet verbonden is op de wifi. Bovendien zouden ze toch geen settings kunnen nakijken in de router omdat alles via mijn telenet loopt.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

Over welk merk en model/type gaat het juist? Lijkt me handig om jouw probleem op te lossen. Ondersteunt het toestel WPS? Indien zo, probeer het dan eens op die manier. Wat je ook kan proberen is je draadloos netwerk opsplitsen in 2.4 GHz en 5 GHz. Mogelijk ondersteunt de robot geen 5 GHz en geeft een eengemaakt netwerk problemen. Dat zou zeker niet de eerste keer zijn.

 

Het zou mij ook verbazen moest dit iets te maken hebben met portforwarding. Als het toestel aangesloten is via jouw netwerk, dan zou je normaal gezien verbinding kunnen maken via een ander toestel dat zich binnen jouw thuisnetwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Anjalisette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

Bedankt voor jullie reacties.

Het betreft een Neato robot model D4.

Sedert de aankoop bij Van den Borre hebben we niet anders dan problemen gekend.

Eerst straalde het toestel een wifi signaal uit, zodat een koppeling in het geheel niet mogelijk was.

Nu hebben ze het toestel gecontroleerd en aanpassingen gedaan.

Nu zitten we in de fase van het neato signaal tussen andere wifi signalen te zien.

Maar wanneer we willen koppelen, krijgen we de melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden.

 

Terug contact opgenomen met de fabrikant, na een signaaltest en analyse, blijkt dat de UDP poort 123 geblokkeerd is.

We dienen contact op de nemen met onze internet provider om deze te laten opzetten.

Maar gisteren met Telenet contact opgenomen, op de technische dienst doen ze dit niet.

Veel te veel risico op onveiligheid.

Vandaar mijn vraag via het forum.

 

We vinden het ook niet normaal dat het zo moeilijk is om een stofzuigrobot te installeren.

Als dit bij iedereen zo omslachtig is, veronderstel ik dat ze er niet veel van verkopen.

Ik ben een leek,  aan jullie de experten, is het normaal dat deze poort geblokkeerd is?

Brengt het openen van de poort een risico mee? Eventueel enkel tijdelijk om de koppeling te laten gebeuren?

Mvg AnjaLisette

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Anjalisette  het open zetten van een poort ( port forawarding ook wel genoemd ) brengt altijd een risico met zich mee. Dat is net zoiets als de achterdeur thuis open zetten en je gaat met verlof. 

Ja het is heel normaal dat deze poort gesloten is en Telenet zet ze niet open en de klantendienst komt er ook niet tussen bij problemen. Je krijgt deze optie's om het te mogen doen maar als het mis loopt is het de klant zijn verantwoording. Ik begin er ook niet mee en ik hou mij daar ook niet mee bezig want er kunnen veel dingen mis lopen. 

Dat je het even nodig hebt om verbinding te maken met die stofzuiger denk ik niet ik denk dat die poort open moet blijven. Anders zal die stofzuiger niet reageren op bepaalde dingen en daarom is die poort nodig. Makkelijkste was er eentje te kopen die je gewoon zo op de wifi had kunnen koppelen met een app en die doet ook wat je vraagt. Je geen port forwarding nodig en moet je niks instellen.   Heb net ook eens de handleiding gelzen , het geen wat ik heb gevonden , maar ik zie ook niks terug van een poort open zetting. Je zou hem gewoon moeten verbinden met wifi en je bent vertrokken met de app. 

Kan je eens kijken of je wifi netwerk niet 1 netwerk is ? Je kan dan beter je netwerk eens opsplitsen in twee netwerken dus eentje 2.4 GHZ en de andere 5.0 GHZ. Het kan namelijk het probleem zijn dat die stofzuiger geen verbinding maakt met de 5.0 GHZ en dat is met meerdere toestellen. Moest je het op die manier doen dan nog eens een verbinding maken en zien of het lukt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Anjalisette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

Hey Patrick,

 

Ja, de handleiding ziet er heel simpel uit.

En zo zou het ook moeten zijn.

De robot is bestemd voor mijn ouders, we hebben om de starten de robot eerst eens geïnstalleerd en getest bij mijn zus.

dit verliep perfect.

Onmiddellijk gekoppeld en rondgereden.

aansluitend wilden we de robot bij mijn ouders installeren, dat was een ander paar mouwen.

zie reeds zopas toegelicht.

geheel de wifi was geblokkeerd ed.

Robot is naar fabrikant gestuurd, en nu terug zichtbaar in wifi toestellen.

 

Ik weet niet wat we nog moeten doen, en waarom dit in mijn ouders hun woning zo slecht lukt.

Het wifi signaal is niet zo goed vandaar dat we een wifi versterker van Telenet er tussen gestoken hebben. Een technicus van Telenet heeft ook reeds het netwerk opgesplitst naar 2.4 appart.

maar ook vanuit dit netwerk lukt het niet.

ik hoopte dat de melding na de Routethishelps test, van de geblokkeerde poorten, dat alles zou opgelost zijn.

Was me niet bewust dat portforwarding zo gecompliceerd en gevaarlijk was.

Enkele weken terug is er een technicus van Telenet langs gekomen, blijkbaar was de modem ook kapot.

Hij heeft deze vervangen en was op 10 minuten weg. Helaas was mijn mama toen alleen thuis zodat er geen verdere check-up heeft plaats gevonden.

Jammer dat deze kostenloze service niet meer bestaat bij Telenet.

ik ben ook reeds lang klant van telenet, en kreeg een paar jaar terug een technieker op de vloer die de status gecontrolleerd heeft.

We hebben toen extra power/versterkingsbakken in meerdere ruimtes laten bijplaatsen.

 

Terug naar de robot, misschien moet ik toch nog eens proberen de robot in mijn woning te koppelen als extra test. ik veronderstel dat dit geen verwarring aan de robot zal te weeg brengen? Maar hoe we die robot ooit bij mijn ouders actief krijgen... ik weet het niet meer. We zijn bereid een betalende Telenet dienst te laten langs komen, dit zou toch moeten opgelost kunnen worden.

Van den borre neemt ook geen enkele actie, zij hebben geen installatiedienst voor zo een type toestellen.....

bedankt!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Anjalisette heb eens opzoeking gedaan op dit model, kreeg direct dit te zien in kleine letters,

 

als je de robot via de app wilt bedienen, moet je gebruikmaken van een 2,4 GHz Wifi-verbinding.

 

denk dat het 5 GHz netwerk in de weg zit.

zijn beide netwerken met een andere gebruikersnaam en paswoord, dat kan ook helpen voor geen problemen te hebben.

ga eens verder opzoeken of het model geen bepaalde beveiliging aankan voor in te loggen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Anjalisette  het nadeel is dat zo wel de verkoper als Telenet er geen ondersteunende personen in zijn het is iets wat een klant wil en dan moet de klant het zien of het werkt. Je internet en je tv werken dus Telenet kan er niks aan doen , de service bij Van den borre is niks , heb daar ook slechte ervaringen hoor. 

Je kan bij wijze van test het nog eens testen bij eigen thuis en zien of die werkt. Moest het daar werken ja dan kan je altijd eens terug naar je ouders gaan en daar die stofzuiger eens geheel resetten , zodat deze zijn netwerken vergeet. En dan gewoon helemaal opnieuw beginnen. Wil best nog eens rond zoeken of ik iets kan vinden als je hier terug komt met de melding dat het niet is gelukt. Ergens zal er toch een oorzaak zijn maar welke geen idee. Het kan door een slechte wifi verbinding zijn maar het zou ook aan de powerlines kunnen liggen maar voor nu kan ik er geen 100 % ja op zeggen natuurlijk want het is niet zeker. En ik denk ook niet dat het iets is waar iedereen problemen mee heeft omdat niet iedereen zo een stofzuiger heeft het is niet zoals een modem die iedereen wel heeft staan en ook gebruikt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@patrick37 heb ook eens de PDF bekeken van het toestel, ze spreken van je modem dicht bij te hebben zodat het toestel altijd een perfect wifi ontvangst heeft, 

als dat zwak is bij iemand thuis kan dit het probleem zijn.

ze kunnen ook eens testen of het wifi 2,4 kanaal van de modem komt of van de andere dingen in huis die zijn geplaatst voor zeker te zijn dat het allemaal goed ingesteld staat.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@Master-Magic  bedankt voor je ondersteuning hiervoor. Ik heb dus geen PDF gevonden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neato robot model D4 geblokkeerde UDP-poort123

@patrick37 

 

         Handleiding (3,86 MB)     


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.