|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Heb dus een powerline set in gebruik, werkte goed tot ik mijn rolluiken automatiseerde met een Shelly2PM gen3. wanneer ik de wifi inschakel van de powerline dan is de Shelly die zich dichter bij de wifi van de powerline bevind niet meer verbonden. even Gemini gevraagd en deze geeft aan dat hij beide wifi bronnen ziet staan die dezelfde naam heeft en daardoor in de war geraakt. Eigenlijk zou ik de Powerline een andere naam moeten geven, maar ik vind dit in MyTelenet niet terug. Volgens Gemini is dit beveiligd door Telenet, klopt dit en zou ik op een andere manier moeten gaan wijzigen.
Hoi hoi!
Kan iemand @freddyh even verderhelpen met deze vraag? Alvast bedankt!
Je kan hiervoor ook steeds contact opnemen met ons via 015666666 of chat: https://www2.telenet.be/residential/nl/contact?s_kwcid=AL!14365!3!564210566123!e!!g!!contacteer%20te.... Dan kijken we even met je mee!
Als dat een PG-9072 is, ga me je webbrowser naar 192.168.0.52 en probeer in te loggen. Allicht lukt het niet van de eerste keer, probeer enkele keren. Als login geeft je admin (enkel kleine letters en als wachtwoord password.
Wat je beter kunt doen als het mogelijk is. Kan je via Bluetooth communiceren met je Shelly2PM gen3 en kan je zo een refresh van het ipV' adres bekomen? Zoniet kan je de Shelly2PM gen3 gedurende een minuut zonder stroom zetten (maar de powerline maat aan blijven), er is een redelijke kans dat die dan aansluit op de powerline.
Het gaat inderdaad over deze powerline, In de app van Shelly, zie ik wifi1 en wifi2 staan, wifi1 is verbonden met mijn netwerk, wifi2 is disconnected. AI zegt mij dat de Schelly 2 netwerken ziet met dezelfde naam, vandaar dat ik eigenlijk zelf de powerline een ander SSID zou willen geven aan de powerline zodat ik zelf kan kiezen. Blijkbaar kan je dit dus niet meer bij Telenet.
Heb in modeminstellingen onder Netwerkveiligheid de optie Één wifi-netwerk al uitgezet?
Zie je in MyTelenet (de website) instellingen voor de powerline?
Zie in MyTelenet mijn powerline niet staan. Hier printsreen van mijn wifinetwerk.
@freddyh schreef:wanneer ik de wifi inschakel van de powerline dan is de Shelly die zich dichter bij de wifi van de powerline bevind niet meer verbonden.
Hoe schakel je de wifi van je powerline juist in, als je niet aan de instellingen kan via MyTelenet?
@WG94 schreef:Hoe schakel je de wifi van je powerline juist in, als je niet aan de instellingen kan via MyTelenet?
Waarschijnlijk door de Powerline in het stopcontact te steken 😁
schreef:Zie in MyTelenet mijn powerline niet staan. Hier printsreen van mijn wifinetwerk.
Ik heb zo het vaag vermoeden dat jouw Powerline niet verbonden is met de modem.
Ben je zeker dat de 2 Powerlines (PG-9072 met WiFi en PG-9073) elkaar zien? Het "Powerline" ledje moet op beide constant groen oplichten. Zoniet moet je de 2 Powerlines terug "pairen"
Als de Powerlines niet met elkaar verbonden zijn, dan gaat de Shelly ook geen internet krijgen als deze zich met de Powerline PG-9072 verbindt.
Als de Powerlines goed met elkaar verbonden zijn, dan moet je ze terugvinden op "Mijn Telenet".
Powerline werkt zeker want via de lan is een Dahua recorder aangesloten, momenteel heb ik de wifi uitgezet op de ontvanger want dan werken mijn Shelly niet die dichterbij de ontvanger staan dan de modem, daar ik de Shelly´s met de wifi verbonden heb dichtbij de modem, volgens Gemini detecteert de Shelly 2 verschillende wifi´s en geraakt daardoor in de war, bij Telenet zie ik de wifi als 1 vandaar dat ik de powerline een andere SSID wil geven, en ja als ik de aangesloten toestellen opvraag daar zie ik de powerline staan.
@freddyh schreef:momenteel heb ik de wifi uitgezet op de ontvanger
Ik herhaal de vraag. Hoe doe je dat als je niet aan de instellingen kan?
@freddyh schreef:en ja als ik de aangesloten toestellen opvraag daar zie ik de powerline staan.
Ben je dan al eens naar het IP-adres van dat toestel gesurft zoals @janne_man voorstelde?
@WG94 schreef:
@freddyh schreef:momenteel heb ik de wifi uitgezet op de ontvanger
Ik herhaal de vraag. Hoe doe je dat als je niet aan de instellingen kan?
Op de (rechter) zijkant van de PG-7072 zit naast het "WPS" knopje en een WiFi "ON/OFF" knopje.
Hiermee kan je de WiFi van de Powerline uitzetten, en deze als een gewone Powerline gebruiken 😊
De powerline is niet te bereiken via het ingeven van het ip adres in de webbrowser, Shermt telenet dit allemaal af? Hieronder hetgeen ik kan opvragen van de ontvanger in mijn verbonden toestellen.
@freddyh schreef:De powerline is niet te bereiken via het ingeven van het ip adres in de webbrowser, Shermt telenet dit allemaal af? Hieronder hetgeen ik kan opvragen van de ontvanger in mijn verbonden toestellen.
En welk ip adres kan je daar zien? 192.168.0.52 of iets anders?
Een ander ip adres 192.168.1.??? zowel zender als ontvanger maar verschillend. De vraag stellen aan Telenet, die reageren nooit op een chat.