Beantwoorden
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

Hallo,

 

Ik ben al maanden op zoek naar een oplossing voor mijn netwerkproblemen met mijn playstation 4. Na een hele dag bellen met de helpdesk van telenet en geen oplossing gevonden te hebben is dit toch wel mijn last resort. Het probleem is als volgt. Wanneer ik online ga met mijn playstation en in een party chat ga en/of online multiplayer speel, verliest mijn playstation de verbinding met de server. Dit gebeurt op een zeer onregelmatige basis (soms kan ik 2 dagen spelen zonder problemen, soms overkomt het me 6 maal per dag). De onregelmatige basis maakt het zeer lastig het probleem op te sporen en op te lossen. De beide foto’s zouden het probleem moeten tonen. De ene seconde mislukt de NAT type en/of een zeer lage downloadsnelheid onder de 20 mb/s en 2 seconden later als ik de verbindingstest opnieuw doe werkt alles terug met een voldoende hoge downloadsnelheid. De NAT type is ook standaard type 2 en de verbinding is met kabel. 

5A75F0B7-3689-419A-A300-15848599409F.jpeg

698B80A7-260C-40E8-AB13-248BE7CFA1DF.jpeg

Als ik dit probleem aan playstation meld dan stellen zij voor om port forwarding te doen. Telenet wil mij hier helaas niet mee helpen en gaven aan dat dit op eigen risico is. Ik ben zeker bereid dit te doen al weet ik hier wel niet de mogelijke consequenties van. Ook vind ik het vreemd dat ik dit bij mij thuis zou moeten doen wanneer zowel mezelf als men broer dat beide niet nodig hadden op ons kot in Gent. 

Indien dus aangeraden zou ik port forwarding zeker willen doen als dit tot een oplossing zou leiden. Indien een andere oplossing optimaler zou zijn, nog beter. 


Indien nog bijkomende info nodig is dan zal ik die zeker geven. 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Niels

 

 

 

 

 

0 Likes
21 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 

Het is heel goed mogelijk dat het probleem niet bij u ligt maar bij de servers waar je op connecteert.

Je leest dikwijls genoeg over dit probleem. Het is random en er is niks aan te doen.

Het zou te maken hebben met onregelmatige en te zware belasting van die PS servers.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

Dag Stefaan,

 

Eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoord.

 

Ik had deze verklaring hier ook al enkele keren gelezen. Maar is het dan echt zo dat ik net de uitverkorene ben die uit de party wordt gezet en die problemen ervaar terwijl dit bij al mijn vrienden waar ik mee speel niet zo is? 

 

Ook was ik van plan me die nieuwe ps5 aan te schaffen. Als het inderdaad zo is dat ik dat dan weer zou ervaren zou dat wel zeer jammer zijn van men geld. 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3  je bent echt niet de enige want ik ervaar ook problemen om mij te verbinden op het PS netwerk. Steek er ook de moeite niet meer in om het nog te proberen. Ben dus niet ingelogd en dat is dan maar zo krijg ook foutmelding tijdens het inloggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 

 

Tja, met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen. Maar als je voor de rest geen enkel probleem ervaart zou het toch in die richting wijzen.

 

Ik heb zelf geen PS4 en ga voort op hetgeen ik hier al regelmatig gelezen heb. Je kan altijd eens met uw PS 4 op locatie gaan bij kennissen of vrienden die geen probleem ervaren en daar eens inpluggen. Om te vergelijken.

 

Veel succes.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

@patrick37  bij mij is het niet het inloggen die tot problemen leidt. Ik kan me namelijk altijd verbinden met het ps network en ik word ook nooit afgemeld. Het probleem doet zich echter voor als ik een partychat met vrienden join en/of een online multiplayer game speel (in mijn geval Call of duty). Dan ervaar ik een tijdelijke verbindings verlies (ik hoor de rest van de party niet meer en zij mij ook niet), meestal maar enkele seconden en dan daarna werkt het terug. De partychat moet ik niet terug joinen want zit er nog steeds in en werkt dan ook meteen terug. De game waarin ik gejoind was daar ben ik wel uitgezet aangezien ik de verbinding met de host verloren ben.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3  bij Sony zijn blijkbaar veel problemen ook met de servers. Het is ook te zien op welke server je zit en verbinding maakt. Nu moet je je wel bedenken dat er Corona tijden zijn en eigenlijk zijn die problemen er bij begonnen. Mensen zitten meer thuis en de servers zijn overbelast met gamende mensen. Waarom die andere geen of weinig problemen hebben dat kan er mee te maken hebben met welke server ze verbonden zijn en nee je kan dat zelf niet kiezen. Denk dat het afwachten is tot het voorbij gaat meer kan je denk ik ook niet doen op dit moment. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

@StefaanH  dit heb ik al eens gedaan. Ik heb mijn playstation een week meegegeven met mijn broer naar Gent. Hij werkt daar ook met Telenet en ervaarde daar geen problemen.

 

Het enige probleem is natuurlijk dat hetgeen zich hier (thuis) voordoet zich ook niet altijd voordoet. Er zijn ook dagen waarop ik perfect kan spelen. Zou dus ook toevallig net daar kunnen werken in die week. Zoals ik zei, maakt de onregelmatigheid van het probleem het zeer lastig zoeken.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 

 

Wat je nu vertelt wijst volgens mij nog duidelijker naar de servers van Sony. Je ervaart hetzelfde probleem als vele anderen. En je kan er niks aan doen omdat je niet zelf kan kiezen op welke server je connecteert.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

@patrick37  Ik zal maandag nog eens bellen met Sony en vragen of zij mij hier nog meer uitleg over kunnen verschaffen (over de serverproblemen) en ook eens zien als dat probleem zich dan zou voordoen met een andere playstation op mijn internet. 

 

Ik zal het resultaat van dat gesprek, indien nuttig, dan hier nog onder plaatsen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3  ja dat kan je altijd eens doen natuurlijk geen probleem. En laat maar iets weten 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 de vraag is natuurlijk of Sony dat ga beamen die problemen met hun servers, dan spreken ze hen eigen zaak tegen.

ik moet zeggen, ik merk het hier ook soms als ik online speel met bv GTA dat het beeld blijft hangen en m'n auto op de baan rijd en ik soms door een auto rijd omdat de verbinding met de servers soms eens een seconde of langer verbroken wordt, maar blijf wel in het spel dan.

echt lastig soms maar je kan er niks aan doen.

heb soms ook dat ik gewoon niet binnen geraak in de online van het spel.

je moet soms veel geluk hebben met de server dat je connecteerd.

Sony verdient al dat geld, ze zouden er iets mogen aan doen maar ja, ze steken soms liever de centjes in de zakken 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerkverbindingsfout playstation

Ik speel zonder problemen CoD-MW4 op de PS4, al of niet met party chat. Ik heb portforwarding ingesteld en heb dus NAT Type 1, althans voor CoD. Geef je PS4 een vast IP (192.168.0.11 in mijn geval) en stel deze poorten eens in.

 

Mijn Telenet > Je thuisnetwerk > Modem details > Geavanceerde instellingen > Ipv4 Firewall & Port forwarding

 

ps4.png

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

@sb , ik heb dit geprobeerd maar heeft helaas niet geholpen. Mijn NAT type op COD zelf is wel veranderd van moderate naar open maar heeft het probleem niet verholpen. De verbinding van de playstation zelf is wel NAT type 2 gebleven.Schermafbeelding 2020-12-13 om 17.14.04.png

 

Op de Sony site vind je wel de volgende lijn (zie foto) maar ik veronderstel dat dit de poorten zijn die ook in jouw foto worden geopend. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 Poorten openen is geen oplossing, je moet gewoon geluk hebben op de goeie server te connecteren, meer niet.

Sony weet dat maar al te goed maar doet er weinig aan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes