Beantwoorden
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

Hallo,

 

Ik ben al maanden op zoek naar een oplossing voor mijn netwerkproblemen met mijn playstation 4. Na een hele dag bellen met de helpdesk van telenet en geen oplossing gevonden te hebben is dit toch wel mijn last resort. Het probleem is als volgt. Wanneer ik online ga met mijn playstation en in een party chat ga en/of online multiplayer speel, verliest mijn playstation de verbinding met de server. Dit gebeurt op een zeer onregelmatige basis (soms kan ik 2 dagen spelen zonder problemen, soms overkomt het me 6 maal per dag). De onregelmatige basis maakt het zeer lastig het probleem op te sporen en op te lossen. De beide foto’s zouden het probleem moeten tonen. De ene seconde mislukt de NAT type en/of een zeer lage downloadsnelheid onder de 20 mb/s en 2 seconden later als ik de verbindingstest opnieuw doe werkt alles terug met een voldoende hoge downloadsnelheid. De NAT type is ook standaard type 2 en de verbinding is met kabel. 

5A75F0B7-3689-419A-A300-15848599409F.jpeg

698B80A7-260C-40E8-AB13-248BE7CFA1DF.jpeg

Als ik dit probleem aan playstation meld dan stellen zij voor om port forwarding te doen. Telenet wil mij hier helaas niet mee helpen en gaven aan dat dit op eigen risico is. Ik ben zeker bereid dit te doen al weet ik hier wel niet de mogelijke consequenties van. Ook vind ik het vreemd dat ik dit bij mij thuis zou moeten doen wanneer zowel mezelf als men broer dat beide niet nodig hadden op ons kot in Gent. 

Indien dus aangeraden zou ik port forwarding zeker willen doen als dit tot een oplossing zou leiden. Indien een andere oplossing optimaler zou zijn, nog beter. 


Indien nog bijkomende info nodig is dan zal ik die zeker geven. 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Niels

 

 

 

 

 

0 Likes
21 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerkverbindingsfout playstation

Misschien eens proberen om een ander IP te verkrijgen? Modem 24u. uitschakelen (tenzij het om een modem-only gaat, dan is het wellicht makkelijker).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jerry3
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Netwerkverbindingsfout playstation

Na 2 weken spelen en geen problemen meer ondervonden te hebben kan ik zeggen dat het probleem opgelost lijkt. Ik ben om een nieuwe modem geweest bij telenet en sindsdien werkt alles terug normaal. Ondanks dat het ging om een vrij nieuwe modem (4 maanden oud) en telenet die me meermaals liet weten dat alles oké was met de modem en dat het dus niet daaraan lag, lag het blijkbaar wel daaraan. Hoe dan ook, ik kan terug spelen en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerkverbindingsfout playstation

@Jerry3 

 

Het zal wellicht niet aan de modem zelf hebben liggen, maar door een nieuwe modem te installeren heb je nu een nieuw IP en die gaat nu wellicht via andere servers.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JessieeHERO
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Netwerkverbindingsfout playstation

Is er ook een andere optie behalve modem 24u uit te zetten? 😅‌ ik en m'n vriend hebben dit probleem ineens ook op onze ps4's.. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation

@JessieeHERO  

Nee en de vraag is ook of je na 24 uur wel een ander IP adres hebt. 

Dus om je kort en krachtig te antwoorden nee er is geen andere manier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JessieeHERO
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Netwerkverbindingsfout playstation

Dan is het eigenlijk ook vrij nutteloos om onszelf 24u zonder tv of internet te zetten 😅

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkverbindingsfout playstation


@JessieeHERO  schreef:

Dan is het eigenlijk ook vrij nutteloos om onszelf 24u zonder tv of internet te zetten 😅


Daar heb je overschot van gelijk in...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes