Beantwoorden
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Gisteren heb ik m'n Wigo (CV7160E EMTA aan 300/20mbps) naar een One Up (CH8568QE HGW aan 1000/40mbps) geüpgraded. Installatie zelf ging als een fluitje van een cent, en alles blijkt te werken.

 

Download snelheid

Alleen blijf ik met deze nieuwe modem de oude download snelheden halen.  Getest via m'n eigen router (Apple Airport Extreme) bekabeld én rechtstreeks bekabeld op de nieuwe CH8568QE modem, maar kom voor de download snelheid niet verder dan 500mbps ipv de geadverteerde 1000mbps.  De upload snelheid lijkt me wel al geüpgraded te zijn naar 40mbps terwijl deze vroeger 20mbps was. Het lijkt mij alsof er nog een cap op de downloadsnelheid zit.

 

Lost zich ditzelf op na een paar dagen, of is hier een manuele interventie van de helpdesk voor nodig? 

 

Nieuwe CH8568QE DMZ

Als ik m'n eigen Apple Airport Extreme instel als DMZ op de CH8568QE dan blijkt inkomende L2TP/IPSec VPN verbindingen te werken. Aangezien dit de enige inkomende connectie is die ik gebruik denk ik dat bovenstaande setup met een HGW toch voldoende is, en dat ik hiervoor niet moet upgraden naar een EMTA (zoals ik met m'n Wigo had) 

 

Nieuwe CH8568QE Geluid + LEDring

Alleen maakt die nieuwe HGW veel meer geluid dan de oude modem.  Als ik verder opzoek zie ik een CV8560E e-router model die in mijn setup perfect zou werken. Mijn vorige setup met de CV7160E EMTA werkte trouwens ook zo.

 

Hoe pak ik dit het beste aan als ik naar een CV8560E E-router wil overschakelen?  Kan dit alleen in een Telenet center, of kan ik hiervoor ook naar de helpdesk bellen? 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Nieuw One Up (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

 

0 Likes
65 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Selder  

Je modem is gelimiteerd tot die snelheden blijkbaar dus je dient sowieso een andere modem te hebben als je de snelheden wil halen. je kan je oude modem mee pakken naar een telenet center bij je in de buurt en een andere vragen. Zou wel eerst bellen of er eentje voorradig is zodat je niet voor niks gaat. Je kan ook bellen naar de klantendienst maar dan brengen ze deze per post en dien je thuis te zijn voor aflevering. Dus je hebt een keuze die je jou het beste past. Maar zoals gezegd je oude modem zal deze snelheden niet ondersteunen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Normaal moet je niets doen,van zodra je de modem verwisseld naar de Compal CH8568LG HGW 3.1 die je nu hebt volgens jou post,neem hij alles integraal over.

Na 15 minuten je de  modem hebt verwisseld moet ie minstens 900Mbps halen.

Geloof me als je wilt,hier is de Compal CH8568LG HGW 3.1 MUIS STIL

0 Likes
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Huh?  Ik stel voor dat je mijn post nog eens leest, want jouw antwoord is niet van toepassing.

Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Hm.

 

Op mijn nieuwe HGW staat onderaan op het stickertje CH8568QE en niet CH8568LG. Maar als ik opzoek wat dat LG model zou moeten zijn, dan is dat hetzelfde als de QE. Ik vermoed hetzelfde model met dezelfde functionaliteit maar een nieuwere revisie of iets dergelijks. 

 

Mijn CH8568QE is zeker niet fluisterstil.  Tijdens de initialisatie-fase heb ik de fan erin eens aan een hoge snelheid horen draaien en dat was zeker niet fluisterstil.  Bij normaal gebruik en als de TV niet aanstaat horen we wel degelijk een gezoem. 


De vorige CV7160E EMTA was pas fluisterstil, dit model had geen fan, en kan bijgevolg ook geen geluid maken 😀 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Het kan zijn dat je modem niet goed geprovisioneerd is door Telenet, en daarom nog de oude snelheids beperking krijgt.

Zoals je je netwerk beschrijft met eigen router, en alle gebruikers achter deze router lijkt me de CV8560E een betere keuze. Om die te krijgen zul je terug naar een Telenet Center moeten gaan. Deze zijn ook stil.

Leg gewoon uit dat je de verkeerde hebt ontvangen, dan zal je wel kunnen omwisselen, zonder kosten.

Het is van groot belang dat de nieuwe CV8560E goed ingegeven wordt in het systeem van Telenet, anders zal je geen bridge hebben.

Bedank wel; de CV8560E heeft geen wifi, maar dat lijkt me in jouw geval geen probleem.

 

EMTA modems (modem-only) worden niet meer vedeeld.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Yep, zo denk ik er ook over.  Zal maandagmiddag dan maar eens langsgaan in het dichtstbijzijnde Telenet Center.  Hopelijk doen ze daar niet moeilijk om een HGW naar een E-Router te wisselen.  De EMTA is er inderdaad niet meer, dit noemen ze nu een "E-router".

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@robatoras Ik ben even gaan kijken naar het type van de modem die ik gisteren heb meegekregen en het is de  CH8568QE . 

Ik hoor dus ook een gezoem van de fans als de tv stil staat, dit is wel hinderlijk aangezien de modem achter de tv staat opgesteld. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide Ik heb de nieuwste Compal CH8568LG HGW 3.1 geruisloos.

Jou modem staat  niet meer in de lijst,is er al langer.

Hoe komt dat ze die nog uitgeven?

Ruil hem dan om naar een Compal CV8560E HGW 3.1 .

https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do

 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@robatoras Geen idee, deze heb ik gisteren meegekregen in het Telenet center. 

Nu heb ik toch gezien dat het model ( sticker) op de doos toch niet overeenkomt met de sticker op de modem onderaan. 

Dus het is wel degelijk de LG die ik heb meegekregen. Deze sticker kleeft onderaan op de modem. 

IMG_0152.jpg

 

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide Vraag eens waarom jou CH8568QE modem niet meer in de lijst voorkomt

Zullen ze de ruis hersteld hebben in de nieuwste zoals ik heb?

Jou modem is niet het type nummer dat Telenet aanbeveeld voor 1Gbps.

Dan heb ik geluk met 5 personen geluisterd naar mogenlijk geluiden,modem is gewoon muisstil.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide Op jou screenshot staat LG op

Hoe kom jij aan QE

Mischien nog een oude verpakking?

 

0 Likes
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Hah, fieldoxide, hallo 👋

 

Hier dus hetzelfde: QE op de doos, LG op de sticker onderaan de router zelf.

 

Ik heb deze nieuwe modem besteld via de One Up pagina in mijn.telenet, en deze de volgende dag via PostNL ontvangen. 

Maandag dan toch maar eens die 

CV8560E gaan halen in een Telenet Center voor het geluid, en naar de download cap laten nakijken. Wie weet lukt dat wel als het Telenet Center de nieuwe CV8560E manueel provisioneert. 

 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@robatoras Is er iemand die mijn afbeelding kan goedkeuren? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@fieldoxide  

Ik kan je afbeelding goedkeuren maar keur deze ook weer af er staan Mac adressen in 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.