Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid
Gisteren heb ik m'n Wigo (CV7160E EMTA aan 300/20mbps) naar een One Up (CH8568QE HGW aan 1000/40mbps) geüpgraded. Installatie zelf ging als een fluitje van een cent, en alles blijkt te werken.
Download snelheid
Alleen blijf ik met deze nieuwe modem de oude download snelheden halen. Getest via m'n eigen router (Apple Airport Extreme) bekabeld én rechtstreeks bekabeld op de nieuwe CH8568QE modem, maar kom voor de download snelheid niet verder dan 500mbps ipv de geadverteerde 1000mbps. De upload snelheid lijkt me wel al geüpgraded te zijn naar 40mbps terwijl deze vroeger 20mbps was. Het lijkt mij alsof er nog een cap op de downloadsnelheid zit.
Lost zich ditzelf op na een paar dagen, of is hier een manuele interventie van de helpdesk voor nodig?
Nieuwe CH8568QE DMZ
Als ik m'n eigen Apple Airport Extreme instel als DMZ op de CH8568QE dan blijkt inkomende L2TP/IPSec VPN verbindingen te werken. Aangezien dit de enige inkomende connectie is die ik gebruik denk ik dat bovenstaande setup met een HGW toch voldoende is, en dat ik hiervoor niet moet upgraden naar een EMTA (zoals ik met m'n Wigo had)
Nieuwe CH8568QE Geluid + LEDring
Alleen maakt die nieuwe HGW veel meer geluid dan de oude modem. Als ik verder opzoek zie ik een CV8560E e-router model die in mijn setup perfect zou werken. Mijn vorige setup met de CV7160E EMTA werkte trouwens ook zo.
Hoe pak ik dit het beste aan als ik naar een CV8560E E-router wil overschakelen? Kan dit alleen in een Telenet center, of kan ik hiervoor ook naar de helpdesk bellen?
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Nieuw One Up (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
E-Router
-
modem (HGW)
-
modem-only (EMTA)
-
snelheid